3230
Sök

varför är folk så tröga???

324 Inlägg
7 februari 2006
Trådstartare
Så fort man klätrar upp på top listerna så kommar någon trög jävel och röstar typ ettor och så och jag tycker faktiskt inte den är värd 1 or eller vad säger ni?? Bara för att du kör en orginal bil från 88 som är sönder rostad och får skit betyg så måste ni väll inte rösta ner alla andra ochså, bara för att er bil ska hamna längre upp på listan? tycker det är jävligt barnsligt (Nu kommer jag väl få en massa 1or till bara för detta inläg men men skit i det) Blir bara så jävla ireterad om du röstar en 1a så kan du väl skriva en motevering eller något.....

Servicetekniker
300 Inlägg
7 februari 2006
Håller med. Det är så jävla barnsligt.

Go hard or Go home!

Administratör
2 978 Inlägg
7 februari 2006
Det nya röstsystemet är ju gjort så att en 1a på din bil sänker bara totalbetyget en aning medans om nån röstar en 4a så sjunkar snittet mer än den gör med ettan "det har nått med rimligheten i betyget att göra" Fast det är klart ju mer 1or du får ju mer sjunker det ju per 1a antar jag. Jag har själv 5st 1or på min bil o även om den inte är lika fint moddad som din så är den inte värd en 1a tycker inte jag ...................................

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
2 978 Inlägg
7 februari 2006
ex när jag nu testade en 1a på din bil så fick du 4.619 medan en fyra på din bil gav 4.617 "om det nu är nån tröst smile"

En kopp av den svarta såsen...

BMW Power
2 362 Inlägg
7 februari 2006
tycker personligen din bil förtjänar poängen på andra sidan av gradskivan tongue , men som sagt, det tillhör att få dom där 1orna. Sluta klaga du har färre än mig wink

Mvh Kevin
Senast redigerat av FugitivE (7 februari 2006)

BMW, bogsering med wire :/

19 Inlägg
7 februari 2006
Ta en titt på en del som ligger ganska högt på listorna. Det finns en del som röstar ettor där.
Vi har en kille med en E** tex som röstat ca 60 ettor av totalt lagda 70 röster, då har man inget bra självförtroende. Eller har man byggt en sån ful bil så att man måste rösta ner alla andra för att hamna högt i listan? roll

Det är synd på en i övrigt riktigt motivationshöjande sida som hjälper till när det tar emot att gå ut i ett nollgradigt garage och härja med bilen.

Lägre än Glocalnet

1 231 Inlägg
7 februari 2006
Är det verkligen så farligt då? Håller absolut med om att det är töntigt att rösta ettor, men har det sån betydelse? Nu när chrizz även fixat så det att enbart räknas marginellt när man får en etta på en bil med högre rank.

Ähh, sluta lipa. Ni vet ju själva att er bil inte är värd nån etta smile
Senast redigerat av Lone Star (7 februari 2006)

Mitt projekt: Evo III

Nknn
7 februari 2006
det är ju bara märkesbögar som röstar 1or.. oftast är dem frälst vid ett märke, och har ett annat som värsta rivalen, osså måste dem rösta ner bilen med det märket bara för dem är avundsjuka, lr för att dem måste visa att dem absolut föredrar sitt eget märke så mycket att det blir ettor på andra bilar.. tror det främst sker mellan volvo- och saab-förare.

Själv tror ja inte de är många bilar här som är värd en 1a, det lägsta jag har röstat är 3or.
Senast redigerat av N0kan (7 februari 2006)

253 Inlägg
7 februari 2006
Kollade nyss hur folk hade röstat på Bmw cabben jag har upplagt och såg att nånn hade röstat en 2:a!! Det  är ju inte en etta men jag tycker allt den ser bättre ut så den förtjänar mer än det!!1  Men men ...det finns nog vissa där ute som e lite avundsjuka tror jag iaf!!

//Martin

Dalsland......Varför trängas?

fresh'n'clean
147 Inlägg
7 februari 2006
Det är ju alltid kul med femmor osv men du ska ju inte ta det så allvarligt, bry dig inte om ettor..

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

8 156 Inlägg
8 februari 2006
Jag har lagt några ettor. Mestadels på bilar som senare blivit borttagna från garaget wink
Bilarna ska vara ganska så risiga för att få en etta eller en tvåa från mig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

IT-Tekniker
144 Inlägg
8 februari 2006
ja men vem bryr sig. Hur seriöst är betygssystemet i alla fall. Visst är inte din bil värd en etta men inget att störa sig på tycker jag..

321 Inlägg
8 februari 2006
Jag resonerar så här iaf, en snäll kommentar är bra mkt mer värt än en 5a i betygsystemet. Det är ju inte så kul om nån lägger en hög poäng, men sen inte motiverar varför. Och till alla dom som lägger en massa 1:or resp. 2:or... face it, det är bara den svenska avundsjukan.... enligt mej, inget å bry sej om, huvudsaken är att NI som kör/fixar med era bilar är nöjda, sen e ju restan fan skit sak samma....

Det e iaf min åsikt..

/ Ncs

Tough ain´t...ENOUGH!

91 Inlägg
8 februari 2006
Nu trillar jag väl ifrån ämnet lite.. Men själv har jag röstat en och annan etta. Detta på orginalbilar utan info - anser att dom inte har här att göra.. Mina femmor går till personer som lagt ner själ och hjärta i sina bilar, gjort det personligt och hittat på nya lösnngar.

Jag finns här på garaget.org för att bli inspererad och förhoppningsvis insperera andra!

231 Inlägg
8 februari 2006
Varför inte lägga ner röstsystemet helt. tycker det bara verkar leda till massa osämja och ja jag kan hålla med om att bilar som inte förtjänar massa ettor får massa sånna i alla fall. Verkligen dålig stil.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 februari 2006
creatix skrev:
Nu trillar jag väl ifrån ämnet lite.. Men själv har jag röstat en och annan etta. Detta på orginalbilar utan info - anser att dom inte har här att göra.. Mina femmor går till personer som lagt ner själ och hjärta i sina bilar, gjort det personligt och hittat på nya lösnngar.

Jag finns här på garaget.org för att bli inspererad och förhoppningsvis insperera andra!

Så perfekt skrivet..

Hur välvårdad, jobbet bakom och information om bilen ger jag betyg för.

671 Inlägg
8 februari 2006
Såhär röstar jag
5:
Snygga byggen, där stylingen passar bilen och hantverket är bra. Bilen ska vara något extra
Drömbilar, även om dom är helt orignal. Ex Ferrari 360, Viper, lamborghini.
Kultbilar/gamla bilar i perfekt skick, alt snyggt ombyggda.

4:
Välstylade bilar bilar som annars är tråkiga men har lyfts av stylingen. Bra hantverk är ett krav.

3: Orginal svensonbilar. Feta fälgar och sänkningar ger inga +

2: Risiga bilar. Ful styling, dåligt hantverk.

1: Ford KA. Fulaste bilen som någon någonsin skapat, att äga en är bara ett bevis på dålig smak.
Det finns några bilar till i den kategorin men KA är nog det bästa exemplet.

Ingenjör
256 Inlägg
8 februari 2006
Har ej betygsatt någon ännu så det kan vara intressant att se "hur man ska resonera" vid betygsättning.

Jag har en orginal Astra (ska lägga upp bilder snart) med 17'tums fälgar.
Att jag inte sänkt, lackat, moddat om den så att den ser ut som en racer gör inte att jag inte lagt ner min själ i den.
Så många gånger som jag vaxat och tvättat den för hand (endast handtvätt) har gjort att jag upskattat min bil mer & mer. Den ser inte 5år gammal ut idag tack var det.

Hursomhelst så välkomnar jag ettor, som tvåor. Jag vet vad min bil betyder för mig. Om någon vill tycka sitt så är dom ju fria till att göra det.

Det är tack vare att Ni får 1:or som Ni kan uppskatta 5:orna mer.

Det är inget brott förrän man åker fast

324 Inlägg
8 februari 2006
Trådstartare
Jo kan hålla med om att man inte ska bry sig om ettor och så men men man gör väl det endå men som sakt den gammla vanliga svenska avensjukan=). tackar för alla komenterer smile

Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
8 februari 2006
håller med, hur kan man tillexempel rösta etta på saab 99turbon i originalskick , jag blir tokig!!!

Sök