3583
Sök

Projekt: Mazda Mx3. Motorbyte - 2.5 V6. Just nu; bromsuppgradering. MASSOR AV NYA BILDER!

1 Inlägg
10 januari 2009
#161
Hej og tillykke med din KLZE motor i din MX3,  :-)

Jeg har selv kørt med KLZE i de sidste 4 år og før det med en KLDE, pt. osse med LSD fra Quaife som er vidunderligt.
Ang. dine problemer med motoren bør du checke at dine lambdasonder er OK, de er tit defekte og det bevirker at ECU går i safemode.

Endvidere så burde din KLZE motor køre bedst med en JE50 VAF + din originale ECU fra da du kørte med KL08, de chips der kan købes til din motor er af varierende kvalitet, selv har jeg en "piggy-back" fra Unichip, og det virker !

Er aktiv på http://www.mazda-style.dk under profil: Smiley

Pt. har vi mindst 6-7x Mx3 KLZE + 3x 323 KLZE + 2x 626 i dk med KLZE monteret.

ang. billige reservedele så check probe-store i UK

236 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#162
Så nu är det klätt i skinn runt högtalarna. Spindeln får åka på senare.  Det är dammigt runt om så det är inte så stora nyans skillnader som det ser ut. Så nu är den andra dörren på fixering ^^.
Fick hem mina nya sportpedaler med, riktigt nöjd big_smile.
Har beställt en ny ratt med kolfiber med, få se hur den ser ut sen.
Tändstift hittade jag också äntligen till klze:en med efter att ha letat länge överallt. 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/543347_h5kccj.jpg
Klädd nu, resten är dammig och skitig, är inte så stora nyans skillnader som det ser ut. Sen ska spindeln på senare.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/543349_uql568.jpg
Nya pedalerna, kolfiber big_smile

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

Avstängd
298 Inlägg
13 januari 2009
#163
ergoproxy skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/543349_uql568.jpg[/url][/url]
Nya pedalerna, kolfiber big_smile

barnstorlek på dom eller wink?
ser lite halv små ut

236 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#164
PG skrev:
ergoproxy skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/543349_uql568.jpg[/url][/url]
Nya pedalerna, kolfiber big_smile

barnstorlek på dom eller wink?
ser lite halv små ut

Små fötter=små pedaler

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

Avstängd
298 Inlägg
15 januari 2009
#165
ergoproxy skrev:
PG skrev:
ergoproxy skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/543349_uql568.jpg[/url][/url]
Nya pedalerna, kolfiber big_smile

barnstorlek på dom eller wink?
ser lite halv små ut

Små fötter=små pedaler

du var väl över 1:70 lång då kan du väl för fan inte ha små fötter? smile

236 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#166
PG skrev:
ergoproxy skrev:
PG skrev:

barnstorlek på dom eller wink?
ser lite halv små ut

Små fötter=små pedaler

du var väl över 1:70 lång då kan du väl för fan inte ha små fötter? smile

påstår du att jag är storfotad? yikes tongue

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

Avstängd
298 Inlägg
16 januari 2009
#167
ergoproxy skrev:
påstår du att jag är storfotad? yikes tongue

självklart

174 Inlägg
16 januari 2009
#168
Snygga pedaler, fint märke också.
Men är dom inte hala?
Man vill ju inte tappa fotfästet när man står på för fullt genom Torpakorset. big_smile


236 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#169
JontaK skrev:
Snygga pedaler, fint märke också.
Men är dom inte hala?
Man vill ju inte tappa fotfästet när man står på för fullt genom Torpakorset. big_smile

Fick med sånna där saker man sätter på som fäster på skon smile

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

236 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
#170
Imorgon blir det nerslipning av ventilkåpan så jag kan lacka den sen. Sen ska jag även lacka fjäderbenstaget i samma färg som bilen med. Sportluftfiltret ska som sagt byggas ner.
Men vad kan jag mer göra under huven för att göra det snyggare? Jag har ingen kunskap eller garage till att
plocka isär motorn en massa eller sådär. Ge mig tips och ideér tack smile
Bild på hur det ser ut för tillfället:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/547000_o0xk4z.jpg

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

Avstängd
298 Inlägg
18 januari 2009
#171
ergoproxy skrev:
Jag har ingen kunskap eller garage till att
plocka isär motorn en massa eller sådär.

plocka isär motorn är väl onödigt
det syns ju inte utanpå ändå om du nu ville snygga till motorutrymmet.

fixa en större bättre bild på hela motorutrymmet (ej mobil bild) så ser man bättre vad som kan snyggas till.

insuget ser ju lite dassigt ut iofs
det borde lackas i alu färg.
insuget borde inte vara några problem att ta bort
Senast redigerat av PG (18 januari 2009)

174 Inlägg
19 januari 2009
#172
Någon snygg batterikåpa, nytt oljelock, polera metalldelar.
Finns lite smått och gott som man kan göra utan att riva för mycket i grejorna.


