3090
Sök

Vivendis Volvo V40 2,0T -00, illblå - Bilen är såld!

Min V40. Utmaningen är att med mycket begränsade resurser skapa en personlig bil. Projektet drivs av mig själv och min dotter född -01, med assistans av vänner och bekanta. Temat är ganska avskalat, blått och svart och välputsat.... Visa mer

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
414 934 Visningar
Uppdaterades senast 1 mars 2017
www.barnaltsweden.se
139 Inlägg
15 maj 2009
#381
.................JISSES.............

Måste säga att den har blivit som en ny bil!!, helt otroligt vilka speglingar du har i lacken, nu är bilen riktigt riktigt fin, det måste ju jag säga,,eller skriva......
Och vad skönt å få rent i dörrgångar och trösklar, det gör halva bilen......
Jag förstår att du är nöjd med bilen.......på snudd lite avunsjuk på dig;)

Nu får jag ta fram polertrasan om "Den vite" ska befinna sig i samma klass i sommar.....!!!

SKITKUL!!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!

when ever - were ever
513 Inlägg
15 maj 2009
#382
Undrar vilket folk tycker e knäppast:

Plocka sönder sin bil på trottoaren o göra rent för att sen sätta ihop den igen

...eller...

att klänga runt i konstiga ställningar o ta bilder på den? big_smile

Snyggt jobbat vännen. Blir ju nästan lika fin som min wink


769 Inlägg
16 maj 2009
#383
vilket jättejobb! Imponerad av din ihärdighet smile Tycker bilen din har sjukt bra puts! keep up the good work Ellen smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Hamster
817 Inlägg
16 maj 2009
#384
Ser bra ut! Vad var det på tallriken? *nyfiken* smile


Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
16 maj 2009
#385
Shit pommes frites vad fint. Tänk om du kunde göra den ompysslingen på mig också! haha

Alla 3 tummar upp tjejen!

Ont om hästkrafter är det gott om.

1 435 Inlägg
16 maj 2009
#386
Blev fint med kjolpaketet!

Angående balken till draget så kanske det inte hade skadat att dra en sväng med axialborste innan ni la på färgen?  smile


R1 driver!
5 128 Inlägg
16 maj 2009
#387
Har läst igenom en del av ditt projekt nu, och du är imponerande seriös med allt du går in för att göra! Som bara din senaste update med poleringen, riktigt snyggt jobbat! smile


718 Inlägg
17 maj 2009
#388
riktigt trevlig projektråd=) bilen är riktigt bra putts på!

kolla gärna in min tråd, så ska jag leta fram bilderna från igår=)

mvh henke


I got Dubs!
2 423 Inlägg
21 maj 2009
#389
blir fin fint.
hur går det, var ett tag sen man hörde något=)


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#390
HURRA! Och HJÄLP! tongue

Jag fick just besked om att min bil är antagen till utställningen i Vingåker!!!

Ska således vara på plats vid åttatiden i morgon, sjutton mil hemifrån.

HJÄLP! tongue

Hade jag vetat lite tidigare och förberett lite mer hade husvagnen varit färdigpackad och jag klar för avfärd typ nu, för att orka, men nu blev det lite lätt panik... tongue

Så... en ide är att hämta husvagnen, duscha och packa och sticka ikväll. Alternativet är att åka upp i morgon, men då behöver jag ABSOLUT någon som kan tänka sig att vara körstöd, annars orkar jag inte med utställningen, och det vore ju tråkigt.

Så... någon som är sugen på att hänga med till Vingåker i kväll eller tidigt i morgon bitti?!

Jag bor på Kinnekulle, och drar vi idag finns plats i husvagnen! big_smile

Kram / Ellen *helt förvirrad för stunden* tongue

(För dem som inte har koll så är jag sjuk och har problem med energi och ämnesomsättning, och måste vila en hel del för att få tillvaron att fungera. Att själv köra dit, klämma utställning och köra hem på samma dag är absolut en överkurs... )

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#391
SlN skrev:
Varför måste man värma med hårtork efter att ha kletat på linfröolja?
Har inte hört talas om det innan men är bra nyfiken för de listerna behöver oftast en omgång på bilarna smile
Behöver och behöver... det var bara ett försök från min sida att värma in den så den skulle tränga in lite bättre... vet inte om det hjälpte, men tyckte det var värt ett försök! big_smile

Listerna på X40-bilarna är riktigt hopplösa att få snygga, egentligen borde jag ju lacka dem svarta i stället så de håller sig snygga, men de är också ett rent helvete att lacka och få bra... tongue

Får fortsätta slåss med oljor och black chrome och se om jag kan få den att se hyffsad ut under en tid framöver! big_smile

Kram! smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 892 Inlägg
28 maj 2009
#392
Riiiktigt fina putsbilder!!
Hur gick det i Vingåker?? mvh/Mats


Mollllgan
28 maj 2009
#393
Du får ju gärna lägga samma puts på min bil=)
Damn det är verkligen bra puts på bilen....

