carnageman skrev:
Har varit lite här & där i Sverige genom åren, I norrland fungerar samspelet mellan bilister bra, norrlänningarna kollar backspegel, flyttar på sig när nån ligger bakom & vill om.
Dessutom klarar dom att köra utan vägsalt.
Värmlänningar & Dalmasarna verkar också kunna det här med samspel i trafiken, tyvärr så saltas det en del där me... Det snackas om att det räddar liv, tyvärr inte sant, räddar möjligtvis jobb men saltet dödar. Spolarvätskan tar slut och det är långt till nästa mack... Vad gör du? Kör vidare så klart, utan sikt och smäller - dör...
Det är blött på backen, saltet har smält snön - Du kör fortare. Det blir skymning & tempraturen går ner, saltet smälte snön, nu är det is på vägen och du flyger av i 110 X)
Miljöpartistfråga, vägsaltet alltså, kan väl knappast vara bra för miljön? Och inte heller för bilarna som får brun-fläck-tyfus....
MP trodde att det va en glaskupa över Stockholm och införde biltullar, yttligare ett tecken på att Stockholmare är idioter. Iallafall dom som bor innanför tullarna...
I Göteborg & Malmö flyter trafiken bra, även där verkar man i allmänhet ha bra koll runt omkring sig.
Men så har vi Stockholm, staden där vägverket nästan fick sina arslen stämda bara för att 35 klantiga bilister krashade på E4:an när det va halt, Anledningen var att vägverket gjorde bedömningen att det inte behövdes salt.
Dagligen ser jag bilister som helt plötsligt byter fil SAMTIDIGT SOM NÅGON ANNAN REDAN LIGGER I FILEN BREVID. Ingen förvarning (blinkers) och knappast nån koll i spegeln.
Jag undrar vad dom tänker... Typ som "Va spännande nu ska vi se om det smäller..."
Vet inte hur det är i övriga landet men i Stockholm visar man inte vad man ska i t.ex rondeller
Ska man höger - blinka inte, vänster - blinka inte. Och ALLA rondeller är enfiliga, vet att ni i Uppsala har samma problem, fick köra i kärnan på stora rondellen i Uppsala i somras med bil+släp efter en bilist trodde han hade hamnat på en STCC-bana...
Undrar varför det alltid ligger massa glas & bildelar i rondellerna?
Vad tycker du om trafiken i ditt område?
1 T.ex om du ska köra om någon, hur många av 10 bilar flyttar på sig?
Jag får nog svara 1 av 10 i Stockholm
Hur är det hos dig?