Jag hade bytt kopplingen på den med en gång, om du ändå tar ner lådan så kan du svetsa fast treans synkring samtidigt spara du lite tid då själva stoppet till ringen gärna ger med sig och ger fina skrap ljud i lådan. Har en polare som körde det gamla vanliga med chip, uppställt laddtryck, modifierat avgas, höjt bränsletryck och det tog inte lång tid förrens kopplingen började slira för honom.
Annars rätt trevligt "start paket" är väl, volvo pojkarna får rätta mig sen.
Turbo: 18T/19T, Från 850, v70, s60 eller något sånt
Spridare: Gröna 968:or från 850 eller något sånt
LMM: Kan tas ifrån Volvo 960, tror dom är på 3" ?
Intercooler: Finns billiga och fina på klracing.se, bara till att mäta och köpa.
Avgas: Om du inte har tummen mitt i näven så kan du bygga ett 2.5" system på biltema delar.
Bränsletrycksregulator: Finns något fint kit någonstans så man kan bygga om orginal, fixa även en mätare så du kan se trycket.
Öppet sport luftfilter kan du ju också trycka dit om du vill.
Efter allt det kan du fixa anpassat chip så kärran tycker om dina nya prylar sen alt. mappa om bilens orginal system. Med dom modifieringarna ska du nog kunna närma dig 300hk strecket
Kommer inte på mer på rak arm, men någon som kan volvo bättre än mig får gärna fylla i.
God natt