Nä toksänkt är både dumt och smaklöst.
Visst en bil ska fan inte set ut som en SUV om det inte är en SUV.
Men man ska kunna använda bilen oxå.
Sänkte en av mina MAzdor ca 35mm och hade 17 tummare på å det funkade klockrent.
Dock han jag aldrig sänka den finaste Mazdan av dem alla jag har haft.
har man stylingfront osv så ska bilen vara låg men dock fortfarande bruksduglig.
Att sänka för mycket innebär att man måste styva upp fjädrar och sanningen är att en bil ska inte vara för styv eller för sänkt.
För chassiet ska kunna röra sig lite i sidled för att man ska få optimal väghållning.
En bil funkar som en slalomåkare "dalskidan älskling"
Alltså ytterhjulen skall ha mer tryck än innerhjulen för att man ska skunna styra en bil i högre hastigheter.
Kan inte bilen röra sig så kommer trycket inte jämnas ut korrekt och då kommer bilen åka av fotare an illakvickt när man kommer till gränsen för vad som är möjligt.
Enda gången det är negativt med chassierörelser är när man ska rejsa rakt fram och har framhjulsdrift då trycket minskar då karrosen rör sig bakåt.
Men tex bakhjusldrift så är det bara bra om typ sätter sig bak för då får man maximalt yttryck mot vägbanan.
Tänk på de nästa gång ni kapar fjädrar å larvar er om att det bli bättre ju stummare bilen är.
Ett annat bra exempel på det jag syfftar med yttryck är ta tex gocart, du får betydligt bättre varvtiden om du följer med Gkrafterna å får mer tyngt över ytterhjulen.
Jobbar du emot eller sitter stadigt still så får man sämmre varvtider pga "dalskidan älskling" principen.
Dessutom hur kul är det om man ska åka någonstanns att man måste känna någon på vägverket å fråga om det går å åka där å där.
Dessutom om avgassytemet eller något annat under bilen slår i asfalten och bildar coola gnistor så förutom att man sabbar saker under bilen så kan man faktiskt få böter för det.
Å för tusan sänk inte en gammal bil utan att byta dämprare.
Har själv gjort det misstaget engång.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara