3392
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
#161
e55boy skrev:
Turbomatte skrev:
Sokrates skrev:
Fy f-n för skyline, vem vill köra högerstyrt, sök jobb på posten.

/Tommy.

Är inte så jäkla komplicerat so det låter.

Är mest fördelar, man får massa snygga tjejer som måste åka med för att kunna beställa i driven, annars får man backa igenom vilket är kul det med:)

Haha det skulle vara roligt att se, han eller hon i kassan lär ju bra paff när det kommer en bil och backar runt tongue!

Har redan testat, två av 3 sprang dom ut och skrek att vi var dumma i huvudet och fick vända:P

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
#162
Smedhult skrev:
Mazdakillen skrev:
hedley skrev:
Då har det blivit dags att byta bil och även märke. Dock har besluts ångesten gjort sig väl påmind.
Vad ska jag välja, amerikanskt eller japanskt? Det amerikanska jag syftar på är en Camaro Z28 Iroc-Z med targa tak och 5.7l V8 (1987årsmdl), och japanska kan jag inte riktigt bestämma mig för.

Prisklassen har ett tak på MAX 80.000:-
Ös på med förslag, man kan aldrig få för många..

Om du inte är neandertalare som smetar in dej själv i bbq sås å är sliskig å lönnfet så helt klart en Jappse.
En jänk kan aldrig mäta sig i kvalitet mot en japanare och det är real fact!!!
Jänks har en förmåga att skaka isär, gnissla och de har undermålig plast i sina plastdetaljer.
Jänk kan man lika gärna kalla junk.
för 80 tusen kan du få tex en RX7 FD dock högerstyrd eller en RX7 FC 86-91 tar du de sista de bästa så har den 200 kusar orginal och betydligt mer går att kräma ur.
ja det är wankel då och det är en fantasisk maskin, de flesta gilalr ju att snacka skit så folk är patetiskt oroliga över apextätningen som har funkat klockrent sen sent 70 tal.
Dessutom är mazdan bättre ihopskruvad än en jänk. jag menar flottiga korkate amerikaner mot smarta och effektiva Japaner.
En annan bil är väl Nissan 200 SX S14 gärna S14A mycket bra bil, Toyota Celica GT4 92-94 grym bil och tål sjukt mycket trim.
Mazda 323GTR i firnt skick så har du en motor som står pall för över 300 kusar utan problem annat än fördelningslådan å därav många konveterar dem till endast fwd.
Mazda Miata MX5 runt 1995 års model. Visst inte så mycket orginalkrut men väghållning som får många proshar att svettas och en kamp camaro vs Miata så skulle camaron var chanslös runt en väldigt tajt kurvig väg.
Monterar du på lite trim så går en Miata väldigt bra med tanke på dess låga vikt och höga utväxling. En 323F /Protege5 borde du kunna få från usa...efterföljare till 323GTR.
Kan du tänka dej högerstyrt så kan du ju få hem en typ Evo4-evo 5 kanske för de priset.
Så ja det finns några jappsar å välja på.
Visst camaron är rätt shysst så men du kommer kunna avnjuta mera mil i en japan eftersom de är av bättre kvalitet, de enda gångerna man oftast behöver lyfta huven på en japanare är ju när man ska trimma eller serva, sällan att det uppstår problem om man inte själv gör något klantigt under huven.
Även om en japanare går sönder så kan du alltid ta dej hem utan bärgare om inte hela motorn har rasat vilket är väldigt sällsynt.

Om du inte är neandertalare som smetar in dej själv i bbq sås å är sliskig å lönnfet så helt klart en Jappse.
En jänk kan aldrig mäta sig i kvalitet mot en japanare och det är real fact!!!
Jänks har en förmåga att skaka isär, gnissla och de har undermålig plast i sina plastdetaljer.


du vet ju inte ett jävla skit va du pratar om iaf! för de första är de fan så mycke mer status o komma i en riktigt fin jänk än o komma i en förkyld liten rislåda!  kvalitén på en jänkare är fan så mycke bättre, tjockare plåt, rejälare chassi m.m m.m.! och att plastdetaljerna ska vara dåliga?`shit the same när de kanske finns 2 saker i hela bilen som är av plast!  "glaset" till taklampan och ljuset i handskfacket!

Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.
Dessutom visst stort,rejält men du glömmde KLUMPIGT, EFTERBLIVET å ja allmänt skit.
Dessutom om det är mer stil att åka jänk, varför väljer folk då heller jappsar?
Jo enkelt, jappsarna är ljusår modernare i teknik, design osv.
Jag menar när blev en jänk dessutom utsedd till världens merst krocksäkra bil?
När belv en jänk utsedd till den mest pålitliga bil typ enligt bilprovningen, TÛV å andra olika testorgan?
Kanske 1946 möjligen.
när fick jänks priset engine of the year??? ehm måste varit när A Forden kom.
Varför ser man Japanska motorleverantörer betydligt oftare i stora internationella motorsporter som typ WRC F1 osv? Svar jänks är odugligt skit.
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.
Desutom som ett annat exempel, mecken på mitt jobb kör själv jänk men säger det med egna ord att jappsar är betydligt mer underhållsfria.
Ska man ha V8 så ska man ha Lexus i såfall ISF V8an är rapp som en turbomotor, ryter som en V8 men går slikeslent som en rolls.
Säg till när du har något att mäta emot det!!

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#163
Mazdakillen skrev:
Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.
Dessutom visst stort,rejält men du glömmde KLUMPIGT, EFTERBLIVET å ja allmänt skit.
Dessutom om det är mer stil att åka jänk, varför väljer folk då heller jappsar?
Jo enkelt, jappsarna är ljusår modernare i teknik, design osv.
Jag menar när blev en jänk dessutom utsedd till världens merst krocksäkra bil?
När belv en jänk utsedd till den mest pålitliga bil typ enligt bilprovningen, TÛV å andra olika testorgan?
Kanske 1946 möjligen.
när fick jänks priset engine of the year??? ehm måste varit när A Forden kom.
Varför ser man Japanska motorleverantörer betydligt oftare i stora internationella motorsporter som typ WRC F1 osv? Svar jänks är odugligt skit.
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.
Desutom som ett annat exempel, mecken på mitt jobb kör själv jänk men säger det med egna ord att jappsar är betydligt mer underhållsfria.
Ska man ha V8 så ska man ha Lexus i såfall ISF V8an är rapp som en turbomotor, ryter som en V8 men går slikeslent som en rolls.
Säg till när du har något att mäta emot det!!

STYCKEINDELNING. Använd det.

Sen så har ju självklart amerikanarna ingen jävla hållbarhet eller styrka i deras V8'or, det är därför dom kör dragracing med 8000hästars stötstångsmotorer.

Det som är ytterst roligt är att, jag har både åkt amerikanare och japsare. Och jag höll på att somna i japsaren, vilket var en Evo II. Så jävla seg den var. Jämfört med dom amerikanare jag har åkt.

Det är en STOR skillnad i känsla, då dom flesta V8'or har grymt mycket vridmoment.

'Horsepower sells the car, torque wins the race' går uttrycket, och det är fan jävligt sant också.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
#164
hedley skrev:
Jo japsarna har nice väghållning. Största problemet är att dom japsarna jag vill ha som inte känns kebab är dyrare än vad jag har råd med just nu hmm

Hade vart bättre om man kunde få en mkiv tt eller r33 gtr eller nyare RX7 för pengarna.. nu får man inte någon av dom tyvärr hmm

Du kan få en RX7 FC för den budget du hade tänkt å kanske till å med en cab.
Typ sista årsmodellen av RX7 FC 1990 så har de 200 orginal och går att få ut bra mycket mer och dessutom karraktären i en Wankel är otrolig och den modellgernerationen är pålitlig som fan.
Kan lova dej att du får byta kolvringar tidigare i en jänk än vad du får byta apextätningar i en wankelmotor.
Dessutom tror jag nog inte att du har sett tillräckligt många RX7 FC i ditt liv så du kan nog räkna de du har sett säkert på händerna om ens det.
Väldigt sällsynt men ack så fin.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
#165
Siarnaq skrev:
Mazdakillen skrev:
Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.
Dessutom visst stort,rejält men du glömmde KLUMPIGT, EFTERBLIVET å ja allmänt skit.
Dessutom om det är mer stil att åka jänk, varför väljer folk då heller jappsar?
Jo enkelt, jappsarna är ljusår modernare i teknik, design osv.
Jag menar när blev en jänk dessutom utsedd till världens merst krocksäkra bil?
När belv en jänk utsedd till den mest pålitliga bil typ enligt bilprovningen, TÛV å andra olika testorgan?
Kanske 1946 möjligen.
när fick jänks priset engine of the year??? ehm måste varit när A Forden kom.
Varför ser man Japanska motorleverantörer betydligt oftare i stora internationella motorsporter som typ WRC F1 osv? Svar jänks är odugligt skit.
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.
Desutom som ett annat exempel, mecken på mitt jobb kör själv jänk men säger det med egna ord att jappsar är betydligt mer underhållsfria.
Ska man ha V8 så ska man ha Lexus i såfall ISF V8an är rapp som en turbomotor, ryter som en V8 men går slikeslent som en rolls.
Säg till när du har något att mäta emot det!!

