Efter att precis ha klivit ur Vr6-träsket(kommer förmodligen tillbaka nån gång) så skall jag här försöka summera för dig vad min åsikt är.
+ Grymt motorljud
+ Sjukt billigt med styling och annat till dem(om man beställer från tyskland)
+ MÄNGDEN eftermarknadsdelar både till utseende och chassi, motor osv.
+ Pris(de ligger lågt nu och finns många att välja bland)
+ Drar mindre än folk tror(0.9 normal blandad)
+ Erfarenheten bland mekare om dessa bilar är idag relativt hög så det är inte svårt att få vettig hjälp)
- Många slitna ex
- Dålig kamkedjekonstruktion(se till att köpa en där kedjan är bytt ifall du inte vill pröjsa 18.000 för byte, halva priset svart) spelar ingen roll ifall bilen bara gått 10.000mil, de är såpass många år nu så det är snart dags i vart fall
- Skramlig inredning
- Klarar sig inte kanon mot rost, inga allvarliga bekymmer dock - förutom bakluckan som är lika vattentålig som knäckebröd.
- Framtung(=dåligt för väghållning)
En härlig bil, mycket pga det grymma motorljudet(med öppet filter), den har "the x-factor" - alltså man kan inte sätta sitt finger på vad det är men bra är det! Ett billigt sätt att ha jävligt roligt bakom ratten helt enkelt! Går rätt bra också(prestanda = aningen bättre än original 850 T-5)
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.