3925
Sök

Hur länge får man testa en bil hos bilhandlare?

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
Tjenna som topic hur länge får ma testa bilarna? eller skiljer det från bilhandlare till bilhandlare???
Ska man som i mitt fall köpa en bil för runt 200 000:- så vill man ju testa mer än 30 minuter eller hur lång tid det nu än är.

Nån som vet ngt om detta???

Tacksam för all info.

Mvh

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
24 augusti 2008
Är nog beroende på bilhandlare men vet att vissa bilhandlare brukar låta folk prova över helger.
Vet dock inte om det är några speciella krav på priset på bilen osv .

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

DFFL
9 020 Inlägg
24 augusti 2008
När man köper bil för ett par hundralappar så brukar det inte vara några större problem att få låna hem en demobil.
MEN det är vid nybilsköp.

Fråga säljaren om det går bra att du kör bilen hela dagen och kommer tillbaka en timme innan stängning.

För det lär ju vara väldigt olika från säljare till säljare, firma till firma.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
Okej men är det fult att fråga om man kan låna den 1-2 dagar jag menar en bil för mellan 200-250 000:- vill man ju gjärna veta hur den går. komfort och om den är praktsik.
Tack för dem snabba svaren btw.

Mvh

DFFL
9 020 Inlägg
24 augusti 2008
_S40_ skrev:
Okej men är det fult att fråga om man kan låna den 1-2 dagar jag menar en bil för mellan 200-250 000:- vill man ju gjärna veta hur den går. komfort och om den är praktsik.

Mvh

Nejdå, de vill tjäna pengar.
Får du då inte som du vill så tjänar de inget.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

194 Inlägg
24 augusti 2008
Jag har förvisso inte köpt bil i den prisklassen, men lånat hem bil upp till ca 75k över helgen! Och har aldrig varit några problem!

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
_S40_ skrev:

Mvh

Nejdå, de vill tjäna pengar.
Får du då inte som du vill så tjänar de inget.

big_smile sant så sant. har nu mailat en handlar i min hemkommun får se vad som skrivs tillbaka. ka citera det imon förhoppningsvis. Men dem har väll ändå inga krav på hur långt man max får köra? Inte för att jag ska köra te lappland och sedan ner till Ystad=) men man vill ju som sagt testa bilen och alla funktioner.

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
n0sferatu skrev:
Jag har förvisso inte köpt bil i den prisklassen, men lånat hem bil upp till ca 75k över helgen! Och har aldrig varit några problem!

Okej.

Vi har ju bara köpt sånna billiga skitbilar för runt 10 000:-
Den dyraste var en Lexus gs300 85 lökisar men den strulade hela tiden.
sen köpte vi den bilen vi har nu och detta är då den gammla räven s40:n 2,0 se ingen ac... *suck*

Vi vill heller inte köpa en sprillans ny bil dock en som gått 2-3000 mil.
Och då förhoppningsvis ha bilen ett x antal år.

Men men som sagt får se vad bilhandlarn säger.smile

43 Inlägg
24 augusti 2008
Egna erfarenheter:
"Max en kvart" och "Ta den en eftermiddag så du får klämma och känna på den ordentligt"
Så de e nog ganska individuellt hos olika handlare...

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
Nordanvind skrev:
Egna erfarenheter:
"Max en kvart" och "Ta den en eftermiddag så du får klämma och känna på den ordentligt"

Hahhaha nja då gör jag ingen affär med den handlaren iaf. med tanke på att han blir 200k rikare och jag snart får kontakta lyxfällan=)

194 Inlägg
24 augusti 2008
_S40_ skrev:
n0sferatu skrev:

Okej.

Vi har ju bara köpt sånna billiga skitbilar för runt 10 000:-
Den dyraste var en Lexus gs300 85 lökisar men den strulade hela tiden.
sen köpte vi den bilen vi har nu och detta är då den gammla räven s40:n 2,0 se ingen ac... *suck*

Vi vill heller inte köpa en sprillans ny bil dock en som gått 2-3000 mil.
Och då förhoppningsvis ha bilen ett x antal år.

Men men som sagt får se vad bilhandlarn säger.smile

Äsch, man kan ju inte köpa en bil utan ac heller. tongue

Vad är ni sugna på för bil då?

43 Inlägg
24 augusti 2008
_S40_ skrev:
Nordanvind skrev:
Egna erfarenheter:

Hahhaha nja då gör jag ingen affär med den handlaren iaf. med tanke på att han blir 200k rikare och jag snart får kontakta lyxfällan=)

Kan tillägga jag inte heller gjorde någon affär med skojar'n. smile
Haha, man kanske får se dig i nästa säsong då? hehe
Vad är det för kärra du fastnat för?

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
Det blir en saab 9-3 aero 2,8t V6 07:a Kombin.

