13 juni 2007
Trådstartare
Nu har bilen äntligen kommit hem från skadeverkstaden! Den är inte särskilt ihopplockad ännu eftersom motorrummet och vissa andra delar (framskärmar, stötfångare, etc) ska lackeras innan motorn lyfts i.
Lackering borde väl vara på G inom kort, har nog fixat en som kan lackera. Om ni annars känner till någon yrkesman som har tid att fixa detta inom typ 1-2 veckor och som befinner någon mils radie från Jönköping får ni gärna hojta till. Alltid bra med reservalternativ.
Skickade iväg beställningen på alla GReddy-delar igår, så nu vart man en hel del kronor fattigare...
Har även hittat folk som ska hjälpa mig med att shimsa in kamaxlarna och den övriga ihopmonteringen av motor och bil. När bilen blir färdig beror nu främst på när jag får hem mina beställda delar och lackeringen.
I övrigt har inget hänt sedan den sista garagerapporten, panikrenoveringen av bostadsrätten inför den kommande visningen tar upp all ledig tid och typ lite tid. Jag lär inte ha en chans att hinna åka upp till verkstaden innan den 21 juni tyvärr.
Målet är numera att ha ihop bilen senast den 12 juli, då jag går på semester. Att hinna i tid till Gatebil på Mantorp hade ju varit drömmen, och även om det är mycket otroligt så är det väl inte helt omöjligt att hinna tills dess. Men överpositiva förhoppningar är ju en sjukdom man lidit av förr.
Tyvärr inget nytt beträffande mina stulna fälgar... Kanske lika så bra, med tanke på att man inte vet vad som skulle hända om man fick fatt på den skyldige.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex