Dax för update!
Litet bakslag då jag hängde upp motorn i lyften och skruva på lådan + axlar.
(ursäkta för kvalitén på bilderna)
Detta visade mig att spårvidden på min första cad inte var helt rätt. Hade utgått från karossen men då räcker inte axlarna i bredd i dom vinklarna jag räknat med.
Så tog fram en ny cad och gjorde en ny geometri. Simulerade och fick en toeförändring på 0,05 grader vid bump. Och en camber som gick från -1.3grader statiskt till -2.5.
Kan lägga upp mer data sen om nån vill
Ser iaf ut såhär:
Och motorn måste tyvärr sitta såhär högt upp vilket betyder att bakluckan som den är nu med bakruta är bara att glömma.
Kommer gjuta om bakluckan, tankarna lutar mot nått sånt här med scoop
Tanken är då att ha insuget monterat precis innanför scoopet sen leda luften genom IC och efter det oljekylare.
otroligt svårt att få till nått bra när motorn sitter som den gör och jag dessutom ska dra rören längs fästpunkterna för länkarmarna.
Men lyckades rätt bra tror jag. Ser rätt rörig ut på bilderna... I modellen har jag kört med 30x30x3 -rör
(vissa ville rotera ett par grader runt sin egen axel, men bry er inte om det)
notera att "dämpare" och rockers är mkt snabbt ritade för att få en ide om hur dom ska sitta, inga riktiga mått.
Ville samla så många rör som möjligt i punkterna där rockersfästena är.
Röret mellan dessa punkter (där dämparna sitter fast) ska ev va borttagbart för att enklare kunna lyfta ut motorn.
Hållaren mellan dämparna är enkel att byta/göra om om jag byter dämpare en vacker dag