3918
Sök

Hur kopplar man satt basarna slr med varan i stället för i mot varan?

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
CoSmoZ skrev:
herregud.. varför köra push´n pull.. du får klart bättre dunk med en vanlig låda!
en isobariklåda har jag kört & aldrig mer.. finns ingen anledning basarna tror att dom spelar i en dubbelt så stor låda & du förlorar konarea.. du kommer bara att få muller

kör en vanlig slutenlåda på 20-25L /per bas så skarru se!..

det var en kompis som rekomenderade de så jag köpte två till men i så fall så lurade han mig,

jag är hård som sten

2lateuloose
543 Inlägg
4 februari 2006
linkan lindgren skrev:
det var en kompis som rekomenderade de så jag köpte två till men i så fall så lurade han mig,

Han menade säkert väl.. men om du kör isobarik med 4st basar får du konarea som 2st basar
jag skulle helst köra 4st som vanligt.. får det inte plats kör 2st!

*edit* försök att få in 4st basar! det brukar kunna gå om man klurar lite! jag har kört 4st 12 i en Pegge 205! vad har du för steg som ska driva basarna?
Senast redigerat av CoSmoZ (4 februari 2006)

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
CoSmoZ skrev:
linkan lindgren skrev:

Han menade säkert väl.. men om du kör isobarik med 4st basar får du konarea som 2st basar
jag skulle helst köra 4st som vanligt.. får det inte plats kör 2st!

*edit* försök att få in 4st basar! det brukar kunna gå om man klurar lite! jag har kört 4st 12 i en Pegge 205! vad har du för steg som ska driva basarna?

kör med ac 4 an dom är väldigt lätdrivna, vet inte hur jag ska göra för jag kan int riva lådan nu, kanske försöker sälja dom och köpa två 10or i stället,

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
4 februari 2006
Den enda orsaken till att använda sig av isobarik egentligen är att få en liten låda när elementen kräver stor låda, men dagens element är oftast gjorda för små lådor och då försvinner vitsen med isobarik.

736 Inlägg
4 februari 2006
är inget proffs, men risken för interferns mellan basparen måste ju räknas in om man kör två basar på samma kanal som spelar samma frekvenser...?

412 Inlägg
4 februari 2006
Och jag som tyckte jag hade dålig svenska smile Som dom har sagt tidigare borde det väll bara vara att fasvända?

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
elsmurfo skrev:
Och jag som tyckte jag hade dålig svenska smile Som dom har sagt tidigare borde det väll bara vara att fasvända?

hur då tänker du?

jag är hård som sten

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Den enda orsaken till att använda sig av isobarik egentligen är att få en liten låda när elementen kräver stor låda, men dagens element är oftast gjorda för små lådor och då försvinner vitsen med isobarik.

ja nu vet jag inte hur jag ska göra köra med två eller inte, kanske byter till två tior i stället

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
4 februari 2006
Bevisligen lät det bättre med bara två element och därför rekommenderar jag att du kör på det viset. Du vinner inget på att använda fyra element som är mottaktkopplade, det spelar inte högre och då är det ingen ide.

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Bevisligen lät det bättre med bara två element och därför rekommenderar jag att du kör på det viset. Du vinner inget på att använda fyra element som är mottaktkopplade, det spelar inte högre och då är det ingen ide.

okej har kopplat in två basar och två 69or spelar bra faktist

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
4 februari 2006
Bra att du fick till det. Det är ju du som bestämmer vad som är bra ljud just för dig.

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Bra att du fick till det. Det är ju du som bestämmer vad som är bra ljud just för dig.

det får recka så länge räker ju för att mamma och pappa ska klaga, he he

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
4 februari 2006
Javisst, när parenteserna inte klagar då har man för lite att dunka med.

494 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Javisst, när parenteserna inte klagar då har man för lite att dunka med.

visst det ska höras när man kommer,

jag är hård som sten

Sök