Klar 5:a

Mvh

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#394
TACK återigen till er som engagerar er i min tråd! big_smile

Har haft grymma datorproblem den sista veckan, men nu är en ny dator igångsatt och jag har ringt Telia och rett ut varför varken bredband eller TV fungerat (hade inte ens märkt att även TVn slutat fungera trots att det gått nästan en vecka sedan bredbandet la ner, då ser man inte onödigt mycket på TV i alla fall... tongue)

Efter en hastig ihopsamling på fredagen, packat, hämtat husvagnen från vinterförvaringen (med ett jordfel i bak som vi inte lyckades avhjälpa mitt i stressen), duschat och ätit så stod vi klara att dra vid sju på kvällen!

Vid det laget var jag bra trött redan, och började undra om det verkligen var förståndigt att åka iväg trots allt. Embla var dock mycket ivrig och ville verkligen att vi skulle åka, så jag tänkte att "vadfan, vi kör, husvagnen är ju med, det värsta som kan hända är ju att vi får campa i typ Hova och sen ringa så någon får hämta hem oss om jag kollapsar!"... tongue 

Det kändes BRA! Riktigt bra! big_smile

Toppenhumör, en mil i taget, bra musik i spelaren, trots regnet kände vi oss helgaddade! Sjutton mil hemifrån, och utan ett stopp efter tankningen i Mariestad, var vi framme på Realcars parkering! smile

Det fanns några stockholmsbilar där också, men det var bara vi som hade husvagn med oss. Tände kaminen och värmde ut lite av vinterns fukt och kvällens råhet, och kom i säng till slut.

Efter några timmars sömn började det röra på sig utanför vagnen. Tvätthallen öppnades och vi fick order att flytta på husvagnen. Efter lite stök och bök med olika bud från arrangörerna hade vi fått undan den (och jag lyckades både koppla, flytta och koppla loss helt själv, får precisionsbacka rejält dock eftersom jag inte orkar flytta vagnen för hand utan måste parkera dragkulan precis perfekt!)

Embla fick ligga kvar i vagnen medans jag drog iväg till tvätthallen för en snabb avspolning av gårdagens lera och väggegga, det ösregnade ju på vägen upp. Det var trångt och stressigt, och jag var dessutom ensam vid min tvätt, många andra var ju två som hjälptes åt.

Kändes väl lite sådär när jag stod och tvättade och fick frågan av en av arrangörerna "är din bil antagen?"... Nä, jag står i tvätthallen och stressar för att det är... kul? Hmm...

Jag VET att min bil inte är så märkvärdig, jag har inga stora kjolpaket, inga märkvärdigheter alls faktiskt, förutom mina speciella förutsättningar med hälsa, livssituation och ekonomi och det jag åstadkommit trots dem. Tror inte det var överdrivet många ensamstående mammor som ställde ut bilar i Vingåker. Och var det fler som gjorde det vet jag inte om de både tvättade bilen och fixade frukost till barn samtidigt, men det gjorde i alla fall jag!

... och även om vi kanske inte såg så märkvärdiga ut i konkurrensen på Vingåker så är vi i alla fall bland de snyggaste på ICAs parkering när vi handlar!!! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/98621/665405_rbtqx3.jpg
En för Vivendi! en riktigt trevlig tjej! smile (Bilden lånad av me_like_golf)

Nå, jag torkade bilen och fixade frukost och sedan gick jag och Embla för att snygga till bilen lite till. Jag la på black chrome på alla lister och Embla var duktig och torkade bort spill och kladd åt mig så jag kunde göra det lite snabbare... smile

Efteråt var jag kolsvart om fingrarna, några hade spruckit sönder så jag blödde, byxbenen var blöta efter tvätten och jag kände mig faktiskt rätt skabbig... Inte blev jag snyggare av att se alla fräscha och snygga tjejer som anlänt under tiden som jag jobbat... tongue Jaja, sanerade fingrarna hjälpligt och bestämde mig för att skita i hur jag såg ut, bilen var i alla fall hyffsad. smile

http://www.garaget.org/events/archive/2009-05-23_Vingakratraffen/1/DSC_2674.jpg
Min bil står mitt i vimlet där nere! (Bilden lånad från garagets evenemangsgalleri.)

Träffade på lite vänner, serverade kaffe i husvagnen och pratade, så himla kul att träffa kära vänner från hela landet när man är ute! Micke, Sara, Tobbe, Bruden, Pettan... tack för en underbar dag!

Ja, tack även till er andra som kom fram och hälsade, och gjorde dagen så trevlig! Det var faktiskt ett par tjejer framme också, som sett projekttråden och ville låna lite ideer, och det blev jag verkligen jätteglad för! big_smile

De som tog sig tid att titta närmare på bilen blev imponerade av putsen på den, och det är jag glad för, eftersom jag faktiskt lagt ner mycket jobb på just den biten. Inför bedömningen passade jag och Embla även på att tvätta rent dörrgångarna i bak och kring bagageluckan, vilket jag inte hunnit tidigare. Polering och vaxning av det hanns dock inte med, men det spelade ingen roll eftersom domarna ändå bara gick förbi bilen med en snabb blick.

http://www.garaget.org/events/archive/2009-05-23_Vingakratraffen/1/DSC_2717.jpg
Volvon på plats på träffen i Vingåker! (Bilden lånad från garagets evenemangsgalleri.)

... det hjälpte inte ens att jag frågade om bilen inte låg rätt bra till i klassen för ensamstående mammor... wink

Under regnskurarna som kom passade jag på att laga mat och vila lite i husvagnen, det fungerade utmärkt att få ha den i ett hörn av området så Embla kunde dra sig tillbaka och jag hade någonstans att landa emellanåt.

När träffen var över hade jag hunnit säga hej till en hel del människor, hunnit titta runt litegrann, vi hade sett bänkningen av en bil och Embla var som vanligt helt överförtjust och stod intill datorn nära bilen med händerna för öronen och såg bara glad ut.... tongue När de andra rullade ut från området lagade jag återigen mat och sedan kopplade jag ekipaget och förberedde avfärd.

Vid fem var vi klara och rullade söderut, trötta men glada. Jag tog en mil i taget, och Embla somnade vid Odensbacken. Vid rastplatsen strax söder om Laxå var jag jättetrött, så där pausade vi och tittade på klosterruinen, såg kanadagäss med gässlingar och ordnade lite innan vi fortsatte hemåt.

Embla fick mat på Mc Donalds i Mariestad och sedan kom vi hem och tömde husvagnen snabbt, eftersom det ösregnade. Jag slocknade tidigt och Embla däckade strax efter mig.

Tycker hela helgen var en höjdare, kan iofs bero på att jag är smällstolt över att ha lyckats köra både dit och hem helt själv, vilket är en jätteseger då jag på grund av sjukdom helt fick släppa bilköringen för några år sedan och därefter sakta, sakta jobbat mig åt rätt håll igen. Det här är nytt rekord i distans efter det, och jag är jättestolt och glad! big_smile

STORT TACK till alla trevliga människor som lyste upp dagen och till er alla som stöttat mig i projektet "ta oss till utställningen och hem igen" - NI ÄR UNDERBARA! big_smile

Pussar!

(Egna bilder från Vingåker kommer upp i galleriet när jag hunnit tömma kameran och gått igenom allt, ligger cirka 2000 bilder i kön att tittas igenom nu när datorn strulat...)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Medlem 34530
908 Inlägg
28 maj 2009
#395
Är så imponerad av putsen. Tyvärr så har jag inte haft tid att ge min bil en liknande omgång. Men du skulle ju kunna öppna en recondfirma och jag vet en bil du kan få börja med big_smile 

Tycker bilen ser riktigt fin ut, stilren, klart mycket snyggare än många andra bilar som det hängs på kjolpaket som ser värre ut än det andra. Men det hugger lite i hjärtat att erkänna att det finns fina volvosar oxå lol

Modigt att ställa ut bilen, för man lämnar ut sig åt andra som ska bedömma bilen (ens ögonsten wink ) Själv har jag inte fåttordning på min så jag vill ställa ut den.

Ha det bra och var rädd om dig.
// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

www.barnaltsweden.se
139 Inlägg
28 maj 2009
#396
Ser ju bra ut, och dom där "domarna" gillar jag inte heller...har åsså råkat ut för den sortens typer...


Strongt jobbat tjejen!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!

Sänk bensinskatten!
182 Inlägg
28 maj 2009
#397
Du jobbar på bra Ellen!
Kul att dit intresse och enorma jobb med bilen tar dig så långt som det gör.
Keep it up!

/MatteR

769 Inlägg
28 maj 2009
#398
härligt å se att din bil fick vara med på utställning, och vilken otrolig puts du hade på den då! oj oj oj. Bara att gratulera smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

286 Inlägg
29 maj 2009
#399
Jäklar vad fin den blev med nedlackeringen. Galet fräsch ju. Du jobbar verkligen med putsen! Härligt.


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#400
Nu ni! Jag ska iväg på utställning igen!

Har bestämt mig nu för att åka till SCF i Göteborg i morgon och visa bilen, har körstöd på vägen och laddar för fullt! big_smile

Puss! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!


Sök