3581
Sök

kylarvattnet stiger och sjunker hela tiden??

24 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
har en ford sierra DOHC 92:a som vi har bytt topplockspackning på o när vi startade den så rann all kylarvätska bort men efter en stund så bubblar de upp i kylarkärlet igen vad kan detta bero på? sen går den inte på tomgång efter att vi bytte till sportluftfilter.. snälla hjälp!!

13 Inlägg
20 augusti 2008
Har en likadan sierra tongue
Jag har också bytt till sportfilter. Hur har du gjort för att få dit det?
För att det ska funka så måste du ha kvar luftmassermätaren som det så fint heter.
Och se till att det är tätt i alla skarvar från insuget till den mätaren.

Sen måste du ha ett filter för det antal HP du har i bilen. Alltså inte allt för stort.

Kylarvattnet kan bara beror på luft i systemet fick också så, men kör nån vecka så kan det försvinna.
Senast redigerat av Elegi (20 augusti 2008)

24 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
okej smile jag har kvar luftmassemätaren o allt. men tog röret från luftfiltersljuddämparen o satte luftfiltret på den kan skicka bild på det

Gödseldräng
4 529 Inlägg
20 augusti 2008
Elegi skrev:
Har en likadan sierra tongue
Jag har också bytt till sportfilter. Hur har du gjort för att få dit det?
För att det ska funka så måste du ha kvar luftmassermätaren som det så fint heter.
Och se till att det är tätt i alla skarvar från insuget till den mätaren.

Sen måste du ha ett filter för det antal HP du har i bilen. Alltså inte allt för stort.

Kylarvattnet kan bara beror på luft i systemet fick också så, men kör nån vecka så kan det försvinna.

kvittar hur stort luftfilter han har
är ändå LMM som sköter hur mycket luft motorn ska ha
de enda å tänka på är att den inte får in för lite luft det är de enda
du kan köra utan filter me gör ingen skillnad förutom att den får i sig en massa skit

ang vattnet
har du satt packnigen rätt ??
prova att lufta systemet kan även bero på det

13 Inlägg
20 augusti 2008
hank_tank skrev:
okej smile jag har kvar luftmassemätaren o allt. men tog röret från luftfiltersljuddämparen o satte luftfiltret på den kan skicka bild på det

ok ja då kan det vara allt möjligt, tex sitter det ett motstånd under LMM en slags diod en svart kabel som går att dra isär. Kolla den att den sitter ordentligt ihop och att det inte är nå skit där.

Kolla även alla vakuum slangar det är ju en del på våra bilar haha tongue
Kolla slangen som går till LMM sitter också under den och går till insuget, den lossnade för mig och då blev bilen omöjlig på tomgång.

24 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
okej men ska börja montera ner toppen igen o byta packning igen.. för de sipprade ut vatten ur blocket så packningen är halvt körd tyvärr. men den har börjat gå på tomgång men problemet va att de inte kom så mycket kylarvatten i systemet mest luft så motorn kylde inte som den skulle vad kan detta bero på om det inte är luft i systemet?

Sök