Focusen är en rolig bil. den är billigast i sin klass om man köper begagnat. stor potential enbart chip ger 270 hk och 447nm finns färdigt program upp till 345hk. Mazda 3 MPS är riktigt fin invändigt men inte lika kul att köra. känns väl lite mer som en familjebil
men diffspärren funckar ju bara om man har antispinn igång
men även till denna bil kommer det chip till, steg att ska ge runt 330hk vad jag har hört. ska tydligen ge med filter o avgas ca 290 utan någon programvara.
Polaren har filter och avgas och han drar mig trots att jag har mer hk på pappret men det är väldigt jämnt. Fast jag drog han innan han satte på filter
Jag tycker att MPS har lite mer kvalitet jämnfört med ST då den är väldigt plastig och känns lite halvfärdig.
Nya RS kommer ligga nånstans runt 325 000 lite mer info om denna bil. Bilen var tänkt att bli 4wd men vikten skulle då bli för hög så dom satte dit en diffspärr istället.
http://club.ffcs.se/e107_plugins/forum/ … 45954.lastJag hade valt en ST 07a alla gånger framför alla andra i gti klassen. 07 kom faceliften. Mest potential, skön motor, snyggast, största nackdelen är att volvo motorn är törstig.
Jag köpte STn för att jag ville ha en bil man kan köra i vardagen men endå ha kul bakom ratten när man vill. Jag funderade på att köpa en äldre bil men vill man ha en ny bil så är ST roligast för pengarna iallafall vad jag har provat hittils.
Oj såg nu att du skulle ligga runt 250 000 då finns det faktiskt roligare bilar än ST men då går man ju upp till en annan klass R32 golf, Evo, Audi S3 mm