3607
Sök

Visslande ljud vid kallstart av motor

5 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Hej nu har jag en amatörfråga! När min bil stått still i nån dag eller två och jag startar den så "visslar o gnisslar" den till en kort stund. Sedan försvinner det. Är det något som kommer bli mycket värre?
Vad kan det vara? Enda jag kan komma på är kamremmen..men jag har å andra sidan inte en jävla aning wink
Tack för svar

Filkörning?
852 Inlägg
28 juli 2008
innan vi kan hjälpa dig måste du säga vad det är för märke, modell, motor, årsmodell

MVH

5 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Ja det kan ju vara en fördel smile Det är en Renault Megane halvkombi -99, 1,4l, bensin, manuell!

15 Inlägg
30 juli 2008
rennan skrev:
Hej nu har jag en amatörfråga! När min bil stått still i nån dag eller två och jag startar den så "visslar o gnisslar" den till en kort stund. Sedan försvinner det. Är det något som kommer bli mycket värre?
Vad kan det vara? Enda jag kan komma på är kamremmen..men jag har å andra sidan inte en jävla aning wink
Tack för svar

Kan de vara lite grottfolk som försöker starta läger eld och visslar melodier motorn?? Sen att de försvinner kan bero på att dom lägger sig för dom fått värme och skiter i sin egna eld..

Saabvilde!
1 708 Inlägg
30 juli 2008
DenSnabbePolsken skrev:
rennan skrev:
Tack för svar

Kan de vara lite grottfolk som försöker starta läger eld och visslar melodier motorn?? Sen att de försvinner kan bero på att dom lägger sig för dom fått värme och skiter i sin egna eld..

Bra teori, eller så kan det vara fläkt/servo/generator/multirem? Vad vet jag wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

15 Inlägg
30 juli 2008
Larsson_Power skrev:
DenSnabbePolsken skrev:
rennan skrev:
Tack för svar

Bra teori, eller så kan det vara fläkt/servo/generator/multirem? Vad vet jag wink

Haha ja.. Nej ja är lite konstig idag... Druckit lite så ja skrattar åt allt ja ser och läser.. haha

Saabvilde!
1 708 Inlägg
30 juli 2008
DenSnabbePolsken skrev:
Larsson_Power skrev:
DenSnabbePolsken skrev:

Haha ja.. Nej ja är lite konstig idag... Druckit lite så ja skrattar åt allt ja ser och läser.. haha

Så du menar att du sitter och skrattar åt mej just nu? wink Vad är det för stil? Haha nej då, fick ett gott skratt av din teori smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

15 Inlägg
30 juli 2008
Larsson_Power skrev:
DenSnabbePolsken skrev:
Larsson_Power skrev:

Så du menar att du sitter och skrattar åt mej just nu? wink Vad är det för stil? Haha nej då, fick ett gott skratt av din teori smile

Åfan.. haha.. Jag vet inte vad de är med mig.. Skrattar f**n åt allt just nu.. haha wink

Sök