STYCKEINDELNING. Använd det.

Sen så har ju självklart amerikanarna ingen jävla hållbarhet eller styrka i deras V8'or, det är därför dom kör dragracing med 8000hästars stötstångsmotorer.

Det som är ytterst roligt är att, jag har både åkt amerikanare och japsare. Och jag höll på att somna i japsaren, vilket var en Evo II. Så jävla seg den var. Jämfört med dom amerikanare jag har åkt.

Det är en STOR skillnad i känsla, då dom flesta V8'or har grymt mycket vridmoment.

'Horsepower sells the car, torque wins the race' går uttrycket, och det är fan jävligt sant också.

Men hur orginal är då de motorerna?
Tror dessutom de motorerna renoveras oftare än vad du går opå dass.
Om du nu sommnade i EVO2an så antigen var du jävligt trött eller så var föraren kass eller så var det något fel.
Polarn hade en Nissan 200S13 som piskade corvette C5or och då var den inte speciellt trimmad heller.
Och då jämför vi en 350 hästars 5.7 liters V8 mot en 1.8 liters 4 cylindrig Turbo.
Å hur många drag Supror, RX7or finns det inte som är så inåt helvette trimmade? Det finns ett gäng som kör i samma klass som de du nämnde.
Det där påståendet om det är nu så sant så skulle jag vilja se bevis för det.
Åter igen jänks har inte fått ett enda possitivt betyg på flera år, jappsarna har fortfarande fått felrtal gånger Pris för sina motorer, och blivit tokberömmda för sin driftsäker het i synnerhet mazda och Toyota.
Dessutom varför är inte GM som står för general misstake inte störst längre?
Nä för ingen vill ha deras skit utan störst är?????? Ja vilka är störst?
Vilket företag är välrldens största motorleverantör???? Ja få höra nu.
Jaaa svar på första frågan heter TOYOTA...Toyota är japanskt Svar på fråga 2...Jaaaa det är HONDA jaa det är oxå japanskt.
Hmm undrar hur det kommer sig?? Hmm ja du lustigt va?
Å ja hur fan uppför sig folk som kör jänks egentligen? Våldtäck på en 14 åring på Powermeet....duktiga pojkar.
Har aldrig hänt på japmeet!!!!
Var det något mer du ville?
Jo just de ja, det snackas mycket om väghållning här oxå....Hmm undrar varför begreppet Jänkegung har kommit till. Hmmm mycket konstigt.
Den funderingen kanske du kan svara på?
Och ja hmm varförpå tal om dina 8000 hästar du snackade om.....varför i helvette använder man gammal runkteknik för?
har inte jänkarna fattat att det går att vidareutveckla saker å ting?
När får vi se en jänk orginal redan plocka ut 120 kusar/litervolym utan överladdning??? Och ändå vara sjukt pålitlig för mer trim.
Och när får vi se en amerikansk Wankel....jaaa jo just de ja för det är bara MAzda som kan hantera den tekniken fast jänkarna försökte med wankelmotorer i bla Corvette... hmm mycket märkligt.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

712 Inlägg
30 juli 2008
#166
Mazdakillen skrev:
Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.

Varför ligga o tokvarva när du har ett grym vridmoment vid låg varvtal..?

Mazdakillen skrev:
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.

Ja.. om du nu jämför med "sunkiga gamla jävla" bilar så är det väl rätt så självklart..


712 Inlägg
30 juli 2008
#167
Mazdakillen skrev:
Å ja hur fan uppför sig folk som kör jänks egentligen? Våldtäck på en 14 åring på Powermeet....duktiga pojkar.
Har aldrig hänt på japmeet!!!!

Va f*n drar du in i tråden egentligen..? Power Big Meet är en av världens största bilutställningar.. klart som fan det blir bråk o fylla..

