2264
Sök

Någon som vågat prova Biltemas "torra" högeffekt tändspole?

21 761 Inlägg
17 maj 2009
När man har någon form av högeffektspole så bör man också ha ett förkopplingsmotstånd till spolens plusmatning, annars finns risk att spolen överhettas när man har tändningen påslagen ett längre tag.

Meningen med motståndet är att ta ner plusspänningen till spolen med ett par volt just när nyckeln är i vanligt tändläge, då blir inte tändspolen så ruskigt varm. smile

7 Inlägg
17 maj 2009
Drönirettab skrev:
När man har någon form av högeffektspole så bör man också ha ett förkopplingsmotstånd till spolens plusmatning, annars finns risk att spolen överhettas när man har tändningen påslagen ett längre tag.

Meningen med motståndet är att ta ner plusspänningen till spolen med ett par volt just när nyckeln är i vanligt tändläge, då blir inte tändspolen så ruskigt varm. smile

jaaviist men läste någon stands att man inte behövde detta förbikopplingsmotstånd av någon anledning och annars hade det juh föjt med tycker man.. tongue

305 Inlägg
31 januari 2011
kan man testa denna spole presis likadant som en vanlig tändspole?
Har nämligen en som jag tänkte ha till min pendlar swift men jag får ingen gnista när jag kopplat in denna högeffektsspole från biltema.
Testade ohm mäta mellan de två anslutningarna + & - och fick några ohm (3,2tror jag) men mellan + och hägspänningsutgången fick jag inget och inte häller mellan - och högspänningsutgången.
Är den trasig eller kan man inte mätta dessa spolar på det visset?

305 Inlägg
2 februari 2011
någon som vet om man kan mäta dessa spolar som en vanlig tändspole?
råkar inte var någon med en sån här tändspole som vill testa ohm mäta till högspännings anslutningen och se hur det är.

Har försökt både ringa och maila Biltemas kundtjänst på telefonen kom man till en telefonsvarare kl 10:30 ska vara öppet mellan 8-17 står det på sidan och mailet har dom inte svarat på häller sad
Senast redigerat av Dirq (3 februari 2011)

Sök