4349
Sök

Är danmark med i eu ?

159 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Som topic, är Danmark med i eu ?

om man far ner dit å köper alkohol, är det då tull ?

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
31 juli 2008
nis skrev:

svar: Ja,  big_smile

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

1 079 Inlägg
31 juli 2008
"Landet gick 1973 med i Europeiska gemenskapen, vilken senare ombildades till Europeiska unionen."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Danmark

1 833 Inlägg
31 juli 2008
Gooogle is the shiet big_smile

Btw, åka några bil till och handla billigare. I tyskland dvs.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

159 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
hur är det med tullar i tyskland då ?
och hur tar man sig från sverige till tyskland,`med bil billigast ?

Driifter;)
1 630 Inlägg
31 juli 2008
åker båt? antingen direkt till tyskland lr så tar du till danmark o kör resten

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

671 Inlägg
31 juli 2008
Ta tyskland, det är betydligt billigare än danmark, särkskilt på bärs (halva priset). Trelleborg - Sassnitz går snabbt och smidigt med Scandlines. Handla i hamnen i Sassnitz på deras butik BorderShop. Det är lika billigt som i tyska butiker faktiskt. Så spar du tid å kan åka tillbaka med samma färja.

Second is the first loser

1 833 Inlägg
31 juli 2008
Tull? Du eller nån i din närhet fyller väl år. Och så mycket kan du inte få med i bilen innan det blir övervikt.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 juli 2008
nis skrev:

om man far ner dit å köper alkohol, är det då tull ?

Far ner dit?

Bor du så långt upp lönar det sig ännu mer att åka till Tyskland om du ska handla. tongue
Det kostar mig 173kr tur och retur och tar en timme att åka västeruuut!

Nu fick jag vibbar till "Att gräva guld i USA" tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

BMW fantast
1 172 Inlägg
1 augusti 2008
vill du åka båt länge så ta trelleborg - rostock... båten tar ca 6 7 timmar... vill ni bila lite, så tippar jag på att ta bron över till dk.. kör motorvägen i dk ner till Rödby och ta båten över till puttgarden.. där  många små ställe bara några kilometer från färjorna, och även en by som heter burg som är mycket billigt... kolla på google maps  så ser du var allt ligger;) trevlig resa vad du än väljer... wink

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

602 Inlägg
29 september 2008
kom precis hem från tyskland/danmark efter några dagars semester:) vi bode på lalanida i rödby, typ 3km ifrån där färjan går över till puttgarden, sen precis när man går av båten så ligger bordershoppen eller pråmen som vi kallar den, 4 våningar, 2000m2 men öl sprit o allt, o riktigt bra priser, den billigaste ölen jag hitta kostade 57svenskakr flaket, billigaste vodkan 55kr/70isen..
trode tullen skulle stanna oss men när vi hade kört av bron in till sverige så såg vi inte någon tullman alls helt dött. vi hade ju 100kg i överlast:/ men polisen värkade inte se det för dom stannade oss i malmö för en rutinkontroll och sa inget.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Sök