2717
Sök

Kicker compvr

50 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
undrar om någon har något bra tips om någon bra liter volym till 2 st kicker comp vr 12" ? och sluten eller portad ? ska var i volvo 744.

1 634 Inlägg
6 februari 2006
Nocklas skrev:
undrar om någon har något bra tips om någon bra liter volym till 2 st kicker comp vr 12" ? och sluten eller portad ? ska var i volvo 744.

Till en 740 är det bättre att köra 2st 10" så att du kan skjuta in lådan under hatthyllan och rikta den mot ryggstödet,  det kan du inte med 12". Fråga elsmurfo smile

dbakuten säljer väl färdiga sådana lådor, kolla vad det är för volym på den.  10" spelar på rätt duktigt den med, jag vet, jag kör med En sån.

Numera Saab 9-5 Aero -00

21 761 Inlägg
6 februari 2006
Lådan som elsmurfo hade var nog en rak låda och då blir den för hög. Om man lutar baffeln så att ytterhöjden på lådan blir 29,5 cm så går det nog har jag för mig.
Senast redigerat av Drönirettab (6 februari 2006)

1 634 Inlägg
6 februari 2006
Drönirettab skrev:
Lådan som elsmurfo hade var nog en rak låda och då blir den för hög. Om man lutar baffeln så att ytterhöjden på lådan blir 29,5 cm så går det nog har jag för mig.

Jo det stämmer.

Numera Saab 9-5 Aero -00

50 Inlägg
6 februari 2006
Trådstartare
jo det går kan kan jag säjja för jag kör med 3 st 12" mot ryggstödet nu hehe men dom är sprängda nu så nu blir det 2 värre iställe för 3 lite sämmre. men ingen som hade något literförslag ?

Hewi
571 Inlägg
7 februari 2006
Kicker själv rekommenderar:
Basreflex:49.6 L + port displacement
fyrkantig port:6.4cm hög x 31.8cm bred, 50.8cm lång port
Sluten minimum:28.3L
Maximum:130L

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

8 Inlägg
7 februari 2006
detta är inga höjdar basar ,
kör med mindre lådor än vad dom rekomenderar så blir du nöjdare iaf ....

Volvo gör traktorer , Saab gör flygplan ;)

412 Inlägg
7 februari 2006
Drönirettab skrev:

Den är inte "rak", dock väldigt lite lutad. Går ej under!
Har själv haft funderaingar på att sälja denna och köpa 10"are, men det får duga helt enkelt.
Lägger väll ut lite mer pengar på framsystem istället..

SpeedXracing_900Tall: Du vet inte vad du pratar om? Basarna fungerar hur bra som helst, det räcker och blir över till "vardags lyssnande", kanske inte till dom som tävlar dock. ^^,

1 634 Inlägg
7 februari 2006
elsmurfo skrev:
Drönirettab skrev:

Den är inte "rak", dock väldigt lite lutad. Går ej under!
Har själv haft funderaingar på att sälja denna och köpa 10"are, men det får duga helt enkelt.
Lägger väll ut lite mer pengar på framsystem istället..

SpeedXracing_900Tall: Du vet inte vad du pratar om? Basarna fungerar hur bra som helst, det räcker och blir över till "vardags lyssnande", kanske inte till dom som tävlar dock. ^^,

Duger nog gott till tävling också. Min kollega som tävlat var gott imponerad på basen i min bil iaf.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök