2823
Sök

Volvo problem

163 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
Ja, så här är det.
körde min 760 tic fint och lugnt efter vägen i ca 70-80km/h
Såg att tempmätaren gick upp på rött, körde en mycket kort bit så jag kunde stanna brevid vägen, ingen hit att bli påkörd när man står där ju.
kör in till vägkanten och kollar, då kokar den och går varm.
stänger tändningen åker och köper glykol och tar me vatten, fyller vatten och glykol men det går bara i 1,5 liter vatten, sen är det fullt.
kör igång den och den spottar och kastar upp vatten.
hade lite glykol och vatten i den, vet att det är mitt eget fel :s men den sprutar upp vatten och behållaren och tempmätaren ligger i botten.
Är det toppen, topp packningen?
termostaten?
Tips mottages varmt, behöver bilen så fort som möjligt.
mvh/ Robbin

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
3 februari 2006
termostaten

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

163 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
säker? sprutar det ur behållaren då?

Tuuuurbo
240 Inlägg
3 februari 2006
topplockspackningen.. gör övertryck i kylsystemet och därför den spottar ut sig vattnet

163 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
man kan ju hoppas, har iofs en 530 men jag vet inte skicket på den, men jag vet inte om jag vill montera den ifall toppen har spruckit, nån som vet vad det skiljer sig mellan 405 och 530?

240 Inlägg
3 februari 2006
530 e värdelös.. sätt på¨en 531 istället,.

163 Inlägg
3 februari 2006
Trådstartare
men då jag har en 530 liggandes så blir det billigast och snabbast då jag behövde bilen i eftermiddag:s sämsta tillfället at pajja om man säger så..

1 Inlägg
3 februari 2006
Jag hade samma fenomen i min gamla 200sx, när jag stod under huven och gasade med kylarlocket öppet så tryckte den ut en massa luft/avgaser och kylvätska. Det visade sig vara packningen som var väck för mig. Jag tror att det borde märkas rätt snabbt med ett kompresionstest om cylindrarna avviker sinsemellan.

163 Inlägg
4 februari 2006
Trådstartare
okey, men det är bara det att jag körde inte hårt eller nånting, det bara tvärkom, så jävla mysko, knackade även lite från turbon vad den kan ha me de att göra, kanske for vatten på den eller så..

186 Inlägg
4 februari 2006
Westus skrev:
okey, men det är bara det att jag körde inte hårt eller nånting, det bara tvärkom, så jävla mysko, knackade även lite från turbon vad den kan ha me de att göra, kanske for vatten på den eller så..

hmmm..... men ditt motto är ju: "gasar så det rasar"
Det säger ju lite wink

Catch me if you can!

40 Inlägg
6 februari 2006
det är stor skillnad på 405 0 530 men smäll dit 530 den går då me...'

Vårdare!
60 Inlägg
6 februari 2006
ta ''dän'' termostaten o kolla om det slutar !
om termostaten inte öppnar så kan det bete sej så !
MVH Christoffer Olofsson

Opel Power ''Fresh Thinking Better Cars''

Sök