2762
Sök

Problem-Mercedes 190E

1 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Jag har problem med min Mercedes 190 E. sad Det är en 2,0 liters 90:a som gått snart 26ooo mil.Bilen har börjat gå dåligt. Den har ojämn tomgång, Den tvekar,det känns som om den "sväljer ihjäl sig eller rycker vid gaspådrag för att sedan böja dra iväg.Går hyggligt med full gas när den "ryckt" ett tag. Den dör när man stannar vid korsningar. Bilen har även börjat ryka svart, Economy-mätaren ligger och snuddar på rött(mitten av mätaren) vid tomgång med friläget i. Till saken hör att det hela började plötsligt när jag skulle dra en tung släpvagn.
Hann inte lämna macken där jag hyrt släpet innan bilen dog.
Fick starthjälp,bilen gick dåligt i 500 meter innan bilen började rycka och ville stanna, varvräknaren började slå upp och ner .Bilen stannade och gick ej starta,bytte batteri och bilen gick igång men gick dåligt.Den gick ca 10 mil då belysningen i bilen blev svag, stereon stängde av sig och bilen stannade..helt död. Böt laddregulator och den startade!!
Bytte fördelarlock och rotor och bränslefilter. har även lagat 3 små sprickor i grenröret. bytte tändstift för ca 2 månader sedan. Har provat spraya startgas runt luftmängdmätaren för att kolla läckor..ingen reaktion. Katalysatorns ytterhöje skramlar i och för sig men vet inte om det har nån betydelse.
Jag är väldigt tacksam för tips som kan vara till hjälp.

/ Jon

96 Inlägg
18 december 2008
är det förgasare eller insprut?

96 Inlägg
18 december 2008
har föresten inget med katalysatorn å göra

Sök