Jag tycker det är komiskt hur alla går igång och pratar om att "den är snygg och den är ful, den är mycket trevligare inuti osv osv." Detta är inte objektivt! det handlar bara om smak, för att ta ett exempel så är det så att jag tycker komforten i 9-5an är betydligt bättre än vad den är i V70n, samtidigt som inredningen i v70 är riktigt lågkvalitativ, allt är glappigt i känslan och knirrar och har sig. 9-5an har lite mer monotont färgad inredning men känns betydligt mer "rejäl"
Det var min åsikt, jag vet att många i denna tråden har en annan - nu låter vi honom själv ta reda på vilken han tycker är bekvämast & snyggast då det är en fråga om smak.
Saaben är snabbare än volvon på trådskaparens premisser(steg1) även om jag avråder från att köra på bsr´s trim när det gäller saab. (Funkar säkert men finns bättre i detta landet!)
Volvons manuella håller bättre än saabens manuella, detta är dock inte särskilt vesäntligt i detta fallet då hållbarheten inte är något problem förrän med betydligt mer effekt än trådskaparen eftersträvar(förutsatt att man inte växlar som en babian)
V70n är allmänt mera "åka-bil" än 9-5an, lite mer avslappnad känsla i ratten mot i 9-5an där den är lite mera känsla och liv i, vilket för övrigt gäller bilarnas körkänsla i allmänhet så är saaben mera köra och volvon mera åka. - också en fråga om vad trådskaparen själv tycker känns bäst.
Vad blir då slutsatsen? jo, du måste själv ut och testa för att känna skillnaden och komma på vilken som passar din körstil och smak bäst.
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.