3179
Sök

Garagets första Fiat 500, retrostyling så att det stänker om det

2 117 Inlägg
13 augusti 2008
Trådstartare
Köpte idag en Fiat 500 Lounge edition. big_smile
Helt enorm feeling. Tänk att en såpass liten bil kan väcka så sköna känslor smile

Har lagt upp några bilder på min sida. Fler kommer, inredningen är hur skön som helst.

http://www.garaget.org/?car=105048

.
Senast redigerat av shogun (13 augusti 2008)

Kaross arbetare
79 Inlägg
14 augusti 2008
blogg?

349 Inlägg
14 augusti 2008
Haha fy fan va tufft! smile Den är så go den bilen. big_smile

2 117 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Körde hem den från Uppsala igår. Lång resa på nästan 100 mil t.o.r. men det var värt det smile
Första intrycket är att den känns riktigt välbyggd och faktiskt lite lyxig trots att det handlar om en liten bil.
Glastaket är en fröjd och ger en känsla av cab men utan vindbruset och draget.
I bildatorn finns en tjej tongue *skratt* Det är säkert! Trycker man på en windowsflagga på ratten så frågar hon med behaglig röst vad du vill. Ringa någon, spela upp en låt från mobilens mp3-minne eller från USB-pinnen eller kanske göra någon inställning...riktigt kul att ha någon att prata med på väg hem lol

Fick sällskap av två andra Italienare mellan Örebro och Mariestad. En vit Testarossa och en grön Lambo Countach och sist i raden då...jag i en liten vit Fiat 500:a, vilken syn.

Jag är mycket nöjd med bilen hittills och som bonus får man en återbetalning på 10.000 från staten pga miljöbil efter 6 månaders ägande och dessutom gratis boendeparkering i Göteborg. I like!
Senast redigerat av shogun (15 augusti 2008)

12 086 Inlägg
15 augusti 2008
Hur många matskedar drar den där per mil då? smile

Den va mkt fräsh inuti måste jag säga, har dock aldrig gillat små bilar i allmänt.

2 117 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
0,4-0,5 per mil beroende på körstil och vägtyp. Blandat ligger någonstans däremellan. Fullt acceptabelt. Snålaste bilen jag någonsin ägt...förutom den där radiostyrda metanolmodellen då big_smile

12 086 Inlägg
18 augusti 2008
shogun skrev:
0,4-0,5 per mil beroende på körstil och vägtyp. Blandat ligger någonstans däremellan. Fullt acceptabelt. Snålaste bilen jag någonsin ägt...förutom den där radiostyrda metanolmodellen då big_smile

Slår du ut soppaförbrukningen per mil på metanolbilen ska du se att de är den törstigaste bil du ägt wink

Sök