Ska ja dra in japans valfångst lr vaddå..? Lika dumt de. roll


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#168
Mazdakillen skrev:
Men hur orginal är då de motorerna?
Tror dessutom de motorerna renoveras oftare än vad du går opå dass.
Om du nu sommnade i EVO2an så antigen var du jävligt trött eller så var föraren kass eller så var det något fel.
Polarn hade en Nissan 200S13 som piskade corvette C5or och då var den inte speciellt trimmad heller.
Och då jämför vi en 350 hästars 5.7 liters V8 mot en 1.8 liters 4 cylindrig Turbo.
Å hur många drag Supror, RX7or finns det inte som är så inåt helvette trimmade? Det finns ett gäng som kör i samma klass som de du nämnde.
Det där påståendet om det är nu så sant så skulle jag vilja se bevis för det.
Åter igen jänks har inte fått ett enda possitivt betyg på flera år, jappsarna har fortfarande fått felrtal gånger Pris för sina motorer, och blivit tokberömmda för sin driftsäker het i synnerhet mazda och Toyota.
Dessutom varför är inte GM som står för general misstake inte störst längre?
Nä för ingen vill ha deras skit utan störst är?????? Ja vilka är störst?
Vilket företag är välrldens största motorleverantör???? Ja få höra nu.
Jaaa svar på första frågan heter TOYOTA...Toyota är japanskt Svar på fråga 2...Jaaaa det är HONDA jaa det är oxå japanskt.
Hmm undrar hur det kommer sig?? Hmm ja du lustigt va?
Å ja hur fan uppför sig folk som kör jänks egentligen? Våldtäck på en 14 åring på Powermeet....duktiga pojkar.
Har aldrig hänt på japmeet!!!!
Var det något mer du ville?
Jo just de ja, det snackas mycket om väghållning här oxå....Hmm undrar varför begreppet Jänkegung har kommit till. Hmmm mycket konstigt.
Den funderingen kanske du kan svara på?
Och ja hmm varförpå tal om dina 8000 hästar du snackade om.....varför i helvette använder man gammal runkteknik för?
har inte jänkarna fattat att det går att vidareutveckla saker å ting?
När får vi se en jänk orginal redan plocka ut 120 kusar/litervolym utan överladdning??? Och ändå vara sjukt pålitlig för mer trim.
Och när får vi se en amerikansk Wankel....jaaa jo just de ja för det är bara MAzda som kan hantera den tekniken fast jänkarna försökte med wankelmotorer i bla Corvette... hmm mycket märkligt.

Det finns ingen japs motor som har slickat 2000hk gränsen än förutom 2JZGTE, fast den är perfekterad av ett bolag i tyskland. Rättare sagt Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH. Du kan googla skiten om du inte tror på mig.

Haha, 8600hk på 8 liter blir över 1000hk per liter. Det finns ingen japanare som har nått över 1000hk per liter heller. Men som det brukar heta.. 'There's no replacement for cubic inches'. Säg till när du hittar en japsar motor som man kan trimma till över 2000hk och fortfarande kan köra på gatan med den.

Jag sitter och asgarvar just nu att du försöker försvara en sketen Evo II'a. Visst japan kan sälja en svinig massa skit bilar, men det är kvalité som gäller, inte kvantitet.

Amerikas första försök på en turbomatad 6'a slutade med en bil som är snabbare än nutidens Supra, och den amerikanaren är över 20 år gammal.
Senast redigerat av Siarnaq (30 juli 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

870 Inlägg
30 juli 2008
#169
Siarnaq skrev:
Mazdakillen skrev:
Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.
Dessutom visst stort,rejält men du glömmde KLUMPIGT, EFTERBLIVET å ja allmänt skit.
Dessutom om det är mer stil att åka jänk, varför väljer folk då heller jappsar?
Jo enkelt, jappsarna är ljusår modernare i teknik, design osv.
Jag menar när blev en jänk dessutom utsedd till världens merst krocksäkra bil?
När belv en jänk utsedd till den mest pålitliga bil typ enligt bilprovningen, TÛV å andra olika testorgan?
Kanske 1946 möjligen.
när fick jänks priset engine of the year??? ehm måste varit när A Forden kom.
Varför ser man Japanska motorleverantörer betydligt oftare i stora internationella motorsporter som typ WRC F1 osv? Svar jänks är odugligt skit.
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.
Desutom som ett annat exempel, mecken på mitt jobb kör själv jänk men säger det med egna ord att jappsar är betydligt mer underhållsfria.
Ska man ha V8 så ska man ha Lexus i såfall ISF V8an är rapp som en turbomotor, ryter som en V8 men går slikeslent som en rolls.
Säg till när du har något att mäta emot det!!

STYCKEINDELNING. Använd det.

Sen så har ju självklart amerikanarna ingen jävla hållbarhet eller styrka i deras V8'or, det är därför dom kör dragracing med 8000hästars stötstångsmotorer.

Det som är ytterst roligt är att, jag har både åkt amerikanare och japsare. Och jag höll på att somna i japsaren, vilket var en Evo II. Så jävla seg den var. Jämfört med dom amerikanare jag har åkt.

Det är en STOR skillnad i känsla, då dom flesta V8'or har grymt mycket vridmoment.

'Horsepower sells the car, torque wins the race' går uttrycket, och det är fan jävligt sant också.

Jo men det är lite skillnad på en "vanlig" V8 och en som ligger i en Top Fuel! Visst dom klämmer ut 8000 hk med hjälp av kompressor men den varar ju bara i några sekunder för sen får dom ju dela motorn och byta ut en jävla massa saker. Om all utrustning och bil är betald, teamet jobbar gratis och om för en gångs skull INGENTING GÅR SÖNDER så kostar en repa 1000 Dollar per sekund. Men man bytar ALLTID något, såsom däck, kompressorrem m.m En standard 426 Hemi har inte tillräckligt med kraft för att orka dra TF Dragsterns kompressor. Men visst, de e ju fortfarande en V8 lol


Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
#170
T16_AeRo skrev:
Mazdakillen skrev:
Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.

Varför ligga o tokvarva när du har ett grym vridmoment vid låg varvtal..?

Mazdakillen skrev:
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.

Ja.. om du nu jämför med "sunkiga gamla jävla" bilar så är det väl rätt så självklart..

Ja det där med varvtal är väl en smaksak men jag föredrar att en bil ska gå lungt å fint för att i nästa stund vara som förbytt.
Sen så är det ju skönt att ha en bil man faktiskt har råd att åka till å från jobbet med men ändå rör på påkarna när man ger gas.
Ja grabben ville ju ha en bil för 80 tusen å då finns det ju helt klart bättre bilar än den där camaron han snackade om.
Jag ska erkänna att jag var själv inne på den modellen engång i tiden men insåg snabbt att nej tack inge jänk för mej.
Är nästan 100% säker på att grabben skulle bli gladare av tex äga en Nissan 200 S14 istället, mycket trevligare å roligare karaktär och betydligt mera driftsäker.
Där av några anledningar varför jag inte vill ha jänk, ska man inte ha jappse så är ju tyskt nästa val istället.
Visst som sagt ballt med muller men ballare med action istället.
Visst lägger man ner massa pengar på att förbättra en bil med prestandadelar så klart att det blir skojigare men nä tror fortfarande att han hellre åker Turbo å twincam.
Dessutom är det ju erkänt att jappsarna är sjukt driftsäkra vilket jag själv kan skriva under på.
Visst du kan ju även kräma ur massa pulver ur en jänk oxå men den bild jag själv har fått så händer det iallafall inte speciellt mycket.
min chef hade en Caprise med 350 kusar, gammal snutbil.
De var nog de tröttaste 350 kusarna jag någonsin upplevt.
Sen så systemet med smörjnipplar å sånt är lite väl oldschool på en 90 tals bil så den gnisslade å hade sig som fan.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Masterworks
30 juli 2008
#171
Jag skjutsade en kille i C5an, han hade själv en trimmad Crx, han bara skrek
att det här var det värsta han åkt och att det var så här en bil skulle gå!

Fick köra hem han sen så han kunde byta blöjan! hehehe...  wink

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juli 2008
#172
NickeJ89 skrev:
Jo men det är lite skillnad på en "vanlig" V8 och en som ligger i en Top Fuel! Visst dom klämmer ut 8000 hk med hjälp av kompressor men den varar ju bara i några sekunder för sen får dom ju dela motorn och byta ut en jävla massa saker. Om all utrustning och bil är betald, teamet jobbar gratis och om för en gångs skull INGENTING GÅR SÖNDER så kostar en repa 1000 Dollar per sekund. Men man bytar ALLTID något, såsom däck, kompressorrem m.m En standard 426 Hemi har inte tillräckligt med kraft för att orka dra TF Dragsterns kompressor. Men visst, de e ju fortfarande en V8 lol

Haha sant, men sen när har du sett en japansk motor stöta ut över 1000hk per liter? tongue

Att sitta nära 10 000hk med en STÖTSTÅNGSMOTOR är ganska fucking amazing.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
#173
Lite OT, men är det bara jag eller är japs-förespråkarna enormt aggressiva, fulspråkiga, och påhoppande? smile

