Jeg har selv kørt med KLZE i de sidste 4 år og før det med en KLDE, pt. osse med LSD fra Quaife som er vidunderligt. Ang. dine problemer med motoren bør du checke at dine lambdasonder er OK, de er tit defekte og det bevirker at ECU går i safemode.
Endvidere så burde din KLZE motor køre bedst med en JE50 VAF + din originale ECU fra da du kørte med KL08, de chips der kan købes til din motor er af varierende kvalitet, selv har jeg en "piggy-back" fra Unichip, og det virker !
Så nu är det klätt i skinn runt högtalarna. Spindeln får åka på senare. Det är dammigt runt om så det är inte så stora nyans skillnader som det ser ut. Så nu är den andra dörren på fixering ^^. Fick hem mina nya sportpedaler med, riktigt nöjd . Har beställt en ny ratt med kolfiber med, få se hur den ser ut sen. Tändstift hittade jag också äntligen till klze:en med efter att ha letat länge överallt.
Klädd nu, resten är dammig och skitig, är inte så stora nyans skillnader som det ser ut. Sen ska spindeln på senare. Nya pedalerna, kolfiber
Imorgon blir det nerslipning av ventilkåpan så jag kan lacka den sen. Sen ska jag även lacka fjäderbenstaget i samma färg som bilen med. Sportluftfiltret ska som sagt byggas ner. Men vad kan jag mer göra under huven för att göra det snyggare? Jag har ingen kunskap eller garage till att plocka isär motorn en massa eller sådär. Ge mig tips och ideér tack Bild på hur det ser ut för tillfället:
Någon snygg batterikåpa, nytt oljelock, polera metalldelar. Finns lite smått och gott som man kan göra utan att riva för mycket i grejorna.
Mjo. Batterikåpa är nog ingen idee jag försöker mig på för det är väääldigt trångt där så får kanppt plats något. Insuget funderar jag på med, , men vad det verkar så är det rätt trång och jävligt att få dän det. Olje locket kan jag lacka ju. Vilka mer metalldelar menar du?
Ah jo det finns några bultar synliga och det finns bultar som inte är synliga. Det är jävligt trångt och jävligt i motorrummet och jag har kollat och det verkar inte bara va dom bultarna som ska väck. Men ska försöka med lite hjälp av pappa. Men sen är det där med packning, ventilkåpspackning är ju inte så dyrt men har hört att insugspackning är dyrare? någon som vet?
Har hämtat ut min nya ratt. Kolfiber där med . Apful för vissa och döläcker för mig och passar min inredning perfekt.
Nu ska jag ut och skruva av saker på min gamla motor sen blir det till mitt eget garage och skruva bort fjäderbenstaget och kolla över lite mer med insuget.
Nya ratten. Kolfiber här med! Apful för vissa döläcker för mig och passar min inredning perfekt!
jag har kollat och det verkar inte bara va dom bultarna som ska väck.
du måste ta bort gasspjället/gasvajern sen har du säkert en 3-4st slangar undertill som måste bort slangklämman mot luftfiltret ska bort. sen är det inte så mycket mer tippar jag på
insugspackning byter man bara om den är dålig behöver inte byta den barar för att man tar bort insuget.
slit loss skiten bara! lackar du ventilkåpan så kommer insuget att se ännu dassigare ut än innan.
jag har kollat och det verkar inte bara va dom bultarna som ska väck.
du måste ta bort gasspjället/gasvajern sen har du säkert en 3-4st slangar undertill som måste bort slangklämman mot luftfiltret ska bort. sen är det inte så mycket mer tippar jag på
insugspackning byter man bara om den är dålig behöver inte byta den barar för att man tar bort insuget.
slit loss skiten bara! lackar du ventilkåpan så kommer insuget att se ännu dassigare ut än innan.
Ja allt sånt runt omkring förstog jag att det skulle bort. Försökte ta bort insuget på min gamla motor och då borde de va lätt. Men fick fan inte loss skiten . Bände och skruvade som en idiot. Pappa får hjälpa mig sen när vi tar bort den från motorn i bilen. Är rädd för att jag ska ta sönder något, som jag oftast lyckas med när jag jämt skruva.
Jaha, det behövs bara bytas när den är dålig. Men ventilkåpspackningen måste bytas när jag tar bort ventilkåpan?