Hahahha nej bil utan ac rekomenderar jag inte... Har man då barn och hund på detta. sommarhettan och hundandedräkt är inte det mysigaste heller=) Var inne på volvo ett tag men har volvo nu och tkr saaben har så nice design... Inredningen är ju inte bara att tala om=) Jag har suttit många kvällar i min ensamhet framför gorg o läst om alla träffar men inte fasen skulle jag ta ut min gammle skruttmobil o glida på en träff=) kan ju likaväl fixa mopedbil eller liknande. Men nästa sommar så ska jag med ut på så många träffar jag hinner och hittar till=)

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 augusti 2008
Farsan har en bil hemma nu över helgen. Fredag morgon till måndag kväll.

Tog visst inga uppgifter eller något heller på honom, ny säljare var det också så de kände inte varandra.
Bara fick nyckeln och hejdå.

Då var det en beg 06a som gått 3000mil och prisklass 150kkr... Verkar inte vara några problem.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Mollllgan
24 augusti 2008
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Farsan har en bil hemma nu över helgen. Fredag morgon till måndag kväll.

Tog visst inga uppgifter eller något heller på honom, ny säljare var det också så de kände inte varandra.
Bara fick nyckeln och hejdå.

Då var det en beg 06a som gått 3000mil och prisklass 150kkr... Verkar inte vara några problem.

Hmm okej nej men då får ni fasen hålla tummarna för mig med=)

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 augusti 2008
Har bara bra erfarenheter av bilhandlare vad gäller den biten.

Skulle provköra en ny L200 tänkt som firmabil och säljaren tog inte några uppgifter på mig och då var det en bil som säljaren själv brukade. Var grejor för flera tusenlappar på flaket.

"Ta en rejäl provtur, tänk på att det är saker på flaket bara" var det enda han sa. Efteråt kollade han inte bilen ens.

Har även fått erbjudande om att låna hem en Audi A4 Avant över helgen om jag tvättade den. Det var väl mer som ett skämt men jag hade nog fått det om jag jag velat. Men hade ju egen bil dit så skulle den stå inlåst hos dem eller ... nja... blev inget med det...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

194 Inlägg
25 augusti 2008
Riktigt grym bil du är sugen på! smile
Lycka till med affären!

Ratthållare på E4
165 Inlägg
25 augusti 2008
När jag var yngre så fick farsan låna hem bilen över helgen, visst det var ingen dunder bil men..
Sen finns ju dom som åker med när man ska provköra. Mindre kul. Som det är sagt innan så är det upp till företaget å försäljare hur det är.

Är livet värt att liva utan bil??

379 Inlägg
25 augusti 2008
_S40_ skrev:

Hahahha nej bil utan ac rekomenderar jag inte... Har man då barn och hund på detta. sommarhettan och hundandedräkt är inte det mysigaste heller=) Var inne på volvo ett tag men har volvo nu och tkr saaben har så nice design... Inredningen är ju inte bara att tala om=) Jag har suttit många kvällar i min ensamhet framför gorg o läst om alla träffar men inte fasen skulle jag ta ut min gammle skruttmobil o glida på en träff=) kan ju likaväl fixa mopedbil eller liknande. Men nästa sommar så ska jag med ut på så många träffar jag hinner och hittar till=)

Ditt as smile Är mäkta avundsjuk på dig om du väljer en sådan bil! Är själv sugen på en...

Men som sagt innan i tråden, det är nog väldigt olika beroende på säljar och företagets policy. Om jag skulle köpt en bil i den prisklassen och bara fått köra en kvart då hade jag nog vänt på klacken. Måste ju testa den mer praktiskt, in och urlastning och låta den svettas lite i accelerationen smile

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Mollllgan
25 augusti 2008
Trådstartare
AttackMedic skrev:
_S40_ skrev:

Ditt as smile Är mäkta avundsjuk på dig om du väljer en sådan bil! Är själv sugen på en...

Men som sagt innan i tråden, det är nog väldigt olika beroende på säljar och företagets policy. Om jag skulle köpt en bil i den prisklassen och bara fått köra en kvart då hade jag nog vänt på klacken. Måste ju testa den mer praktiskt, in och urlastning och låta den svettas lite i accelerationen smile

Lol jo jag har fått beske didag och ska hämta bilen på fredag och lämnar den på måndagen veckan efter Fick tom montera in bilbarnstolen bara ett krav att vi satte sätesskydd under stolen innan=)
Så jag e ganska nervös nu´smile Sa till säljaren att i o med att bilen kostar så mkt den kostar så vill jag ha den mer än 1-2 timmar annars skulle jag kolla vidare.. nej nej nej svarade säljaren du får låna den det 'r inga problem=) Skulle passa på o höra hur mkt man kan ställa upp laddet på en sånn cirkus??? inte för att jag tänkt göra det på demobilen men min egen=)

Ha det fint.

Sök