Vill verkligen trådskaparen bli en av dessa arga bilägare? smile

Det ger ju inte mig någon skön känsla, tänk att behöva dra på samma möte/träff som en människa som hatar allt som inte kommer från Japan... roll

Tagga ner ett par växlar, va?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Muttley
30 juli 2008
#174
NickeJ89 skrev:
Siarnaq skrev:
Mazdakillen skrev:
Visst V8 muller är coolt men va fan en standard V8 tar ju fan från tomgång till 5000 rpm hinner man ju fan både gå till frisören, ta en lunch och en fika innan den ens har kommit upp dit.
Dessutom visst stort,rejält men du glömmde KLUMPIGT, EFTERBLIVET å ja allmänt skit.
Dessutom om det är mer stil att åka jänk, varför väljer folk då heller jappsar?
Jo enkelt, jappsarna är ljusår modernare i teknik, design osv.
Jag menar när blev en jänk dessutom utsedd till världens merst krocksäkra bil?
När belv en jänk utsedd till den mest pålitliga bil typ enligt bilprovningen, TÛV å andra olika testorgan?
Kanske 1946 möjligen.
när fick jänks priset engine of the year??? ehm måste varit när A Forden kom.
Varför ser man Japanska motorleverantörer betydligt oftare i stora internationella motorsporter som typ WRC F1 osv? Svar jänks är odugligt skit.
Om du glider upp utanför typ Liseberg, eller crusar runt på andra ställen vart det finns mycket snygga tjejer så hoppar de hellre in i en snygg 3000GT än en sunkig gammal jävla bjukhelvette.
Desutom som ett annat exempel, mecken på mitt jobb kör själv jänk men säger det med egna ord att jappsar är betydligt mer underhållsfria.
Ska man ha V8 så ska man ha Lexus i såfall ISF V8an är rapp som en turbomotor, ryter som en V8 men går slikeslent som en rolls.
Säg till när du har något att mäta emot det!!

STYCKEINDELNING. Använd det.

Sen så har ju självklart amerikanarna ingen jävla hållbarhet eller styrka i deras V8'or, det är därför dom kör dragracing med 8000hästars stötstångsmotorer.

Det som är ytterst roligt är att, jag har både åkt amerikanare och japsare. Och jag höll på att somna i japsaren, vilket var en Evo II. Så jävla seg den var. Jämfört med dom amerikanare jag har åkt.

Det är en STOR skillnad i känsla, då dom flesta V8'or har grymt mycket vridmoment.

'Horsepower sells the car, torque wins the race' går uttrycket, och det är fan jävligt sant också.

Jo men det är lite skillnad på en "vanlig" V8 och en som ligger i en Top Fuel! Visst dom klämmer ut 8000 hk med hjälp av kompressor men den varar ju bara i några sekunder för sen får dom ju dela motorn och byta ut en jävla massa saker. Om all utrustning och bil är betald, teamet jobbar gratis och om för en gångs skull INGENTING GÅR SÖNDER så kostar en repa 1000 Dollar per sekund. Men man bytar ALLTID något, såsom däck, kompressorrem m.m En standard 426 Hemi har inte tillräckligt med kraft för att orka dra TF Dragsterns kompressor. Men visst, de e ju fortfarande en V8 lol

ofta man kör med 8tusen på gatan smile, men de finns inga supror eller 3000gts som kan komma upp i 8tusen hk heller smile..

Muttley
30 juli 2008
#175
TurbOla skrev:
Lite OT, men är det bara jag eller är japs-förespråkarna enormt aggressiva, fulspråkiga, och påhoppande? smile

Vill verkligen trådskaparen bli en av dessa arga bilägare? smile

Det ger ju inte mig någon skön känsla, tänk att behöva dra på samma möte/träff som en människa som hatar allt som inte kommer från Japan... roll

Tagga ner ett par växlar, va?

du vet jappsälskarna är bara avundsjuka för att en v8 slipper överladdas för att få lite krut smile..
de du ser på forumet ser du inte ute på träffar alls, för de vågar inte komma dit eller vågar säga att de hatar amerikanare och tvärtom helt öppet där de finns fysiska människor. virtuella världen vågar man säga mer smile.

870 Inlägg
30 juli 2008
#176
Siarnaq skrev:
NickeJ89 skrev:
Jo men det är lite skillnad på en "vanlig" V8 och en som ligger i en Top Fuel! Visst dom klämmer ut 8000 hk med hjälp av kompressor men den varar ju bara i några sekunder för sen får dom ju dela motorn och byta ut en jävla massa saker. Om all utrustning och bil är betald, teamet jobbar gratis och om för en gångs skull INGENTING GÅR SÖNDER så kostar en repa 1000 Dollar per sekund. Men man bytar ALLTID något, såsom däck, kompressorrem m.m En standard 426 Hemi har inte tillräckligt med kraft för att orka dra TF Dragsterns kompressor. Men visst, de e ju fortfarande en V8 lol

Haha sant, men sen när har du sett en japansk motor stöta ut över 1000hk per liter? tongue

Att sitta nära 10 000hk med en STÖTSTÅNGSMOTOR är ganska fucking amazing.

Men det är ju lite skillnad på 8.2 liters motor och kanske en supras på 3 liter? För att det ska vara "lika" så ska ju supras motor klämma ut 3000 hk. Och det hade säkert gott med dom bästa delarna och en stor jävla kompressor/turbo... För det är ju ingen liten kompressor på en Top Fuel kan jag lova dig, krävs ju 800 hk bara för att kunna dra runt den yikes

Sen tycker jag att det är rätt många hk mellan 8000 hk och 10000 hk roll


1 661 Inlägg
30 juli 2008
#177
Masterworks skrev:
Jag skjutsade en kille i C5an, han hade själv en trimmad Crx, han bara skrek
att det här var det värsta han åkt och att det var så här en bil skulle gå!

Fick köra hem han sen så han kunde byta blöjan! hehehe...  wink

hehe, jo men jämför inte en C5 men en CRX va?
Jämför gärna med min om du vill. smile
Här mötte jag en C5 i Fredags i GBG. Tyvärr gick inte min bil som den skulle men kul var det. smile
[video]http://www.garaget.org/video/sdbwfswvhism[/video]

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
#178
Siarnaq skrev:
Mazdakillen skrev:
Men hur orginal är då de motorerna?
Tror dessutom de motorerna renoveras oftare än vad du går opå dass.
Om du nu sommnade i EVO2an så antigen var du jävligt trött eller så var föraren kass eller så var det något fel.
Polarn hade en Nissan 200S13 som piskade corvette C5or och då var den inte speciellt trimmad heller.
Och då jämför vi en 350 hästars 5.7 liters V8 mot en 1.8 liters 4 cylindrig Turbo.
Å hur många drag Supror, RX7or finns det inte som är så inåt helvette trimmade? Det finns ett gäng som kör i samma klass som de du nämnde.
Det där påståendet om det är nu så sant så skulle jag vilja se bevis för det.
Åter igen jänks har inte fått ett enda possitivt betyg på flera år, jappsarna har fortfarande fått felrtal gånger Pris för sina motorer, och blivit tokberömmda för sin driftsäker het i synnerhet mazda och Toyota.
Dessutom varför är inte GM som står för general misstake inte störst längre?
Nä för ingen vill ha deras skit utan störst är?????? Ja vilka är störst?
Vilket företag är välrldens största motorleverantör???? Ja få höra nu.
Jaaa svar på första frågan heter TOYOTA...Toyota är japanskt Svar på fråga 2...Jaaaa det är HONDA jaa det är oxå japanskt.
Hmm undrar hur det kommer sig?? Hmm ja du lustigt va?
Å ja hur fan uppför sig folk som kör jänks egentligen? Våldtäck på en 14 åring på Powermeet....duktiga pojkar.
Har aldrig hänt på japmeet!!!!
Var det något mer du ville?
Jo just de ja, det snackas mycket om väghållning här oxå....Hmm undrar varför begreppet Jänkegung har kommit till. Hmmm mycket konstigt.
Den funderingen kanske du kan svara på?
Och ja hmm varförpå tal om dina 8000 hästar du snackade om.....varför i helvette använder man gammal runkteknik för?
har inte jänkarna fattat att det går att vidareutveckla saker å ting?
När får vi se en jänk orginal redan plocka ut 120 kusar/litervolym utan överladdning??? Och ändå vara sjukt pålitlig för mer trim.
Och när får vi se en amerikansk Wankel....jaaa jo just de ja för det är bara MAzda som kan hantera den tekniken fast jänkarna försökte med wankelmotorer i bla Corvette... hmm mycket märkligt.

Det finns ingen japs motor som har slickat 2000hk gränsen än förutom 2JZGTE, fast den är perfekterad av ett bolag i tyskland. Rättare sagt Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH. Du kan googla skiten om du inte tror på mig.

Haha, 8600hk på 8 liter blir över 1000hk per liter. Det finns ingen japanare som har nått över 1000hk per liter heller. Men som det brukar heta.. 'There's no replacement for cubic inches'. Säg till när du hittar en japsar motor som man kan trimma till över 2000hk och fortfarande kan köra på gatan med den.

Jag sitter och asgarvar just nu att du försöker försvara en sketen Evo II'a. Visst japan kan sälja en svinig massa skit bilar, men det är kvalité som gäller, inte kvantitet.

Amerikas första försök på en turbomatad 6'a slutade med en bil som är snabbare än nutidens Supra, och den amerikanaren är över 20 år gammal.

Mm å hur länge håller de motorerna?
Hur mycket är orginal?
Förmodligen inte ett skit.
Men som praktexempel, min kollega har en musse på 200 häst med V8a...går som en 170 kusars jappse å min chef hade enligt honom i sin caprice 350 kusar...gammal snutbil men de var då de tröttaste 350 kusarna människan skapat.
Säg minst en bil som jänkarna har gjort som kan matcha en gammal Evo i pris, prestanda, väghållning, driftsäkerhet, bränsleförbrukning?
Säg minst 1.
Om nu jänkarna har gjort en bil som spöade dagens Supra, varför har man aldrig sett den i serieproduktion?
Ja konstigt att jappsarna säljer som de gör, de är ju populära helt enkelt.
När ska en jänk bli kroksäkrast enligt folksam, när ska en jänk toppa flertalet driftsäkerhets tester både i sverige och utomlands, när ska en jänk få engine of the year awardpriset? När får vi se GM eller frod köra F1, WRC och andra större lite mera högra rankade tävligar än iq befriade nascar?
När får vi se en jänk med minst 120 kusar /liter orginal utan turbo eller sånt?
Varför börjar många amerikaner köpa europeiskt å jappsar istället för deras egna bilar?

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

RE-雨宮
481 Inlägg
30 juli 2008
#179
Siarnaq: Hur kan du ens påstå att Nascar å väghållning har något med varandra att göra? Bilarna är inställda för att gå i en oändlig cirkel. Vad gäller chassiet så är det ju himla konstigt att fler inte kopierat/det kommit ut fler bjuuikar på samma chassie, och att det inte är allmänt känt i banracingvärlden att inget chassie slår en gammal amerikanare. Att säga att nya Skylinen har kass väghållning är väl att ta i då du inte kört en?
En vän till mig äger en, och jag har åkt med i/kört dom flesta Japanska supersport å sportbilar, samt kört endel Amerikanska, och det räcker väl att se på tävlingsresultat vilka bilar som är bäst. Corvette har ju vunnit en del i Lemans men där snackar vi ju inte "vanliga" eller ens supersportbilar så den diskussionen är ju ganska irrelevant, isåfall kan vi ju konstatera att trötta Rx8or vinner Lemans.

Om din inställning är att detta gudabenådade chassi är det bästa som går att uppbringa, och inget som byggs idag, med tanke på utveckling av material/maskiner/kunskap kan slå det. Varsågod. Jag vågar påstå att du snackar för att skapa debatt, å sen sätter dig på folk å tycker att du är bäst.

Å vad alla snackar om källor till detta påstående om att Skyline å Supramotorer blivit stresstestade i tyskland så kan vi väl säga detsamma om en sjuk mängd bilar som får åka till sverige på vintertest, eller ex antal varv på ringen för att veta vad dom klarar. Fortfarande inget som har med diskussionen att göra.

Å sen är det löjligt vem det nu var som sa, att "Ingen på Skyline.se vet, så då kan det inte vara sant" Hur länge har Skyline funnits i Sverige? Hur många på Skyline.se kan tillräckligt med Japanska för att lära sig "allt" om Skylines..  Snälla, ta ett djupt andetag innan ni skriver. Vi hinner nog alla irritera oss på något och eller någon. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
#180
Hardjim skrev:
Masterworks skrev:
Jag skjutsade en kille i C5an, han hade själv en trimmad Crx, han bara skrek
att det här var det värsta han åkt och att det var så här en bil skulle gå!

Fick köra hem han sen så han kunde byta blöjan! hehehe...  wink

hehe, jo men jämför inte en C5 men en CRX va?
Jämför gärna med min om du vill. smile
Här mötte jag en C5 i Fredags i GBG. Tyvärr gick inte min bil som den skulle men kul var det. smile
[video]http://www.garaget.org/video/sdbwfswvhism[/video]

Snyggt klipp...me like.
Påminner mej om polarns S13 som spöade C5or

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara


Sök