3773
Sök

Läckage vacumslangar, saab 9-3 aero -00

313 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Vart sitter dessa vacumslangar eller vad det nu e. Min bil e chipad, men laddtrycksmätaren visar inte mer än innan. På speedparts sa dom då att det är ett läckage i vacumslangarna, eller nått sånt (minns inte fullt, å ja kan inte så mycket om de heller). Något man kan ge sig på själv? Vill inte montera ner hela bilen, men om det räcker att lyfta på en plastkåpa för att göra en enkel check så är jag lätt villig att testa smile

Någo som vet hur?

MVH
Daniel

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

(none)
1 725 Inlägg
5 augusti 2008
Finns ju en hel del vacumslangar. Det är bara ta en i taget och byta ut dom till siliconslangar. Finns ju oilka diamterar å längder. Det är ju aldrig fel att byta dom i vilket fall som helst.
Gjorde det på min förra 9-3:a. Det tar sin tid, men så värt. Det är ju det du kan göra för att slippa
en dyr kostnad att lämna in den på felsökning för de. Om det förvisso inte är något väldigt tydligt läkage, om det nu är de som är felet.

//Jonas
Senast redigerat av Braather (5 augusti 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--

313 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Braather skrev:
Finns ju en hel del vacumslangar. Det är bara ta en i taget och byta ut dom till siliconslangar. Finns ju oilka diamterar å längder. Det är ju aldrig fel att byta dom i vilket fall som helst.
Gjorde det på min förra 9-3:a. Det tar sin tid, men så värt. Det är ju det du kan göra för att slippa
en dyr kostnad att lämna in den på felsökning för de. Om det förvisso inte är något väldigt tydligt läkage, om det nu är de som är felet.

//Jonas

Vad mer kan va felet? Bilen ska in på speedparts om 2 veckor, men alltid kul att kolla lite själv. Några mer tips på vad fel kan vara?

(none)
1 725 Inlägg
5 augusti 2008
Du har alltså kopplat in en extern laddtrycksmätare i bilen?  Hur har du kopplat den? Har den fungerat någon gång?

Jasså, jag själv ska till Speedparts den 18:e ja för service : )

313 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Braather skrev:
Du har alltså kopplat in en extern laddtrycksmätare i bilen?  Hur har du kopplat den? Har den fungerat någon gång?

Den 18:e? Vänta ska kolla... nej juste, 19e ville dom ha min. Ska dock dit den 18:e på em på lämna bilen smilesmile
Nej, det är den vanliga, den utan siffror, inbbyggd. Men på speedparts frågade dom hur mycket den gick till, å den går typ nästan max gult, å dom menade på att den skulle hälften röda typ. Iaf, nej de har aldrig fungerat, har aldrig gått upp på de röda. Så, hm, ska bli kul å se hur den går sedan smile

(none)
1 725 Inlägg
5 augusti 2008
mrdanjel skrev:
Braather skrev:

Den 18:e? Vänta ska kolla... nej juste, 19e ville dom ha min. Ska dock dit den 18:e på em på lämna bilen smilesmile
Nej, det är den vanliga, den utan siffror, inbbyggd. Men på speedparts frågade dom hur mycket den gick till, å den går typ nästan max gult, å dom menade på att den skulle hälften röda typ. Iaf, nej de har aldrig fungerat, har aldrig gått upp på de röda. Så, hm, ska bli kul å se hur den går sedan smile

Då kanske jag är där då du kommer : )
Alltså, om det är den som sitter orginal i bilen så ska den gå upp strax innan de röda fältet. OM den står på mitten mellan rött å gult så laddar den 1.0 bar. Och orginal tror jag den ska ladda 0.85!

Så är den trimmad så bör den gå upp ett litet snepp på det röda ja. Vilket trim har du i den nu?

313 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Braather skrev:
mrdanjel skrev:
Braather skrev:

Då kanske jag är där då du kommer : )
Alltså, om det är den som sitter orginal i bilen så ska den gå upp strax innan de röda fältet. OM den står på mitten mellan rött å gult så laddar den 1.0 bar. Och orginal tror jag den ska ladda 0.85!

Så är den trimmad så bör den gå upp ett litet snepp på det röda ja. Vilket trim har du i den nu?

Deras steg två. De på deras sida, köpte tillsammans med sportavgas åså smile

(none)
1 725 Inlägg
6 augusti 2008
Och bilen går bra och så eller?

313 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Braather skrev:
Och bilen går bra och så eller?

går jämt och så, men går inte bättre än orginal, enligt mig då. De va mest de att de kändes att de gick snabbare då den lät tuffare

(none)
1 725 Inlägg
7 augusti 2008
Låter ju lite konstigt gör det med tanke på att din orginal mätare inte vill hänga med upp. Om du känner dig helt grön så kanske det är bäst att vänta till den 19:e då.

Sök