baaki skrev:Sokrates skrev:baaki skrev:Nu är inte toning av framruta olagligt, men om det hade varit det så är visst montören skyldig.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anstiftan Sen även medhjälpare.
Epitaph: Hellre i trotsåldern än acceptera att vi lever i en polisstat där polismannens inkompetens står över lagar och föreskrifter. Är det sen inte bättre att käfta emot så vi kanske med lite tur kan få poliserna utrustade med dessa små mätinstrument så de kan göra en korrekt bedömning på ett par sekunder i varje fall istället för att de gör fel och folk spyr dynga över dom?
Nu får du ge dig, all toning både på rutor framför B-stolpe och toning på lampor är helt olagligt.
Den % alla besserwissers åberopar är just den accepterade toningen på bilar från fabrik.
Det är vida spridd myt att man får tona till denna % i efterhand, vilket inte är tillåtet.
Alltså all toningsfilm på främre rutor monterat i efterhand är olagligt oavsett %.
/Tommy, Besiktningsingenjör.
Lika mycket som på övriga rutor då då skillnaden mellan dom är endast 5%. Även polisen sa att det var ok med toning fram. Annars kan du ju leta upp var på VV som där står att det skiljer mellan fram och bak. Jag har både från vv.se och snubben som själva ringde polisen och frågade att toning är OK. Jag ger mig när ni slänger fram konkreta bevis på att så är fallet, för än har det inte gjorts.
Edit: Sen har jag aldrig påpekat att man får tona X% i efterhand, utan just att toning är ok och att polisen saknar mätinstrument för att kolla att detta är rätt gjort och istället fördömer alla.
Vill bara att ni alla ska få upp ögonen att länken om vad som står i wikipedia inte är någon tillförlitlig källa då vem som helst kan skapa sig en användare och skriva precis vad dom vill. Om ja går in och skirver att mord är tillåtet så blir det inte hållbart försvar om någon annan väljer att mörda och sedan hänvisa till min wikipedia kommentar om mord, dock så kan man ju hoppas och förvänta sig att man ska ta upp sanningsenliga saker i wikipedia men RÄKNA inte med det....
Dessutom i wikipedia länken så tar dom upp att driva någon till att begå ett brott, som exempel att ja tillhandahåller mina nycklar till en rattonykter. Men alla solfilms montörer säger ifrån sig det ansvaret genom att förklara att det är olagligt och inte tillåtet, samt att det är kundens ansvar för földerna.
Toning på Rutor framför B-stolpe är olagligt, däremot så vet ja inte vad dom säger om genomskinlig "transparent" stenskottsfilm.
Senast redigerat av DazRobbe (10 augusti 2008)
0
0
0
0