2851
Sök

Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

SLK
610 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
tror det varvesta  brorsan hadde när en av hans bilar blev stulna... tog 3mån och dom var på hembesök för å kolla hur han bodde ????

Och de hittade bilen i köket va ? Skämt åsido, blev han av med bilen i Sverige eller utomlands?

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
alminjo skrev:
r-ted skrev:
tror det varvesta  brorsan hadde när en av hans bilar blev stulna... tog 3mån och dom var på hembesök för å kolla hur han bodde ????

Och de hittade bilen i köket va ? Skämt åsido, blev han av med bilen i Sverige eller utomlands?

utomlands.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

SLK
610 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
r-ted skrev:
alminjo skrev:
r-ted skrev:

utomlands.

Får se hur lång tid de behöver denna gången, 9:e veckan nu neutral

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
vesta verkar tro att alla deras kunder är kriminella , speciellt om man är icke svensk...
alla med utländsk pass är kriminella

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
men du kanske e svensk hehe

SLK
610 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
r-ted skrev:

Jag är svensk, har ett svenskt pass tongue

Teddan
2 495 Inlägg
23 september 2008
alminjo skrev:
r-ted skrev:

Jag är svensk, har ett svenskt pass tongue

å fy fan big_smile

Team RmR
393 Inlägg
23 september 2008
lider verkligen med dig har fölt tråden nu sen du gjorde den . men måste skriva en sak,  det är ju så att man går och betalar den här Jävligt dyra försäkringen på sina fina bilar och endå får man ingen service av det bolaget man ringer till tycker nästan alltid det är sånna där dryga och kaxiga som alltid ska ha rätt som sitter i telefonerna och kan inget annat en att säga att dom inte vet någon och tycker det är jobbigt när man får ringa till olika personer också . av pengarna man betalar försäkringen för lär ju inte mycket gå till personalen ... oj blev en del rader . hoppas verkligen du får ut det du vill ha och ge dig inte om dom skambudar bilen . Lycka till !

Sempre Inter
537 Inlägg
23 september 2008
tycker att du borde göra nått mot de här jävla försäkringsbolaget , helt jävla dumma ihuvudet, ska aldrig söka nått hos VESTA igen.

Hoppas det löser sig,

bor förövrigt 3 mil från banjaluka, iz bosanskog novog. ber'tta detta för farsan, han blev helt shockad!

Elvis
HPC KayTown

Teddan
2 495 Inlägg
24 september 2008
Jag tror brorsan vände sig till försäkringsombudsmannen eller nått liknande.

Sempre Inter
537 Inlägg
24 september 2008
precis.. snacka med dem, du ska inte behöva bli så här dåligt behandlad.

Elvis
HPC KayTown

1 297 Inlägg
24 september 2008
Du kanske är flaggad på försäkringsbolaget. Tror det pga av att alla blir så förvånade när de får försäkringsnr. De borde komma till ett slut snart iaf. Första budet du får är till 99% ett skambud. Bara att stå på sig å berätta vilken utrustning och i vilket fint skick bilen var så får man ganske snabbt ett nytt bud. Hoppas de går bra och att vi får veta hur det går!

2 751 Inlägg
24 september 2008
STriiiker skrev:
Med risk för att vara lite elak och utan att ha läst genom tråden, men bilen har väl troligtvis hamnat i Ryssland hos nån finans snubbe som gjort en beställning. Samtidigt kan jag tycka att det är idiotiskt att åka ner dit med en sån bil. Min kusin gjorde en liknande tabbe hemma i Polen, dock fick han behålla bilen - vandaliserad samt utan fälgar. Även detta var en BMW (-01 då ny).

Den bilen är tyvärr i delar nu. och delarna säljs på auktoriserade BMW återförsäljare/verkstäder i nån av Balkan länderna....

Hörde att de va några snubbar där nere som kunde demontera en VW Passat över en kväll, och det är hela bilen, de förklarar hur duktiga och snabba dom är....

Tyvärr är det så....

Who Djaa bless no man curse

SLK
610 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
MrTobias skrev:
Du kanske är flaggad på försäkringsbolaget. Tror det pga av att alla blir så förvånade när de får försäkringsnr. De borde komma till ett slut snart iaf. Första budet du får är till 99% ett skambud. Bara att stå på sig å berätta vilken utrustning och i vilket fint skick bilen var så får man ganske snabbt ett nytt bud. Hoppas de går bra och att vi får veta hur det går!

Har haft bilförsäkring i 15 år utan en enda repa och brottsregistret är ett tomt papper så vad gäller den biten är det lugnt. Bor även i villaområde där det är riktigt lugnt.

Vad gäller budet så blir det säkerligen ett rent skambud där jag inte ens kan köpa mig någon som helst 530d som är i fint skick. Sen kommer jag ringa även på fredag och senast på TISDAG nästa vecka skulle det bli klart om de inte skjuter upp det igen. Kommer informera er hur det gått smile

SLK
610 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
n0b0dy_ skrev:
STriiiker skrev:
Med risk för att vara lite elak och utan att ha läst genom tråden, men bilen har väl troligtvis hamnat i Ryssland hos nån finans snubbe som gjort en beställning. Samtidigt kan jag tycka att det är idiotiskt att åka ner dit med en sån bil. Min kusin gjorde en liknande tabbe hemma i Polen, dock fick han behålla bilen - vandaliserad samt utan fälgar. Även detta var en BMW (-01 då ny).

