4442
Sök

HJÄLP! Bilköp, tips!

2 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Hallå! Jo nu är det så att jag har tänkt köpa en bil men jag vet inte riktigt vad man ska satsa på.
Efter flera timmars surfande på blocket så har jag fortfarande inte hittat något riktigt intressant. Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

Jag har tänkt spendera runt 50-70 tusen kr på bilen.

Antingen så vill jag ha en bil som SER sportig ut!
Något som fångar folks uppmärksamhet, hur den ser ut invändigt spelar en viss roll men utsidan är väl det jag främst har i tanke.

Alternativ nummer 2, en "lyxbil". Dumt ordval kanske men det går ju att hitta en hel del sköna begagnade åk som ansågs som lyxiga då. Nu snackar vi om BMW, Mercedes, Jaguar. Finns det några andra alternativ kanske?

Var kreativa, ju fler tips desto bättre. Men snälla inga volvos!

Tack på förhand!

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juli 2008
Mx5,miata,fiat turbo.

Subaru legacy, Alfa romeo, kitcars som är halvfärdiga?

Finns hur mycket som helst. Eller så köper du en saab 9000 och lägger en massa pengar på den.. typ aero version 80-framåt.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 juli 2008
Pontiac Fiero!
2.8Liters V6 monterad bak i bilen smile
underbara sportbilar!

C H E V R O L E T <3

2 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Tack för dom snabba svaren grabbar, ska ta och kolla in era tips smile

SkenLaddRacing
189 Inlägg
27 juli 2008
Vad e de för fel på volvo ???, köpte min nyligen o ja e helnöjd:D. Bilar som ja tittade på förutom volvo s70, var bmw E39, mercedes e-class, audi a3,a4,a6. mitzu galant e trevliga bilar, morsan har en eleganceutrustad (de e med skinn o ecc etc) skittrevlig bil dock inte för folk över 1,90 tongue jag har de lite trångt när ja kör den:P (är 1,97m). det var "lyxbilarna" ja kan komma på, är ente så mycket för sportbilar men Toyota mr2 med mittmotor o RWD e nog inte fel (gamla modellen då ente den som ser ut som en groda:P)

Rather turboshit than NO power at all.

Sök