236 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#173
JontaK skrev:
Någon snygg batterikåpa, nytt oljelock, polera metalldelar.
Finns lite smått och gott som man kan göra utan att riva för mycket i grejorna.

Mjo. Batterikåpa är nog ingen idee jag försöker mig på för det är väääldigt trångt där så får kanppt plats något.
Insuget funderar jag på med, , men vad det verkar så är det rätt trång och jävligt att få dän det.
Olje locket kan jag lacka ju. Vilka mer metalldelar menar du?

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

Avstängd
298 Inlägg
19 januari 2009
#174
ergoproxy skrev:
Insuget funderar jag på med, , men vad det verkar så är det rätt trång och jävligt att få dän det.

välkommen till bilmeckandet.
med rätt verktyg går allt

får du inte bort bultarna långt låångt där nere smile?

http://web.telia.com/~u15011313/klv6.jpg
förlängare går nog åt ja men bultarna sitter ju synliga var glad för det.

så här kan det se ut med lite polering
curved neck insug? ser ut som  det
http://i13.ebayimg.com/04/i/001/14/5a/0194_1.JPG
Senast redigerat av PG (19 januari 2009)

174 Inlägg
19 januari 2009
#175
ergoproxy skrev:
Vilka mer metalldelar menar du?

Jag vet inte. big_smile
Brukar alltid finnas lite metall här och var att polera och/eller lacka!


236 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#176
Ah jo det finns några bultar synliga och det finns bultar som inte är synliga.
Det är jävligt trångt och jävligt i motorrummet och jag har kollat och det verkar inte
bara va dom bultarna som ska väck. Men ska försöka med lite hjälp av pappa.
Men sen är det där med packning, ventilkåpspackning är ju inte så dyrt men har hört
att insugspackning är dyrare? någon som vet?

Har hämtat ut min nya ratt. Kolfiber där med wink. Apful för vissa och döläcker för mig och passar
min inredning perfekt.

Nu ska jag ut och skruva av saker på min gamla motor sen blir det till mitt eget garage
och skruva bort fjäderbenstaget och kolla över lite mer med insuget.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64671/549532_a9asna.jpg
Nya ratten. Kolfiber här med! Apful för vissa döläcker för mig och passar min inredning perfekt!

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

Avstängd
298 Inlägg
20 januari 2009
#177
ergoproxy skrev:
jag har kollat och det verkar inte
bara va dom bultarna som ska väck.

du måste ta bort gasspjället/gasvajern
sen har du säkert en 3-4st slangar undertill som måste bort
slangklämman mot luftfiltret ska bort.
sen är det inte så mycket mer tippar jag på

insugspackning byter man bara om den är dålig
behöver inte byta den barar för att man tar bort insuget.

slit loss skiten bara! smile
lackar du ventilkåpan så kommer insuget att se ännu dassigare ut än innan.
Senast redigerat av PG (20 januari 2009)

FreddeK
20 januari 2009
#178
polerat insug och polerad ventilkåpa hade varit läckert.

236 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#179
PG skrev:
ergoproxy skrev:
jag har kollat och det verkar inte
bara va dom bultarna som ska väck.

du måste ta bort gasspjället/gasvajern
sen har du säkert en 3-4st slangar undertill som måste bort
slangklämman mot luftfiltret ska bort.
sen är det inte så mycket mer tippar jag på

insugspackning byter man bara om den är dålig
behöver inte byta den barar för att man tar bort insuget.

slit loss skiten bara! smile
lackar du ventilkåpan så kommer insuget att se ännu dassigare ut än innan.

Ja allt sånt runt omkring förstog jag att det skulle bort.
Försökte ta bort insuget på min gamla motor och då borde de va lätt.
Men fick fan inte loss skiten tongue. Bände och skruvade som en idiot.
Pappa får hjälpa mig sen när vi tar bort den från motorn i bilen.
Är rädd för att jag ska ta sönder något, som jag oftast lyckas med när jag jämt skruva.

Jaha, det behövs bara bytas när den är dålig. Men ventilkåpspackningen måste bytas när jag
tar bort ventilkåpan?

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo

236 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#180
Fast ändå lika bra att byta insugningspackingen när jag är igång så har man det gjort.

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo


Sök