2429
Sök

Mobbing

"Ijenkligen"
786 Inlägg
14 augusti 2008
Maizer skrev:
opeltiffi skrev:
Blev lite retad av EN person i nian. Fick tag i han, och spräckte läppen på han tongue
Sen dess har han fjäskat som fan varje gång jag har träffat han lol

Säger som mitt föregående inlägg
lol

Haha lol Låter lökigt som fan, ja. Men är faktiskt 100% sant big_smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

DFFL
9 020 Inlägg
14 augusti 2008
opeltiffi skrev:
Maizer skrev:
opeltiffi skrev:
Blev lite retad av EN person i nian. Fick tag i han, och spräckte läppen på han tongue
Sen dess har han fjäskat som fan varje gång jag har träffat han lol

lol

Är du tjej?
(Tänker på Tiffi)

Isåfall så kan han ju fan inte slå tillbaks...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 963 Inlägg
14 augusti 2008
Arnel1 skrev:
Maizer skrev:
För att lägga till något mer komiskt. Alla dessa mobbningshistorier slutar i sann hollywoodromantik att den mobbade slår ner mobbaren/mobbarna brutalt. Haha jo visst big_smile Det skulle jag vilja se, det skulle bara slutat i en brutal misshandel i 9/10 fall.
Mina åsikter i denna debatt.

word

HAHA! "jo visst" hur mycke agressioner tror du ni inte finns i huvet på en som blir mobbad? är ju i stort sett bara huvet som spelar roll när man slåss.. lägg ifrån er datorn o stick ner en runda på stan en lördakväll så vet ni va ja snackar om med huvudet..

Men are not born - Men are made

"Ijenkligen"
786 Inlägg
14 augusti 2008
FireTraXX skrev:
opeltiffi skrev:
Maizer skrev:

lol

Är du tjej?
(Tänker på Tiffi)

Isåfall så kan han ju fan inte slå tillbaks...

Nej yikes

Lite ogenomtänkt användarnamn bara roll

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

DFFL
9 020 Inlägg
14 augusti 2008
Felax skrev:
Arnel1 skrev:
Maizer skrev:
För att lägga till något mer komiskt. Alla dessa mobbningshistorier slutar i sann hollywoodromantik att den mobbade slår ner mobbaren/mobbarna brutalt. Haha jo visst big_smile Det skulle jag vilja se, det skulle bara slutat i en brutal misshandel i 9/10 fall.
Mina åsikter i denna debatt.

word

HAHA! "jo visst" hur mycke agressioner tror du ni inte finns i huvet på en som blir mobbad? är ju i stort sett bara huvet som spelar roll när man slåss.. lägg ifrån er datorn o stick ner en runda på stan en lördakväll så vet ni va ja snackar om med huvudet..

haha, men en mobbad är oftast ensam.
Mobbaren är oftast inte det...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 963 Inlägg
14 augusti 2008
Så sett de är ju sant..

Maizer
14 augusti 2008
Felax du är ute och trampar i det blå skåpet även du. Givetvis finns det oerhört mkt ilska, men som sagt, den mobbade är oftast ensam vilket gör att det inte spelar så stor roll hur arg h?n än är..
Mobbning är oerhört tragiskt, men förmodligen fyller det sin funktion då vi människor, precis som djuren har en viss hierarki. Mobbningen sluter cirkeln.

88 Inlägg
14 augusti 2008
oftast e mobbaren "starkare" än han som blir mobbad ---.

88 Inlägg
14 augusti 2008
fysikt starkare*

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 augusti 2008
rätt kul att läsa vissa av inläggen här
många som aldrig blivit utsatt för mobbning ni vet inte ett skit vad det handlar om / funkar
det är inte alltid den som blir mobbad är ensam och dom eller den som mobbar behöver inte vara flera stycken

jag blev mobbad av 2 st fram till 8nde klass och efter det så flyttade den ena
jag hade blivit bra mycket större än snubben som va kvar och fortsatte
jag med ca 1.90 och 130kg mot ca 1.70 och kanske 70kg
sen att jag va mobbad beror inte på att man va ensam utan för mig berodde det på att jag va bonne mad
och så mycket ilska man har i huvet mot den personen/personerna som man blivit mobbade av så kvittar det hur många dom är man lyckas på ett eller annat sätt ge tebax
och dom går ju inte alltid i gäng dom är ensama nångång neutral

3 113 Inlägg
14 augusti 2008
mobbare ser bara en massa fel på sig själva men behöver någon att ge ut allting på..

känner hur många som helst som har blivit usatta för mobbing. vet inte om jag själv har dom erfarenheterna då jag, som mest, "bara" blev retad i skolan men känns som att mobbing är omöjligt att stoppa.

Vi människor i barn/ungdoms åldern är för fåfänga o vill se bra/coola ut.

Semper Fi

1 570 Inlägg
14 augusti 2008
Mobbare ska stängas av från skolan och sättas på nåt hem för dumskallar som inte vet att uppföra sig. De har helt enkelt ingenting i en skola att göra. Tyvärr kan ju mobbing också vara väldigt psykisk och diffus också, alltså inget tydligt våld eller hot. Alla ungar borde ha en redig, lyhörd och engagerad farsa som kunde slå näven i bordet (eller mobbarna på käften) och få slut på skiten.

945 Inlägg
14 augusti 2008
Jag tror nog de flesta känt sig utsatta för mobbing någon period i sitt liv.
Även om "mobbarna" inte själva insett att de faktiskt gjort personen i fråga illa.
Folk är ju så olika och jag själv har blivit utsatt för gliringar och skit på jobbet bara för att jag inte handlar mina kläder på HM eller på något av de billigare ställena. Avundsjuka? Vad vet jag...
Sen är det ju givetvis värre att få stryk eller att bli kallad tjock,ful, whatever. Men att behöva försvara sig är ju det mest tröttsamma.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
14 augusti 2008
Blev själv mobbad genom hela min grundskole gång.. alltså 1-9.. Allt berodde på att jag är blind på ett öga efter en olycka vid 2.5 års ålder.. Sen har jag alltid varit lite knubbig.. Och all aggression efter det kom när jag började gymnasiet och började bli lite större och starkare.. Så har tyvärr tagit ut mycke utav det på folk som egentligen är oskyldiga eller bara nämnt det en gång

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
vart mobbad i 7:an farsan art så arg på mobbaren så att sög in mobbaren i bilen big_smile

Erik H

1 963 Inlägg
14 augusti 2008
v80_ecke skrev:
vart mobbad i 7:an farsan art så arg på mobbaren så att sög in mobbaren i bilen big_smile

Svårt att förstå vad du menar där asså..

1 079 Inlägg
14 augusti 2008
Felax skrev:
v80_ecke skrev:

Svårt att förstå vad du menar där asså..

jo, kan tolkas på både det ena och det andra sättet.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
14 augusti 2008
v80_ecke skrev:
Vad tycker du om mobbing ? själv tycker jag att det förj*vligt

Det suger fett har nog varit det från jag börja skolan tills jag sluta å vissa dagar undra man om man ville mera å vissa dagar ta fars hagel brakare å klippa knäskålarna på dom .....

Å Vist så har man känt av det i vuxen livet med privat å på arbets platserna man jobbat på säjer bara en dag så slinter det snätt å det blir för någon att ta fram lik säckarna för att moppa upp efter en .... hmm

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
14 augusti 2008
Att mobbarna ofta blir slagna hemma är ju en rätt rolig ursäkt wink De som mobbade mig hade inga problem med nånting, de hade bara tråkigt på rasterna.
Hände en kul grej i våras när jag var på fest hos en kompis i våras.. Var en tjej där som jag kände igen lite smått men inte kunde placera.  Efter ett tag började hon snacka med mig, (hade förändrats som f utseendemässigt) och frågade om jag kände igen henne. Sen presenterade hon sig. Visade sig att hon var en av de två tjejer som gjorde mitt liv till ett helvete i 7an. Jag har aldrig sett en människa så förändrad. Hon bad om ursäkt minst 20 gånger. Hon ångrade sig ordentligt. Berättade att hon hade insett vad hon sysslade med när hon slutade umgås med den andra tjejen som hade styrt mest. Hon var ju hur trevlig som helst, märktes att hon hade vuxit upp! Den andra tjejen är tydligen fortfarande likadan.

Men, som nån sa, är det inte sant att mobbarna är flera och den mobbade är ensam. Jag hade flera jättebra kompisar, det var de utanför klassen och de äldre som jävlades (född skelögd men opererade "bort" det i slutet av 7an. Är inte så skadad av min mobbing som pågick mellan 4an och 8an men klart, jag har inte direkt bra självförtroende. Men tack vare bra kompisar så mår jag bra nuförtiden smile

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 augusti 2008
jag är själv mobbare och har alltid varit...

näe, jag hatar mobbare... man vill bara slita skallen av dom och skita dom i nacken...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök