2842
Sök

lämna in bilen på verkstad, kostar?

NissanMotorsport
9 augusti 2008
Trådstartare
ja har följande problem som ja skulle vilja fixa snarast.. men tänkte lämna in bilen, så har ett par frågor smile

de som ska fixas är, servoremmen eller fläktremmen.. grenrörspackning/plana/nya bultar och ett hjullager?  samt en felsökning och eventuellt byta filter m.m om det behövs..

någon som vet va detta kan gå på ca? och vart man kan lämna in den? nånstans i västmanland/dalarna ? smile

DFFL
9 020 Inlägg
9 augusti 2008
autoexperten.se

Där kan man se priser på delarna, sen tillkommer ju arbetet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
9 augusti 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
autoexperten.se

Okej, tackar.. ska kika lite på sidan då smile

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
9 augusti 2008
FireTraXX skrev:
autoexperten.se

Sen finns det nog fler som kan göra samma sak....
Men riktigt bra tips Firetraxx...............

PS. Jag e full

DFFL
9 020 Inlägg
9 augusti 2008
alexbenhard skrev:
FireTraXX skrev:
autoexperten.se

Sen finns det nog fler som kan göra samma sak....
Men riktigt bra tips Firetraxx...............

PS. Jag e full

Ja, utan tvekan.
Men det är den enda jag kan eftersom att jag lämnar in min bil på en verkstad som är en Autoexperten-verkstad.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

184 Inlägg
9 augusti 2008
Sen vet jag väl inte hur det är runt om i sverige men när jag lämna in bilen tog dom 492kr/h också, borde väla finnas nå program lr nå färdiga papper på ungefär hur lång tid allting tar så kan du ju räkna på ett ungefär där också.

RM-operatör
667 Inlägg
9 augusti 2008
HaveUSeenMyS14 skrev:
ja har följande problem som ja skulle vilja fixa snarast.. men tänkte lämna in bilen, så har ett par frågor smile

de som ska fixas är, servoremmen eller fläktremmen.. grenrörspackning/plana/nya bultar och ett hjullager?  samt en felsökning och eventuellt byta filter m.m om det behövs..

någon som vet va detta kan gå på ca? och vart man kan lämna in den? nånstans i västmanland/dalarna ? smile

Har du långt till  Krylbo/Karlbo? Finns en firma där som är riktigt billiga. Och dom är bra, verkligen Service-minded och trevliga.

NissanMotorsport
9 augusti 2008
Trådstartare
ShyGuy skrev:
HaveUSeenMyS14 skrev:

Har du långt till  Krylbo/Karlbo? Finns en firma där som är riktigt billiga. Och dom är bra, verkligen Service-minded och trevliga.

krylbo är inte långt härifrån smile du har inte telefonnummret eller vad firman heter? tack

RM-operatör
667 Inlägg
9 augusti 2008
HaveUSeenMyS14 skrev:
ShyGuy skrev:
HaveUSeenMyS14 skrev:

krylbo är inte långt härifrån smile du har inte telefonnummret eller vad firman heter? tack

U got PM dude smile

35 Inlägg
9 augusti 2008
Hej, du kan väl byta remmarna själv? Bytte ju multiremmen på våran 9000 själv... Och satte dit en ny spännare..? big_smile

blacken
9 augusti 2008
Trådstartare
Knalla/åk iväg till en verkstad och begär en prisuppgift..

679 Inlägg
9 augusti 2008
blacken skrev:
Knalla/åk iväg till en verkstad och begär en prisuppgift..

Det är la det enklaste..... eller göra jobbet själv...!!!

Diktator
968 Inlägg
9 augusti 2008
gör skiten själv, det tjänar du på, jag vågar aldrig lämna in min bil, inte ens för däck byte, och har det gjorts så går jag runt och drar åt själv... kanske ska meddela att jag är utbildad mekaniker så det lättare för mig... men lita ALDRIG, säger det till alla ALDRIG på en mekaniker... därför jag inte jobbar som det idag för jag är så trött på allt slarv och jobb som inte blir ordäntligt gjorda, eller aldrig ens gjorda fast dom tar betalt....

kan ju dra till en historia med att dom tog 5000 spänn att byta koppling på min jetta, där 2000 för kopplingen... och dom vägrade ge sig, visste att dom hade rätt, för jag hade inte bett om kostnads förslag eller så innan, gör man det så får priset endast ändras med typ 5% har jag för mig... ursäkten va "den är ju gammal det sitter ju åt då". inte en enda del på min kärra är rostig, undrar om dom själva fattade hur dumt det lät

NissanMotorsport
12 augusti 2008
Trådstartare
nu har jag lämnat in bilen, bad om nya filter, ny fläkt/servo rem.. och plana grenröret samt ny packning på det smile självklart kan ja göra detta själv, men mycke bekvämare att lämna in smile

89 Inlägg
NissanMotorsport
12 augusti 2008
Trådstartare
Mekaren skrev:
räkna med ca 1200:-/h

de e ingen riktig.. riktig bilverkstad så, ingen stor en.. sen känner ja en som jobbar där, så vi får se smile
ja lämnar in den imornbitti..

NissanMotorsport
13 augusti 2008
Trådstartare
så, nu har ja äntligen lämnat in den.. kalaset skulle gå på 2000kr bara.. och de som ska göras är, byta packning och plana vid grenröret.. byta bränslefilter..  och svetsa fast ett stag under bilen som håller upp avgasröret smile

Sök