Är detta någon bil att ha eller? Ser rätt rolig ut och bör ju vara rätt pigg med 150hk. Någon som vet när dom byggdes? finns en del 92or ute. Vad ska man tänka på när man provkör? Rosten vet jag är ett poblem på dessa.
Jag ska nog köpa mig en RS 2000 -92 nästa vecka. Tänkt bara kolla vad som är viktigast att kolla på hos dessa? Rost i balkar och skärmar är ju lite av escortens signum, men finns det andra "typiska" fel?
Jag ska nog köpa mig en RS 2000 -92 nästa vecka. Tänkt bara kolla vad som är viktigast att kolla på hos dessa? Rost i balkar och skärmar är ju lite av escortens signum, men finns det andra "typiska" fel?
Kolla om det är blött under mattorna på passagerarsidan.. om batteriet inte har en plastkåpa över sig finns det risk för att när det regnar så rinner vattnet ner på batteriet och gör så att det svämmar över, då kan plåten ha rostat sönder och regnvattet rinner rakt in i kupén...
Jag ska nog köpa mig en RS 2000 -92 nästa vecka. Tänkt bara kolla vad som är viktigast att kolla på hos dessa? Rost i balkar och skärmar är ju lite av escortens signum, men finns det andra "typiska" fel?
Kolla om det är blött under mattorna på passagerarsidan.. om batteriet inte har en plastkåpa över sig finns det risk för att när det regnar så rinner vattnet ner på batteriet och gör så att det svämmar över, då kan plåten ha rostat sönder och regnvattet rinner rakt in i kupén...
Lyft"listen" som finns längst ner på sparklådan..känn BAKOM den, jag missade de på min Escort och det var hål där.
Ytrost finns då bilen inte är galvad någonstans. Kolla så att hastighetsmätaren funkar som den ska, finns även ett drev I växellådan som kan ställa till med problem med den dessvärre.
Vanligt att det är inte går alltid att lägga i från 1an till backen direkt, helt osynkad där så skavade ljud är inte helt ovanligt.