3086
Sök

kan man polera bort rinnande klarlack?

827 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
tja behöver lite råd lackade precis en grej allt va bra men stressade sista biten med klar lacken... fick en rinnande droppe...
kan man slipa bort den eller polera bort va gör man?
tacksam för tips

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
12 augusti 2008
Våtslipa bilen. Brukar lösa det mesta smile

Allt för den där jävla hatten!

827 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
hur gör man d?

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

12 086 Inlägg
12 augusti 2008
Våtslipa försiktigt som fan på rinningen när den är verkligen genomhärdad.
Börja runt 600 på bara droppen, sen sluta med 2000 så de blir helt plant.. sen polera med rubbing och waxa.

166 Inlägg
12 augusti 2008
JapMax skrev:
Börja runt 600 på bara droppen, sen sluta med 2000 så de blir helt plant.. sen polera med rubbing och waxa.

Inte för att jag är så insatt men jag har för mig att man inte får använda rubbing på metalliclacker alltså klarlack? Istället tar man polish. Rätta mig om jag har fel?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
12 augusti 2008
du har ju klarlack i mellan så då är det ju ingen fara. det är ju på klarlacken du polerar.

(vet ej vad som händer om man inte har klarlack och polerar direkt på metalic)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
12 augusti 2008
tercELLEN skrev:
JapMax skrev:

Inte för att jag är så insatt men jag har för mig att man inte får använda rubbing på metalliclacker alltså klarlack? Istället tar man polish. Rätta mig om jag har fel?

Rubbing är i stort sett en grövre polish.
Mer avverkning helt enkelt.

Spelar ingen roll alls om det är klarlack/metalliclack eller solida lacker.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Billackerare
365 Inlägg
12 augusti 2008
du ska skrapa med rakblad på just rinningen, du kommer inte få bort den me o bara slipa på rinningen, de kommer bli skit fult, då e de bättre o slipa ner den helt o göra om de..

men slipa med rakblad på rinningen sen när du ser/känner att ytan är hyffsat jämn så slipar du med fina papper sen polerar du ytan smile ..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

12 086 Inlägg
12 augusti 2008
Crazygreek skrev:
du ska skrapa med rakblad på just rinningen, du kommer inte få bort den me o bara slipa på rinningen, de kommer bli skit fult, då e de bättre o slipa ner den helt o göra om de..

men slipa med rakblad på rinningen sen när du ser/känner att ytan är hyffsat jämn så slipar du med fina papper sen polerar du ytan smile ..

Ok.. du är billackeraren här uppenbarligen.. men skrapa med ett rakblad på lacken?
Känns mindre motiverat tongue

417 Inlägg
12 augusti 2008
JapMax skrev:
Crazygreek skrev:

Ok.. du är billackeraren här uppenbarligen.. men skrapa med ett rakblad på lacken?

jodå kör me rakblad först, men var försiktig! Själva rinningen härdar så mkt längre tid än den vanliga klarlacken runtomkring...

mvh Jocke

Billackerare
365 Inlägg
12 augusti 2008
JapMax skrev:
Crazygreek skrev:

hehe e man försiktig o låter klarlacken härda riktigt jävla mycke så e de smidigt som fan smile o de är mindre risk o slipa igenom klarlacken faktiskt me pappret sen..

slipar du direkt på rinningen me papper så kommer du förmodligen slipa igenom klarlacken som e runt om rinningen o då har man lagt ner massa tid i onödan..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

www.maniacracing.se
494 Inlägg
13 augusti 2008
humm det finns ju en "Hyvel" med till ringningar
ett litet tips är att dra ett tunt lager med spackel över ringingen så den täcks av spackel o sen våtslipar men på det och när spacklet är bort så är ringingen det med... Har räddat mig Många gånger...
Ps ska du skrapa med ett rakblad så Måste klarlacken vara Helt genom härdad

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Sök