3176
Sök

Automattvätten slet sönder min vinge!

Avstängd
962 Inlägg
7 augusti 2008
#21
Tvättar man sin bil i äckeltvätt (atomattvätt) så får man nästan skylla sig själv.

Thorssa
7 augusti 2008
#22
Det är väl knappast någon nyhet att man tar en risk när man tvättar en bil med vinge i en automattvätt? Inser man inte det så får man skylla sig själv anser jag, speciellt när det i princip alltid sitter varningsskyltar. Även om den i det här fallet kanske varnade för eftermonterade vingar så kanske man borde dra den slutsatsen att risken är lika stor med en originalvinge...

645 Inlägg
7 augusti 2008
#23
Men vad är så svårt att förstå??? Jag LOVAR att han inte är ensam om en originalvinge på sin 855... Det lär nog ha varit fler bilar med vinge som tvättats i samma tvätt och att maskinen sen fått spel o hakat i hans bil. På mitt jobb så tvättar vi våra bilar alltid i automattvätt o förut så gick torken in i bakrutan ett flertal gånger på våra VW Caddy -07 o dom har fan inga vingar alls! Det är helt klart nåt fel på tvätten o han ska ersättas!

Truck förare
273 Inlägg
7 augusti 2008
#24
tycker du skall ta kontakt med ditt försäkringsbolag för dom kan hjälpa dig..
för den skall ju inte rycka av en vinge på sådant sett även om den e eftermonterad lr orginal..


1 661 Inlägg
7 augusti 2008
#25
Vet inte hur gammal du är men ca 24 kanske. Ta med dig en vuxen som står på din sida och berätta tydligt vad som ska sägas före. På nåt "konstigt" vänster så lyssnar dom alltid liiiite bättre när det är nån äldre med också.

164 Inlägg
7 augusti 2008
#26
Är det en original-vinge ska dom stå för det. Eftersom du lika gärna kunnat åkt dit i en volvo som såldes med den på som ny.
Åker man in med med "bonestock" nissan micra och tvätten sliter bort ett (original)hjul så får man ju såklart ersättning för det oxå! Som en jämförelse bara smile!

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

38 Inlägg
7 augusti 2008
#27
Jag tvättar alltid för hand! Litar inte på automat tvättar.

Japan Power!

801 Inlägg
7 augusti 2008
#28
fraggler skrev:
Jag tvättar alltid för hand! Litar inte på automat tvättar.
Word! testade den nya high tech tvätten på överby, (nordic car wash) kom därifrån 300 spänn samt en dörrlist fattigare.

fälg fantast
1 086 Inlägg
7 augusti 2008
#29
farsan hadde precis köpt ett par nya fälgar till sin mercedes,  sprillans nya var dom , borstarna hadde rivit sönder alla 4 fälgar kraftigt också, pappa klagade men dom sa att han fick skylla sig själv, han gjorde en anmälan, och fick ersättning eller ett par nya fälgar, han tog ett par nya fälgar istället ,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

114 Inlägg
7 augusti 2008
#30
Ubbe83 skrev:
Körde in min 855 i automattvätten på OK/Q8 då jag kände mig lite lat.

När borstarna går tillbaka ifrån bakspoilern och upp över bakluckan så ser jag hur hela arslet på bilen lyfter sedan smäller det och bilen går i backen igen och takvingen flyger bak och landar vid mina fötter. Jag tar upp vingen och tittar på den och ser förvånande på den och upptäcker att den gått av, när jag går fram till bilen ser jag att det på ena sidan sitter kvar ca 10cm av vingen och andra sidan  ca 4.

När jag går in och beklagar mig inför butikschefen så säger han bara att jag får skylla mig skälv som har tvättat bilen med eftermonterade grejjer -VA FAN DET ÄR JU EN VOLVO ORIGINAL VINGE!
Sitter ju en sådan på var och varanan 855/v70 dom tvättar förmodligen minst 10st sådana om dagen och man kan ju knappast gnälla på att den satt dåligt då den gick av och inte lossnade.

Borde inte macken stå för skadan det är ju förfan inte min vinge det är fel på det är ju maskinen eller?
Gumman min jobbar på OKQ8 och när sådant händer så skall alltid OKQ8 stå för hela alltet eftersom alla automat tvättar är sensor styrda och till 80% så pallar inte sensorerna med den fukten och alla kemikalierna. Så det är deras skylldighet att betala lackskadorna och nyvinge med montage. De händer ungefär sånnhära olyckor 1-2 gånger dagligen i vårat land.

Ps: Bästa tipset. HANDTVÄTTA eller högtrycks tvätt. Värsta fall då använd automat tvätt utan borstar. Alla moderna billtvättar kan det!

Saab är Power. Power är makt =)
Nu med Renualten. Får jag nöja mig med en skön bil =)

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
#31
Ubbe83 skrev:
FLindgren skrev:
det är väll självklart att dom ska stå för det. är väll sensoser i skiten som ska hålla avstånd?
och sitter halva vingen kvar på bagagluckan har ju du knappast gjort något fel.
Även om hans maskin har gjort fel så får jag skylla mig skälv enligt honom eftersom han påstår att vingen är eftermonterad.

