Som jag nämnde tidigare, längre upp. Så har vi en Cadillac -69 inne, inte -65 som jag skrev. Motor på 750nm och vikt på 2,7 ton
Nu är ial bilen lackerad, i Alfas Rosso Proteo met. Finns väl inte så mkt att säga om bilen, så slänger upp bilder bara. Dock glömde jag ta bilder på när bilen kom in. Men bilen var gråmetallic, med bortbränd klarlack. Då sträv och fin på lacken
Bilen lackerad inv. Och dörrar+ bakluckan har också lackerats inv. Vågade inte chansa då denna kulören är en 3-skiktare. Men huven lackeras löst, då jag inte kommer nå att lackera huven på bilen hehe.
Bilen redo för färgbyte:
Då var det klart:
Ovansida på bakluckan. var ett lite krånglig då det var svårt att räcka över hela ytan:
Länge sedan man uppdaterade här. Men tänkte jag kunde göra nån nytta, så slänger upp lite bilder på min hoj som jag lackerat om under hösten.
Hojen är en Kawasaki zx6r -95 som gått 1730mil. + ca 10 mil som avverkades idag:)
Ville först lackera med kromfärg, men då jag inte skulle kalal det krom, utan dåligt polerat aluminium. Så ändrade jag mina planer. Bytte kromfärg mot röd. Så hojen blev i samma kulörer som firman Pt cuiser, släpet, ytterskylten och brevlådan.
Slut på fakta och dags för bilder. Före:
Alla delar förrutom kåporna och tanken lackerades i reptålig klarlack:
Alla skruvar, brickor, muttrar, stag och bakdrev skickades iväg på galvanisering. Här kom första omgången hem:
Resterande som åkte iväg senare:
Påbörjad montering:
Resterande delar från gavl. hemma:
Sunkig slip-on dämpare som görs om och fräschas till:
Guldkedjan hemkommen:
Tanken lackerad i mica svart:
Kåporna klara:
Börjar likna en hoj igen:
Undertail monterad. Väntar på att få hem en hugger också:
Blinkersen kommer inte sitta på sen. Ska få hem nya i större format. Ser dumt ut med så små. Även beställt ny reg-skylt:
Och nu är den i stora drag klar. Så klar så man kan börja köra med hojen ial:
God dam vad du är petig i ditt jobb, jag själv skulle aldrig klara av det. Men det blir bannemig nå grymt bra på samma gång, och att du lyckades få ihop lackboxen, skulle man själv försöka sig på nåt sånt så skulle det mer se ut som ett konstverk gjort utav självaste picasso
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Som jag nämnde tidigare, längre upp. Så har vi en Cadillac -69 inne, inte -65 som jag skrev. Motor på 750nm och vikt på 2,7 ton
Nu är ial bilen lackerad, i Alfas Rosso Proteo met. Finns väl inte så mkt att säga om bilen, så slänger upp bilder bara. Dock glömde jag ta bilder på när bilen kom in. Men bilen var gråmetallic, med bortbränd klarlack. Då sträv och fin på lacken
Följt tråden flitigt men utan att kommentarat ngt hittills, känner att man får lämna en kommentar iaf: Man kan inte bli annat än imponerad då man ser vilka resultat du får på dina lacker, hoppas att man kommer få någon snarlik finish då man börjat leta lackerare själv lite smått inom fyrkanten
Grejen är att ljuddämparen är i kolfiber, men då inget anant är kolfiber på hela hojen så skulle det inte se bra ut. Och svart mica ihop med kåporna runt och avgassystemet svart så skulel det bli för mycket svart. Därför valde jag mica röd.
Tackar för kommentarerna. Ingen negativ kritik? Alltid lika kul med positiv kritik, men man kan bara bli bättre när det även kommer negativ kritik på ett vuxet sätt
Snyggt Tobbe! Vilket företag är de som galvade visa av dina delar? Behöver göra de på alla mina bultar till bilen Kommer förbi någon dag och kollar på hojen
hitta denna tråden nu och tyckte de var ordentligt kul att se den blåa motivlackade lastbilen .. jobbar som lastbilslackerare och måste bara säga de att lastbilschaffisar/åkerier är inte petigt folk.. ja får mer skit när ja lägger ner lite själ i jobbet och gör de bra än när de blir dåligt och går snabbt.. tyvärr.. men du verkar sköta dig bra.. får nog försöka kika ner å babbla lite nån gång i framtiden