Den bilen är tyvärr i delar nu. och delarna säljs på auktoriserade BMW återförsäljare/verkstäder i nån av Balkan länderna....

Hörde att de va några snubbar där nere som kunde demontera en VW Passat över en kväll, och det är hela bilen, de förklarar hur duktiga och snabba dom är....

Tyvärr är det så....

VW har ju en fabrik i Bosnien där bland annat Golfen tillverkas så den kan de säkert fixa på 2 minuter och plocka isär den på bara någon timme. Att åka ner med en VW eller Audi är som att lämna bilen olåst och hoppas på att den inte försvinner. Bara hoppet kan rädda en. Men stjäl de din egna nyckel spelar det ingen roll om du har en SsanogYong eller Lamborghini.

Snart är det fredag och jag hoppas att försäkringsbolaget har kommit nånvart !

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 september 2008
Surt o se att du blivit av med en sån fin bil. Det här med sömngas teknik verkar vara en populär metod utomlands då de ger sig på turister och skickar in gasen genom öppna fönster och brevinkast eller liknande. Du är iaf inte den första som blir rånad på detta sätt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Avstängd
1 557 Inlägg
26 september 2008
Fan va surt sad Lyckatill o stå på dig, fattar inte hur du kan vara så lugn, hade ringt 5ggr om dagen o bett o få prata med deras chef osv  tongue så får man fan inte bli behandlad som du blivit mad

Finns bra värderings snubbar också alla e inte skit.. Tex min bror fick rättså snäll värdering på sin bil och dom plussa på värdet för att den va bra skött o stylad osv.. (inget han betalat extra för) Skall inte säga att han fick överpris men det va ok.. Dock inte samma försäkringsbolag men ändå, det finns inte bara sura gubbar som går efter grönaboken..
Tror förvisso inte det finns något försäkringsbolag som gör det för dom skall ge ersättning eller likvärdig bil som båda parter skall vara överens om..

Lyckatill o hoppas det går bra nu när det närmar sig...
Senast redigerat av MrKerm (26 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
367 Inlägg
26 september 2008
här fanns en nyare än va du hade och med otroligt låga mil .endast 2950mil  i nyskick för 275papp

det är en riktigt seriös bilfirma det där

de me skinn. navigator osv osv osv
http://www.blocket.se/vi/16393079.htm?ca=18_s

MVH Beyond

Avstängd
1 557 Inlägg
26 september 2008
beyond skrev:
här fanns en nyare än va du hade och med otroligt låga mil .endast 2950mil  i nyskick för 275papp

Men hallå det e ju inget M-boddy på roll Det gör ju hela bilen smile
Senast redigerat av MrKerm (26 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

SLK
610 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
Kornz skrev:
Surt o se att du blivit av med en sån fin bil. Det här med sömngas teknik verkar vara en populär metod utomlands då de ger sig på turister och skickar in gasen genom öppna fönster och brevinkast eller liknande. Du är iaf inte den första som blir rånad på detta sätt.

Vad jag fått höra så försvann det mer än 20 bilar under en månad i samma stad, med samma metod. Sömngasen verkar vara smidigaste sättet att stjäla en bil. Undrar hur det gått för de andra ägarna ?

MrKerm skrev:
Fan va surt sad Lyckatill o stå på dig, fattar inte hur du kan vara så lugn, hade ringt 5ggr om dagen o bett o få prata med deras chef osv  tongue så får man fan inte bli behandlad som du blivit mad

Finns bra värderings snubbar också alla e inte skit.. Tex min bror fick rättså snäll värdering på sin bil och dom plussa på värdet för att den va bra skött o stylad osv.. (inget han betalat extra för) Skall inte säga att han fick överpris men det va ok.. Dock inte samma försäkringsbolag men ändå, det finns inte bara sura gubbar som går efter grönaboken..
Tror förvisso inte det finns något försäkringsbolag som gör det för dom skall ge ersättning eller likvärdig bil som båda parter skall vara överens om..

Lyckatill o hoppas det går bra nu när det närmar sig...

Tackar MrKerm, får se vilka värderingssnubbar jag får när det blir dags för värdering. Skall försöka att vara med vid värderingen för då kan man säga precis allt man hade. Ex Ditec behandlingen skall vara som ett bevis att man tagit om hand bilen. Skall ringa Vesta om några minuter smile

beyond skrev:

Som MrKerm skrev, bilen har ingen vinge, inga M-fälgar och inte ens M-paket. Sen tvekar jag att den var hade mer utrustning förutom GPS:en! Men 275.000 kr får jag aldrig för min bil av försäkringsbolaget, det vet jag, och det förväntar jag mig inte heller. Men 250.000 kunde jag fått av olika privatpersoner som sett bilen så det är min realistiska orientering.

Sök