3207
Sök

Hur man trimmar en 320i E36

OCR
279 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder, hur tusan kan jag trimma den på ett billigt sätt ? smile

Ocr

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
17 augusti 2008
#2
Det går inte att trimma billigt.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

4 682 Inlägg
17 augusti 2008
#3
på samma sätt som man trimmar alla andra bilar wink.
vilken prisklass menar du me billigt?

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
17 augusti 2008
#4
Sugmotor=Dyyyyyrt att trimma.

Billigast blir väl att bonnatrimma med turbo....

Allt för den där jävla hatten!

OCR
279 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
#5
haha, jag kan inget om trimm, så berätta lite vad man kan göra och vad det innebär smile

Ocr

16 197 Inlägg
17 augusti 2008
#6
de "billigaste" sättet e ju att byta motor.. stoppa i en 2,8 liters motor istället.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

121 Inlägg
17 augusti 2008
#7
Hej är ochså väldigt intresserad av denna tråden, men billigt är inte det viktiga utan att det blir bra och snyggt, har funderat på turbo konverting men ligger mycket pengar bakom det och jobb några andra förslag, tänkte utan turbo att komma upp till 200 hk sträcket, nu orginal 150, några bra tips


4 682 Inlägg
17 augusti 2008
#8
nu vet ja inte så mycke om bmw,men finns ju sätt att trimma på som i allmänhet e billiga å enkla.
basic nivå(småkrafs):bra placerat sportluftfilter,extraktorgrenrör(headers),"sport"avgassystem å ett chipp e  små billiga och lätta sätt att trimma motorn på. e ju dock ingen stor effektöktning de gäller,men du borde nog känna skillnad gentemot orginalmotorn. den blir lite piggare i.a.f.
lite mer avancerad nivå:trimmkam,planad å portad topp,större spridare,bättre bränsle pump,högvolyms olje- och vattenpumpar,värre chip(eller mappning),skvalplåt i oljetråget(el.torrsump),porta insuget(om de finns tillräckligt me gods),styvare ventilfjädrar,uppdatera tändningen(vet inte nånting om tändningen så de kanske inte går å förbättra så mycke) å så kan du kanske eventuellt  byta till ett större spjällhus.
finns ju massor me möjligheter när de gäller trimmning,finns ju mycke mera en va de ja räknat upp.
de som ja räknade upp e bara ett smakprov på lite lättare saker.

121 Inlägg
17 augusti 2008
#10
jo saken e den att det finns så mycket att jag inte riktigt vet var jag ska börja har tänkt på chipping har ett nytt sportfiler så det är redan gjort, men som sagt tanken på turbo konverting är stor men då är chippning rätt dummt, för har hört att chippningen inte samarbetar så väl med turbon


OCR
279 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#11
Tack för svar, det där med luftfilter är ju redan fixat, ger ju ett jävla gött ljud smile Chippning känns ju knappt värt, menar priset för dom få hästarna man får. Så det blir väl att köpa värre bil istället.

Ocr

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
18 augusti 2008
#12
Effekt från Sportluftfiltret kan man inte känna mycket av förrän man har trimmat bilen.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

956 Inlägg
18 augusti 2008
#13
Lånar tråden lite:

Om man skulle köpa ett ebay turbo kit. Typ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-92-9 … 06.c0.m245

Funkar detta att ladda ca 0.5 bar med?  Och med vad övrigt behövs det kompletteras med, då med olyft topp. Är det större spridare, btr och lmm? vad skulle passa?

edit: en vanos
Senast redigerat av luunggan (18 augusti 2008)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 586 Inlägg
18 augusti 2008
#14
byt till en annan motor 2.8 eller 2.5 billigast att göra så för att få upp effekten
Senast redigerat av jorre83 (18 augusti 2008)


OCR
279 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
#15
Får väl bli att byta upp sig mot en 328a då smile

Ocr

121 Inlägg
18 augusti 2008
#16
Saken e den att har letat runt men vet inte var det finns nåt bra ställe och hitta en 325i eller sen 328 motor, varit runt på skrotten och tittat samt blocket och internet..


Studerande
463 Inlägg
18 augusti 2008
#17
Inte behöver du trimma, du kör ju jämnt med en CTR! 0-100 på 6,8 sekunder är ju inte helt kasst för en 320!

wink

OnT: Byt bil om du inte vill bli ruinerad är mitt tips!
Senast redigerat av response (18 augusti 2008)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 augusti 2008
#18
response skrev:
Inte behöver du trimma, du kör ju jämnt med en CTR! 0-100 på 6,8 sekunder är ju inte helt kasst för en 320!

va?!?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Studerande
463 Inlägg
18 augusti 2008
#19
caromania skrev:
response skrev:
Inte behöver du trimma, du kör ju jämnt med en CTR! 0-100 på 6,8 sekunder är ju inte helt kasst för en 320!

va?!?

http://www.garaget.org/?car=105575

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

4 586 Inlägg
19 augusti 2008
#20
response skrev:
caromania skrev:
response skrev:
Inte behöver du trimma, du kör ju jämnt med en CTR! 0-100 på 6,8 sekunder är ju inte helt kasst för en 320!

va?!?

http://www.garaget.org/?car=105575

he he nu har 320 blivit något sportigare på en gång big_smile



Sök