3640
Sök

Hur ofta är ni sjukskrivna från jobbet?

26 Inlägg
29 juli 2008
#41
vart borta 14 dagar på tre år, 10 i ett sträck pga ryggont.

:)

1 311 Inlägg
29 juli 2008
#42
Jag brukar sjukskriva mig när jag är sjuk, inget annat, dock så har det tyvärr redan blivit två veckor sen förra semestern sad Känner att immunförsvaret sjunker i takt med att mitt bf% sjunker och man blir mer vältränad tyvärr sad

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
29 juli 2008
#43
Har väll varit sjuk 2-3ggr på 2,5år som jag jobbat på nuvarande jobb!


231 Inlägg
29 juli 2008
#44
1 dag på 1,5 år

Nattarbetare
173 Inlägg
29 juli 2008
#45
på mitt nuvarande jobb har jag varit borta 1 dag på ett år, men mitt förra jobb trivdes jag inte riktigt på (familjeföretag) så där var det oftare.

Att styla en volvo är som att sminka en gris

Scania arbetare
364 Inlägg
29 juli 2008
#46
försöker inte att vara sjuk alls.. Gillar mitt jobb för mycket för att vara sjuk

Audiholic!

8 881 Inlägg
29 juli 2008
#47
Helknas skrev:
Kan inte sjukskriva mig,
Då går jag i konkurs tongue
Har inte du försäkringar som alla andra företagare så är det ju ditt eget fel...
Själv kan jag inte sjuksriva mig pga att jag redan har 75% sjukersättning.

Fotograf på tierpidag.se

Son Of Murphy
782 Inlägg
29 juli 2008
#48
Trodde jag var ensam om o vara lojal till jobbet! big_smile Men såg här att det är flera med mig som är sjuka bara någon dag per år! wink OM inte man är skadad då förstås, men fan aldrig hemma inte ens för någon förkylning, OM det inte är riktigt illa förstås...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

8 881 Inlägg
29 juli 2008
#49
Mankan1978 skrev:
Trodde jag var ensam om o vara lojal till jobbet! big_smile Men såg här att det är flera med mig som är sjuka bara någon dag per år! wink OM inte man är skadad då förstås, men fan aldrig hemma inte ens för någon förkylning, OM det inte är riktigt illa förstås...
All heder åt dig som har hög arbetsmoral, tyvärr sällsynt i dag.
När jag var frisk så var jag borta från jobbet 2 dagar på 13år.
Men priset för det var tyvärr alldeles för högt nu i efterhand.
Senast redigerat av Hamilton (29 juli 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Son Of Murphy
782 Inlägg
29 juli 2008
#50
Hamilton skrev:
Mankan1978 skrev:
Trodde jag var ensam om o vara lojal till jobbet! big_smile Men såg här att det är flera med mig som är sjuka bara någon dag per år! wink OM inte man är skadad då förstås, men fan aldrig hemma inte ens för någon förkylning, OM det inte är riktigt illa förstås...
All heder åt dig som har hög arbetsmoral, tyvärr sällsynt i dag.
När jag var frisk så var jag borta från jobbet 2 dagar på 13år.
Men priset för det var tyvärr alldeles för högt nu i efterhand.
Tackar! smile Ja det är väl lite att man inte heller har råd o sjukskriva sig... tongue Ja idag är moralen på tok för dålig! Man ska vara glad att man har jobb faktiskt
Jotack jag vet hur det är! Gick in i väggen för typ 5år sen nu efter en bilolycka! Men innan dess var man hård som sten, aldrig sjuk, lite sömn o levde illa... Men efter olyckan kom allt man blundat för tidigare, fram! sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

812 Inlägg
29 juli 2008
#51
2 dagar dom senaste 6 åren


906 Inlägg
29 juli 2008
#52
Jag har haft en sjuk dag pga att jag var trött, men samma dag fick jag inbrott i bilen så sen dess har jag aldrig tatt en sjukdag igen!!tongue

=)

699 Inlägg
29 juli 2008
#53
Max 1 dag/ år! Trivs jättebra på jobbet smile

Bilgalen elektriker :)

BioPower by MapTun
238 Inlägg
29 juli 2008
#54
Tror de blev de blev 8 dagar på 9½år...

Maptun #3 BioPower Inviduell

1 878 Inlägg
29 juli 2008
#55
förra året var jag borta 13dagar. detta året 2dagar änsålänge.


Evolution Garage
1 299 Inlägg
30 juli 2008
#56
tkd_rille skrev:
bazooka_ skrev:
tkd_rille skrev:
1 gång i månaden du borde kolla upp dig faktiskt , eller de är mest lathet som faller in hos dig ?


jag har väl varit sjuk 3 dagar på 2 år eller något sådant.

om man är sjuk en gång i månaden så kanske man ska börja oroa sig för sitt jobb ?
Jo jag har inte vart sjuk på tre månader. Jag jobbar på ett sånt ställe där man måste prestera bra hela tiden. Går det dåligt får man chefen efter sig. tex så jobbar jag med andra tillfälliga som inte kan ett smack om hur dom ska göra, så det blir som att jag gör allt själv. Det är klart inte deras fel heller . dom är ju där för att tjäna pengar. Men jag hinner inte visa dom allt heller. Det blir som en ond cirkel pga att ledningen är som den är. Näe blir nog till att söka nytt jobb kanske. Omöjligt att trivas.
men du skriver max 1 gång i månaden de är för mycket ändå. sen skiter man i vad alla andra gör och gör de man ska helt enkelt.
Vet inte vad du jobbar med, men lätt å vara pigg å kry bakom ett skrivbord. Det finns hårda jobb, och som sliter nåt fruktansvärt på kroppen.

Sky´s the limit...

336 Inlägg
30 juli 2008
#57
Har varit hemma från jobbet 1½ vecka på 4 år. Det tycker jag är bra

151 Inlägg
30 juli 2008
#58
Har inte en sjukdag på 3.5år, jobbar på volvo personvagnar i produktion.
Senast redigerat av raliman08 (30 juli 2008)

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

Race For Fun!
379 Inlägg
30 juli 2008
#59
jobbar som servicetekniker... reser land och rike runt och jobbar med 100 tons truckar, jobbar ungefär 60tim/vecka.. med andra ord så har jag varit borta 1 dag på 1,5 år.. annars är det bara att försöka hålla ut och göra så bra man kan ändå.. wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

12 086 Inlägg
31 juli 2008
#60
Jag är sjuk 8-10 dagar på ett år, det får väl anses som normalt tycker jag.
Fördelat på 2-3 sjuktillfällen.

Jag va fkt hemma idag =P
Feberfrossa och allt som kommer därtill.. gick hem igår vid 2.. spydde i 3 timmar sen sov jag tills idag kl 14 ca.. men ska ditt imorrn, låter man kroppen vila frisknar man till, annars blir man aldrig frisk, det har jag lärt mig.

Det ska ju tilläggas att jag ALDRIG är hemma för att jag inte har lust att jobba? Vad är de för jävla arbetsmoral, jag är hemma när jag sjuk till den grad att jag inte klarar av att jobba!
Senast redigerat av JapMax (31 juli 2008)


Sök