3792
Sök

Klånkande ljud från avgassystemet =(

Soldat
44 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Tjenare alla!
Poolaren har precis fixat ett nytt sportsystem på min lilla swift men de tråkiga är att systemet ligger emot ett stag eller liknande (precis under förarsätet) o de blir metall mot metall o de låter förjävligt när man kör :S

Finns det någonting man kan stoppa emellan som kan reducera oljudet? Misstänker att det blir ganska varmt från avgassystemet just där så måste väl va något som tål endel....?

Tack på förhand gubbs

//Simma lugnt, Temperani

4 Inlägg
6 augusti 2008
har samma problem på min t5a.
mitt system ligger imot på en plåt, ska höja det lite så det ej tar emot där.
du får väl ändra dina fästen lite så systemet hänger fritt.

Filkörning?
852 Inlägg
6 augusti 2008
hade nästan samma problem.. det va för trångt i avgastunneln för downpipen så den gick emot när man gasade till...
men jag löste det genom att linda röret med avgasbandage smile blev kanonbra!
Senast redigerat av Portal (6 augusti 2008)

Soldat
44 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Portal : Fy fan i helvete va gla ja blir! Precis vad jag ville höra! =P Då ska jag göra det! wink Tack o bock!

//Simma lugnt, Temperani

164 Inlägg
7 augusti 2008
Jag har lite av samma problem på mustangen.
Speciellt när man kör i gupp (om man inte kör plågsamt sakta!) .
Jag tog nån form av tjock packning, nån form av gummi, och pulade imellan, blev skitbra!
Dock så slår det i någon annanstans nu, och jag vet inte vart, men det låter som om det är något solitt som slår i hmm...

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

4 Inlägg
7 augusti 2008
Portal skrev:
hade nästan samma problem.. det va för trångt i avgastunneln för downpipen så den gick emot när man gasade till...
men jag löste det genom att linda röret med avgasbandage smile blev kanonbra!

borde man inte fortfarande känna av vibbrationerna från avgasröret? även om du lindat det?

Volvo-Beroende
289 Inlägg
7 augusti 2008
Du kanske känner vibrationerna men det låter nog inte lika illa.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

1 661 Inlägg
7 augusti 2008
Varför ens fuskfixa det? Hissa upp bilen och se varför det tar, kanske han har glömt en upphängning eller att den har gått sönder. Vilket som, gör ett ordentligt jobb istället för att fuska.

4 Inlägg
7 augusti 2008
Sexyicecube skrev:
Varför ens fuskfixa det? Hissa upp bilen och se varför det tar, kanske han har glömt en upphängning eller att den har gått sönder. Vilket som, gör ett ordentligt jobb istället för att fuska.

det blir nog bäst i slut ändan iaf.

Sök