3616
Sök

Vilken motor sitter i min v70?

6 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Hallå.
Jag har en volvo v70 T5 från 98, vad jag förstår så finns den med 2.0 liter och 226hp eller 2.3 l och 240hp.
Går det att se vilken motor det är? Det står bara volvo 20 valve på motorn, bilen är importerad från tyskland.

Mvh Oscar

1 772 Inlägg
22 augusti 2008
Skriv in ditt regnummer på exempelvis mekonomens hemsida så får du upp lite uppgifter som bl.a om du har en 2.0 eller 2.3.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 augusti 2008
Har för mig att det är en 2.0L med ftt

Rock'n Roll

C(^^,)
453 Inlägg
22 augusti 2008
är inte 2.0 liters mtorn från Itlaien endast typ? Elelr har jag drömt detta?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 augusti 2008
HKS skrev:

2.0 och 2.3 är samma motor bara att 2.3an har längre slaglängd, detta är vad jag läst iaf. Hurvida de endast är sålda i italien har jag ingen aning om och undrar vad du grundar det på...
Senast redigerat av TenZer (22 augusti 2008)

Rock'n Roll

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 augusti 2008
TenZer skrev:
HKS skrev:

2.0 och 2.3 är samma motor bara att 2.3an har längre slaglängd, detta är vad jag läst iaf. Hurvida de endast är sålda i italien har jag ingen aning om och undrar vad du grundar det på...

troligen för att italien har straffskatt på alla bilar med motorvolym över 2 liter

2slow

C(^^,)
453 Inlägg
22 augusti 2008
TenZer skrev:
HKS skrev:

Okej okej. Nä har för mig att italien volvosarna endast har 2.0 liters motorena. Kom bara tänkande på det då han skrev att den är import från tyskland.
Då ville ja veta om det va sant .    roll

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
22 augusti 2008
azid skrev:
TenZer skrev:
HKS skrev:

troligen för att italien har straffskatt på alla bilar med motorvolym över 2 liter

ahh, aldrig hört någonting om det...

Rock'n Roll

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 augusti 2008
TenZer skrev:
azid skrev:
TenZer skrev:

ahh, aldrig hört någonting om det...

nej men så är det....

2slow

C(^^,)
453 Inlägg
22 augusti 2008
Då var jag inte helt ute och cyklade i alla fall smile
Jaja sorry för all OT.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
23 augusti 2008
Kolla regpapprena kanske???Eller står de inga motor volym på dom i sverige???

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 augusti 2008
När det gäller 850 så är i 99% av alla fall en tyskimporterad T5a en 2,3 liters.
En italienimport är i 95% av alla fall en 2,0 liters T5a, även om det finns ett litet fåtal 2,3 liters.

Är ganska säker att samma gäller för V70.

Kolla chassinumret på bilen, hittar du på www.vv.se under Fordon och Sök uppgifter.
Edit: Står nånstans på bilen också, vet inte om det är numret som står precis neranför droppskyddskanten vid torkararmarna, eller det som står i ID-brickan till höger i motorrummet, vid batteriet.

Kolla kamremskåpan, på min står det B5234T5, vilket är beteckningen för T-5R. På motorblocket står det instansat B5234T5, vilket betyder att det är en motor till en T-5R.
Senast redigerat av TurbOla (23 augusti 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

6 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Jag har kollat up bilen på vv, men motorvolymen står inte, ni kan kolla om ni vill TXU688. Däremot står det 176kw (240hp) Men kan en ägare själv gå in o ändra i dessa siffror? Jag tänker på den förra ägaren.

Jag ska kolla upp chassinummret när det har slutat regna smile

Mvh Oscar

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
23 augusti 2008
ogge1981 skrev:
Jag har kollat up bilen på vv, men motorvolymen står inte, ni kan kolla om ni vill TXU688. Däremot står det 176kw (240hp) Men kan en ägare själv gå in o ändra i dessa siffror? Jag tänker på den förra ägaren.

Jag ska kolla upp chassinummret när det har slutat regna smile

Mvh Oscar

e där 240hk så e d en 2,3 du har!!

Sök