Är det inte takvinge original på en 855t5 95:a (Italien import)
Har varit i kontakt med en vän som jobbar som lackerare och han säger att vingen inte är original eftersom den är massiv (originalarna är tydligen ihåliga) så det är bara en kopia.

Så jag får nog bita i det sura äpplet och känna big besegrad sad

Svenska Subaru Imprezaklubben...

1 232 Inlägg
7 augusti 2008
#32
tjena jag hade en 940 en gång å drog ner te u.a en fre kväll.....
skulle tvätta bilen på shell hade jag tänkt och gjorde det.torken hade klämt bilantennen bak så den stod som ett u å då stoppa maskin,och när den stanna så kom jag ej ur bilen ...varför jag satt i tar vi en annan gång ...iallafall så jag hittade en liten typ som telefponkatalog och leta upp shell där och förklarade problemet och fick en ny tvätt........2tim senare blir jag stoppad av snuten vid westside pga inget bakljus och fick 2500 i böter .....kortslutningt i vingen?det stack tydligen ut en bit oskyddad kabel där.ORKA!!!!!

645 Inlägg
7 augusti 2008
#33
Ubbe83 skrev:
Ubbe83 skrev:
FLindgren skrev:
det är väll självklart att dom ska stå för det. är väll sensoser i skiten som ska hålla avstånd?
och sitter halva vingen kvar på bagagluckan har ju du knappast gjort något fel.
Även om hans maskin har gjort fel så får jag skylla mig skälv enligt honom eftersom han påstår att vingen är eftermonterad.

Är det inte takvinge original på en 855t5 95:a (Italien import)
Har varit i kontakt med en vän som jobbar som lackerare och han säger att vingen inte är original eftersom den är massiv (originalarna är tydligen ihåliga) så det är bara en kopia.

Så jag får nog bita i det sura äpplet och känna big besegrad sad
Vad vingen är gjord i för material är väl oväsentligt så länge den inte är större än en originalvinge?
Tycker jag iaf. Ge dig inte!
Senast redigerat av Quantic (7 augusti 2008)

741 Inlägg
8 augusti 2008
#34
Ubbe83 skrev:
-VA FAN DET ÄR JU EN VOLVO ORIGINAL VINGE!
Det sa du till han va? och vad sa han då?
Senast redigerat av Joo (8 augusti 2008)

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
#35
Joo skrev:
Ubbe83 skrev:
-VA FAN DET ÄR JU EN VOLVO ORIGINAL VINGE!
Det sa du till han va? och vad sa han då?
-JA det är en original, MEN den är inte originalmonterad och därför kan jag inte hjälpa dig...

Det kunde han tydligen se på limmet för det hadde inte fästit ordentligt, men vafan delar av vingen satt ju förfan kvar på luckan så nog har de fäsit allt.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

1 112 Inlägg
8 augusti 2008
#36
Roundcube skrev:
fraggler skrev:
Jag tvättar alltid för hand! Litar inte på automat tvättar.
Word! testade den nya high tech tvätten på överby, (nordic car wash) kom därifrån 300 spänn samt en dörrlist fattigare.
Jag körde på uppdrag chefen nya fina svarta mercedes med lyxiga 18 tums AMG fälgar med kromkant på genom (nordic car wash). Slutade med att alla 4 fälgarna var kraftigt kantstötta plus att det var punktering på ett däck fram, en ventilhatt blev bokstavligen avskuren.
de gula kanterna på golvet i tvätten funkar som rakblad. satt i bilen å kände hur något drog te som fan i bilen å sen när jag väntade på slutklämmen när tvätten skulle putta ut bilen sista 2 metrarna så fastna hela jävla bandet så jag fick specialinstruktinoner att köra ut bilen ur tunneln själv, över de där klossarna som skall putta bilen framåt! 

sen blev det värsta twisten om det! de sluta me att dom pröjsa punkat men kantstötta fälgar var tydligen inte deras problem.
jag tala me en tjej innan å då fråga jag specifikt om det är något på bilen som gör det hela olämpligt! det enda som jag blev instruerad var att ta bort antennen sen skulle det gå fint.
Senast redigerat av Widowmaker (8 augusti 2008)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Tomten
1 065 Inlägg
8 augusti 2008
#37
Mackarna har väll en skylt där det står att dom står inte för skador som blir på extra utrustning.

Sen tvättar jag inte i borst tvättar heller för det e BIG NO NO!


1 661 Inlägg
9 augusti 2008
#38
Automat tvättar borde bojkottas, helst förbjudas.

Avstängd
653 Inlägg
9 augusti 2008
#39
Roundcube skrev:
fraggler skrev:
Jag tvättar alltid för hand! Litar inte på automat tvättar.
Word! testade den nya high tech tvätten på överby, (nordic car wash) kom därifrån 300 spänn samt en dörrlist fattigare.
Haha! säg nån audi med några år på nacken som INTE har tappat dörrlister wink typ standard tongue

Jag har rätt i vad jag än säger.

DFFL
9 020 Inlägg
9 augusti 2008
#40
Originaldelar ska de ersätta.
Inget att diskutera...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök