3525
Sök

Generator fråga

60 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
M;in generator i 940 har slutat ladda då jag behöver min bil idag så funderar jag på att köpa en Biltema generator att ha så länge tills pengarna rullar in igen i sluitet av månaden.

Men nu till min fråga, på min nuvarande(trasiga) generator står det 14v 23/65A.
Så funkar en 12V 65A generator från Biltema?

Är medveten att jag kanske behöver byta remskivorna men skulle den generatorn funka?

Tack på förhand!

It's not the fart that kills it's the smäll.

284 Inlägg
5 augusti 2008
det kanske bara är att byta laddregulatorn till generatorn   kostar ny ca 150-200 kr  beroende på vilken volt du vill ha

21 761 Inlägg
5 augusti 2008
Har du kollat om batterilampan lyser när endast tändningen är påslagen?

Det ska den göra, annars kan inte generatorn börja ladda som den ska. En sak som du kan testa, ifall lampan inte lyser, är att varva upp motorn till tex 3000-4000 varv och se om generatorn börjar ladda. Om det fungerar så borde det innebära att det inte kommer fram en förmagnetiseringsström ifrån batterilampan nämligen.

Angående din fråga om Biltemagenerator så finns det en 100A modell där som ska passa till 940.

60 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Men 65A borde väll passa då den gammla vaar 65A, eller?
Då den är nästan hälften så dyr..

Och ja det är kolen som är slut, men beehöver en fungerande idag..
Senast redigerat av Kaktus (5 augusti 2008)

It's not the fart that kills it's the smäll.

21 761 Inlägg
5 augusti 2008
Om du nu vet att det är kolen som är slut, då är det ju bara att köpa en ny regulator i så fall. smile
Jag har inte kikat på hur 65A generatorn ser ut, vet inte säkert om den har samma fästen som din.
Senast redigerat av Drönirettab (5 augusti 2008)

Sök