3603
Sök

Köpråd: "Hothatch".

236 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Är ute efter en trevlig "hothatch", d.v.s en typ GTI-bil. Med eller utan turbo spelar ingen roll.
Utan ge lite förslag på bilar..det jag gärna skulle vilja veta listar jag nedanför, o jag vill ine ha några siffror från exempelvis tidningar som testat bilen ett litet tag utan siffror från personer som själv vet.

* Bränsleförbrukning. Kan va bra med dagens bensinpriser. tongue
* Lite prestandauppgifter
* Komfort
* Hållbarhet

Prisklassen e allt från 0-150.000:-..så ös på! smile

(o jag vet att det är lättast att sticka o prova bilar..men lättare att gallra bort lite såhär.)

Skaune
25 augusti 2008
Finns väl bara en bil då, Civic Type-r typ 05! Vill du komma undan billigare kan du ju alltid ta typ en 95 civic hatchback med vti motor. men tänk på att ju äldre de e, dessto större e sannolikheten att de levt ett hårt liv, o då kan de bli dyrare än man räknat med! vad du än gör köp ingen golf 4 gti... slö e den!

236 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Axor skrev:
Finns väl bara en bil då, Civic Type-r typ 05! Vill du komma undan billigare kan du ju alltid ta typ en 95 civic hatchback med vti motor. men tänk på att ju äldre de e, dessto större e sannolikheten att de levt ett hårt liv, o då kan de bli dyrare än man räknat med! vad du än gör köp ingen golf 4 gti... slö e den!

Ja, e väl just CTRen som ligger bäst till just nu iaf. smile

1 353 Inlägg
25 augusti 2008
Den modellen heter väl ändå 'Hatchback' och inte 'Hothatch'? eller är jag ute och simmar i fel vatten?

There's no replacement for displacement

16 Inlägg
25 augusti 2008
Batta skrev:
Den modellen heter väl ändå 'Hatchback' och inte 'Hothatch'? eller är jag ute och simmar i fel vatten?

"Hot hatch" är mer ett slanguttryck för hatchbackmodeller med lite mer prestanda. Kommer från england och används där ofta om GTI-bilar m.m.

Sök