3742
Sök

Sierra - Bra eller anus?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 augusti 2008
#21
jag gillar helt klart delad bakaxel, gillar det mkt bättre än till exempel volvo som har stela bakaxlar.... jag vet inte om det bara är nått jag har fått för mig men jag tycker att man har mkt bättre fäste med delad axel... tyvärr vet jag inte riktigt hur jag ska förklara vad en delad axel är, jag vet vad det är men vet inte hur jag ska förklara det tyvärr smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

439 Inlägg
26 augusti 2008
#22
kolla läckande tank

old,low and slow....

Refined
1 770 Inlägg
26 augusti 2008
#23
Ja, du kan kolla mina Sierror, helt klart mkt bättre motor/drivlina och komfort än en volvo 740 el liknande. Jag har haft 3st nu på 3 vintrar, och jag skall ha en till detta året, utan att tveka. helt klart bästa bilen!!!

Refined
1 770 Inlägg
26 augusti 2008
#24
Och det bästa med Sierrorna är att dom har eluppvärmda rutor både fram och bak. Ovärderligt på vintern! Jag har haft det på all amina 3 sierror, men vet inte om det är standrad.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 augusti 2008
#25
det är inte eluppvärmd framruta på alla, det beror på årsm, vet dock inte när det kom, -90 kanske? kan ha fel smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 600 Inlägg
26 augusti 2008
#26
sierra är nog ett bra köp och tro att du ha fått nästa alla negativa sidorna me som glenne skrev  bussingarna och de. där imot så är skillnade på clx och ghi är att clx är en mellen modell me lyx och ghi är mera lyx skiljer ju givetviss vad som är exstra in köpt av första ägaren.  sen ha vi ju cl tro jag den hete som är den med minst utrusstning . motor altanativ så skulle jag valt 2,0 dohc som är bensin snål hyggligt pigg. men om du vill ha mera krut så välj 2,9 finns ju 2,8 me (;  lycka till me bil köp.

gör som jag kör gubba racer=)

Inläggskritiker
990 Inlägg
26 augusti 2008
#27
Maestro skrev:
Jag ska köpa en bakhjulsdriven vinterbil, och har snöat in mig på en Sierra. Är det en bra vinterbil som jag kan leka med och inte frysa arslet av mig med när jag kör till jobbet på morgonen? Årsmod. 89 och uppåt.

Du får ju vad du betalar för, finns ju en anledning till att dom kostar runt 5000 för en halvfräsh medans du inte ens får ett volvo vrak för dom pengarna tex.
Men som vinterbil o köra sönder, ja dom funkar smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Varningar. 36
1 200 Inlägg
26 augusti 2008
#28
Sierra is the sHIZZNITTleBAmSIPSAPSNAP!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Lite allt möjligt
51 Inlägg
26 augusti 2008
#29
Sierror är riktigt roliga vinterbilar, haft en de senaste tre vintrarna big_smile Ställt av den nu efter att en styrled blivit glapp, inte haft tid att fixa den, såp blir nog pegga denna vinter..

Men helt klart ett "Bra" för sierra : )

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 augusti 2008
#30
själ en bild från mig själv på min GHIA bara för att visa uttrustningen i en GHIA
https://www1.garaget.org/archive/23/22849/73083/73083-890472.jpg


denna uttrustning är mkt trevligt om jag får säga det själv, enda jag saknar är eluppvärmd framruta eftersom min är en -88, men det behöver jag endå inte för jag ska inte köra med min på vintern tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Ford Racing
479 Inlägg
26 augusti 2008
#31
Luktar skryt ända hit... big_smile

Ja Just!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 augusti 2008
#32
vadå, är ju fullgott med GHIAns uttrustning big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 126 Inlägg
26 augusti 2008
#33
_Glenne_ skrev:
själ en bild från mig själv på min GHIA bara för att visa uttrustningen i en GHIA
http://www1.garaget.org/archive/23/22849/73083/73083-890472.jpg


denna uttrustning är mkt trevligt om jag får säga det själv, enda jag saknar är eluppvärmd framruta eftersom min är en -88, men det behöver jag endå inte för jag ska inte köra med min på vintern tongue

Va fan har du inte eluppvärmd framruta det har ju jag i min -88 big_smile


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 augusti 2008
#34
hmm kanske bytt ruta och borttagen knapp då, för har din det så borde ju en GHIA ha det också smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 126 Inlägg
26 augusti 2008
#35
_Glenne_ skrev:
hmm kanske bytt ruta och borttagen knapp då, för har din det så borde ju en GHIA ha det också smile

Jo man tycker ju det då GHIA e Fords top of the line! smile


2 600 Inlägg
26 augusti 2008
#36
oj skrev viss fel på ghia tongue  jaja är ju gött me sådan utrusstning smile sj så får man nöja sig me clx utrustning tongue

gör som jag kör gubba racer=)

2 126 Inlägg
26 augusti 2008
#37
Maestro skrev:
Okej, tack så mycket för all hjälp. Är det någon som kan förklara för mig vad en delad bakaxel är och vad det är för plus / minus med det? Och så vill jag veta om clx eller glx-modellen är någonting att ha i vinter eller saknar de allt av eluppvärmda grejer?

Delad bakaxel e just vad namnet antyder, fördelen mot en stel bakaxel är att båda bakhjulen kan fjädra oberoende av varandra vilket gör att däcken har konstant kontakt med underlaget. Vid en stel bakaxel så rör sig motsatta sidan då den ena sidan fjädrar vilket ger sämre fäste samt det e lättare att bakaxeln studsar vid acceleration!
Svårt att förklara men fördelen är just bättre kontakt med vägen!

Kan någon förklara bättre så var snälla och gör det, skitsvårt att förklara! hmm

EDIT:

Kan läsa lite om det på Wiki dock på engelska: http://en.wikipedia.org/wiki/Independent_suspension
Senast redigerat av Big_JN (26 augusti 2008)


2 118 Inlägg
27 augusti 2008
#38
Hammarslag skrev:
Maestro skrev:
Jag ska köpa en bakhjulsdriven vinterbil, och har snöat in mig på en Sierra. Är det en bra vinterbil som jag kan leka med och inte frysa arslet av mig med när jag kör till jobbet på morgonen? Årsmod. 89 och uppåt.

Du får ju vad du betalar för, finns ju en anledning till att dom kostar runt 5000 för en halvfräsh medans du inte ens får ett volvo vrak för dom pengarna tex.
Men som vinterbil o köra sönder, ja dom funkar smile


du får ju en snorfräsh volvo för 5k, jag sålde min svarta för 4500kr..

D.i.l.l.i.g.a.f

3 354 Inlägg
27 augusti 2008
#39
Maestro skrev:
Okej, tack så mycket för all hjälp. Är det någon som kan förklara för mig vad en delad bakaxel är och vad det är för plus / minus med det? Och så vill jag veta om clx eller glx-modellen är någonting att ha i vinter eller saknar de allt av eluppvärmda grejer?

jag har en clx och min kompis en glx och båda har eluppvärmda rutor. vet inte om kompisens glx har värmestolar men min har det.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra


Sök