2908
Sök

peugeoten går bara på 3 cylindrar?

1 364 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Hejsan igår när jag körde till stan så gick bilen bara på 3 cylindrar innan dess har den funkat... körde hem och idag när jag startade den så gick den på alla igen ? låter som den misständer ibland är inte säker... kan det vara en spridare som glappar? i så fall var finns det sånna att köpa för inte alls för mkt pengar ?

Tacksam för svar

4 682 Inlägg
12 augusti 2008
kommer de gnista till alla cylindrar då?

1 364 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
kommer de gnista till alla cylindrar då?

det tror jag är inte säker därimot kommer gnista till alla kablarna från fördelarlocket iaf det är säkert...
kan tillägga att den kan gå på alla ibland men oftast bara på 3 :s sad

4 682 Inlägg
12 augusti 2008
du kan ju prova att rengöra spridaren å köpa ett nytt tändstift i.a.f tongue ,inte så mycke pengar de handlar om.

1 364 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
kollade idag och spridaren var svindyr har även rengort tändstift rotor och fördelarlock men inget hjälpte fan ska man göra ? kan jag köra bilen på 3 cylindrar utan att skada motor? så länge då:P

148 Inlägg
12 augusti 2008
har du kollat som du får gnista på alla tändstift. om du plåkar upp tändstiften säter på tändkablarna på tändstiften kör på starten ser om där kommer gnista.

nä du kan inte köra på 3cylindrar inte bra för motorn
Senast redigerat av lavan (12 augusti 2008)

107...du blev just om körd av en miljöbil.

1 364 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
lavan skrev:
har du kollat som du får gnista på alla tändstift. om du plåkar upp tändstiften säter på tändkablarna på tändstiften kör på starten ser om där kommer gnista.

nä du kan inte köra på 3cylindrar inte bra för motorn

Okej... det kommer gnista från fördelarlocket det är jag säker på kolla med instrument men stiften vet jag inte men bilen kommer ju igång på alla ibland? kan den göra det endå ?

1 661 Inlägg
12 augusti 2008
Eller startar du bilen, rycker ut tändkabel för tändkabel och ser vilken den INTE reagerar på, då har du hittat ditt fel.
Kan ju vara kondensatorn eller tändspolen som börjar bli dålig också.

148 Inlägg
13 augusti 2008
Sexyicecube skrev:
Eller startar du bilen, rycker ut tändkabel för tändkabel och ser vilken den INTE reagerar på, då har du hittat ditt fel.
Kan ju vara kondensatorn eller tändspolen som börjar bli dålig också.

pressis prova det som står här övanför men det kan vara en tändkabel som e kass också. när bilen går på 3cylinrar så tar du en kabel åt gången den som inte ragerar på så kan det vara tändstift eller tändkabel  som e kass

107...du blev just om körd av en miljöbil.

Sök