3697
Sök

Hur Monterar man led lister inne i bilen?

72 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Har köpt ett par led lister från kjell & co och tänkte montera dem vi fötterna i bilen.
undrar nu hur man monterar dem, det är 12v dc, det är två sladar en röd och en svart vart ska dem kopplas enklast? sladden är inte specielt lång precis. tackar på förhand

TurboFREAK
291 Inlägg
16 augusti 2008
Röda kaben på listen är plus(+) och svarta minus (-) Du får nog skarva på en bit kabel till dom och sen kanske du vill ha en knapp till dom så du inte har på dom hela tiden.

Jag hade gjort nåt i stil med detta.
antingen en strömkabel direkt från batteriet och en säkring på de sen till en knapp ut från knappen till led listens röda kabel + och sen hade jag jordat svart kabeln - i karossen.

Eller
Tagit ström från nåt som slår på när bilen slår på "nyckelplus" och direkt till led listens röda kabeln och jordat svarta kabeln i karossen då slår den på när du vrider på nyckeln.

Vilken kabel du ska ström ifrån de måste du hitta själv big_smile
Senast redigerat av ante_green (16 augusti 2008)

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
16 augusti 2008
Jag hag hade gjort så att jag hade tagit förlängt dina korta kablar och dragit dom till plus och minus kablarna som finns till ciggaret utasget i bilen. Men på den röda + så hade jag monterat en strömbrytare. Då kan du bara ha dom på när bilen är igång och sedna kan du stänga av de om du vill...

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

72 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
sebbanboy14 skrev:
Jag hag hade gjort så att jag hade tagit förlängt dina korta kablar och dragit dom till plus och minus kablarna som finns till ciggaret utasget i bilen. Men på den röda + så hade jag monterat en strömbrytare. Då kan du bara ha dom på när bilen är igång och sedna kan du stänga av de om du vill...

tror jag provar det imorgon fast utan strömbrytare till en börja bara för att se så det fungera och skaffa brytare senare

Tack för svaren!

Sök