Vart och besiktigade bilen häromdagen och den gick inte igenom för att jag har plockat av Torkarna till lyktorna pga att jag har ögonlock på bilen..Vart nån lag som kom förra året att bilar med xenon lampor måste ha torkare med spolning eller högtrycksspolning för att att skulle vara godkänt!!
Så min fråga är mest riktade till er som äger en s/v40 som också tagit bort dom, eller har bytt front, hur går det för er på besiktningen? någon som råkat ut för samma som mig?
jag har haft 2st s40 och dom har gått igenom utan problem har till och med haft på den ena motorn kvar te torkarna så dom har stuckit ut genom kofongaren och dom sa inget.. dok hade jag inte xenon lampor på mina bilar då.. ! annars inga problem å detta var i Markaryd..
jo det är så.. gjorde det i eftermiddags med och kom fram till att ena torkarmotorn är sten död :S.. så blir volvo på måndag ^^. haha,, får nog bli någon modernare bil snart, typ en V50 T5 eller nåt
Kompisens s2000 gick inte igenom för de heller. Har man xenon så måste man ha spolning, fråga mig inte varför. Bara å skruva tebax..
Har för mig att anledningen till att man måste ha spolning eller torkare e pga av att vintertid så smälter inte snön av Xenonet då ljuset inte blir så varmt! Rätta mig om jag har fel
Kompisens s2000 gick inte igenom för de heller. Har man xenon så måste man ha spolning, fråga mig inte varför. Bara å skruva tebax..
Har för mig att anledningen till att man måste ha spolning eller torkare e pga av att vintertid så smälter inte snön av Xenonet då ljuset inte blir så varmt! Rätta mig om jag har fel
Hmm du har nog rätt så rätt där faktiskt, men o andra sidan så har snön fryst osv så tar nog inte spolningen det.. då får man ju stanna och ta bort det! tycker det säger sig självt med, men är ju inte så självklart för många andra som bara har bilen som rent transportmeddel eller hur man nu ska uttrycka sig
Hmm du har nog rätt så rätt där faktiskt, men o andra sidan så har snön fryst osv så tar nog inte spolningen det.. då får man ju stanna och ta bort det! tycker det säger sig självt med, men är ju inte så självklart för många andra som bara har bilen som rent transportmeddel eller hur man nu ska uttrycka sig
Tror det e till för under färd med slask och annan skit som samlar sig därframme! Tycker det e så jävla löjligt då all jävla salt dom öser ut på vägarna klarar ju inte spolarna att ta bort ändå!
Tror det e till för under färd med slask och annan skit som samlar sig därframme! Tycker det e så jävla löjligt då all jävla salt dom öser ut på vägarna klarar ju inte spolarna att ta bort ändå!
hehe nej iofs .. men på vintern så försöker man ju hålla bilen så ren som möjligt. i alla fall jag .. o lycktorna håller man ju rena så man ser något, är väl en självklarhet?
men människan kan väl inte tänka själv utan att det måste finnas massa lagar som säger åt oss hur vi ska göra istället