3629
Sök

ersättning för sår o sånna saker?

fotointresserad
2 307 Inlägg
26 augusti 2008
Cerran skrev:
Kan av erfarenhet säga att det är klokt att ha försäkring även på sig själv.

Fråga till trådskaparen: Var du med om en olycka o ärren uppstod då? Är detta anmält till försäkringsbolaget. De måste ju i första hand få reda på att olyckan hänt. Sedan efter 2år kan man få ersättning för vaneprydande ärr och ev fortsatta men om du har det.

Är det två år efter det att skadan uppstog (sett ur dokumentation ur sjukhusets journaler) eller två år efter det att man fått in papper om det till försäkringsbolaget? Hoppas på det första annars får jag ångra att jag har segat mig ett gäng månader med att skicka in

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
26 augusti 2008
Norde skrev:
Är det två år efter det att skadan uppstog (sett ur dokumentation ur sjukhusets journaler) eller två år efter det att man fått in papper om det till försäkringsbolaget? Hoppas på det första annars får jag ångra att jag har segat mig ett gäng månader med att skicka in

Två år från tillfället då det hände enligt journalerna.
Iaf gäller den regeln med hästar, då är det datum på veterinärspecifikationen som gäller för självrisktider etc.

/ichi

340 Inlägg
27 augusti 2008
baerserk skrev:
Nån som har en aning om hur man ska göra om man föddes med skomakartumme och på senare tid har märkt att man inte kan använda vissa verktyg och hjälpmedel som man använder i det yrket som man utbildar sig till? Jag sommarjobbade på en bilskadeverkstad hela sommaren och upptäckte att vissa tryckluftsdriva verktyg inte går att använda, tummen "hoppar ur led" så att säga. Fruktansvärt irriterande och gör ont, kan inte nypa åt ordentligt med handen heller.

Tumbrottning är bara att glömma, då hoppar den ur led på en gång wink

Kontakta en jävla läkare förfan, vad ska du med pengar till, sätta mellan tummen och ditt tryckluftsverktyg? läkaren kanske kan hjälpa men annars får du leva med ditt problem, pengar löser inte saken åt dig, funkar inget och du fortfarande är bitter så ta du din skomakartumme och kör upp den i röven...

340 Inlägg
27 augusti 2008
ichibon skrev:
Konstig inställning att stå och betala för en försäkring som man sedan inte tänker använda när man kan?

Jag funderar på att börja betala till mig själv istället, så mycket som det kostar för hästar och bilar och hundar och när det väl händer nåt får man ändå inte ens ut hälften av konstnaderna. (Ligger i fejd med mitt ena försäkringsbolag just nu, är lite bitter, ja.)

ÖÖÖH....Har du avlivat ett djur hos veterinären nångång?
Har du krockat din bil nångång?
Ska du betala ur egen ficka om hästen bryter benet? undersökningar, operationer, rehab..ja du måste vara galen, olyckor händer jävligt lätt och dom har alltid en tendens att hända när man är oförsäkrad..

51 Inlägg
27 augusti 2008
jag har 2 ärr på min högra underarm, det största dryga 25cm diagonalt över underarmen och ett litet  kanske  3cm som ligger längs med det stora men bredvid.
dessa är sjukt jävla fula ärr som jag fick när jag var 8år, fick dom när jag lekte med min skolklass och slog armen genom en ruta.
ärren e så jävla fula för när jag flyttar in armen mot axeln, typ rörelsen man gör när man tränar biceps med hantlar så buktar det största ärret inåt 1-2 cm och det lilla utåt som värsta bölden. + att personen som sydde ihop såret måste vart blind eller nått, runt dessa ärr har jag stora jävla nålhål som sitter lite hur som helst runt ärret.
kanske man kan få ut nått av detta?

340 Inlägg
27 augusti 2008
DeWaked skrev:
jag har 2 ärr på min högra underarm, det största dryga 25cm diagonalt över underarmen och ett litet  kanske  3cm som ligger längs med det stora men bredvid.
dessa är sjukt jävla fula ärr som jag fick när jag var 8år, fick dom när jag lekte med min skolklass och slog armen genom en ruta.
ärren e så jävla fula för när jag flyttar in armen mot axeln, typ rörelsen man gör när man tränar biceps med hantlar så buktar det största ärret inåt 1-2 cm och det lilla utåt som värsta bölden. + att personen som sydde ihop såret måste vart blind eller nått, runt dessa ärr har jag stora jävla nålhål som sitter lite hur som helst runt ärret.
kanske man kan få ut nått av detta?

Preskibierat tyvärr...

340 Inlägg
27 augusti 2008
eller skaffa större biceps så ärren sträcks runt muskeln....fimpa gäddhänget liksom...

51 Inlägg
27 augusti 2008
tjompa skrev:
eller skaffa större biceps så ärren sträcks runt muskeln....fimpa gäddhänget liksom...

hahaha... inge gäddhäng där! ärren sitter mellan armbågen och handleden wink

112 Inlägg
27 augusti 2008
hur gör men då med ett stort r  i bak huvudet  som  grämer mig får eldrig hår  där och det är  massa år sen över 10

340 Inlägg
27 augusti 2008
new hairclinic kan skära bort ditt gamla ärr och göra ett nytt som dom planterar in hårsäckar....FAN detär tufft med ärr, lär dig älska dig själv...jag är flintis kan jag få nånm ersättning? grämer mig som fan att jag inte har nått hår på skallen...äsch FJANT!

51 Inlägg
27 augusti 2008
ett annat ärr jag har... en armeringsklipp på jobbet gick sönder och käftarna exploderade och splittrades. en av dessa metalflisor gick rakt in i min vänstra tumme på ovansidan. åkte till läkaren som grävde i mitt lilla, men djupa sår. han sa att inget fanns kvar i tummen och plåstrade om mig. 2½ vecka senare fick jag en svart böld på tummen som lixom flyttade sig beroende hur man tryckte. ringde läkarn som kollade mig på olycksdagen och han vågade inte skära upp tummen pga nerver osv. ble skickad till akuten i uppsala som röntagde mig och mycket riktigt, där satt metallbiten under huden. som skar upp och slet o skar mer o slet ännu mer i biten som vägra lossna. efter mycket om o men lossnade den och nu idag har jag ett 1½ cm fult ärr som går inått och ser ut som ett L. något o fiska pengar från?

Meister
6 763 Inlägg
27 augusti 2008
DeWaked skrev:
ett annat ärr jag har... en armeringsklipp på jobbet gick sönder och käftarna exploderade och splittrades. en av dessa metalflisor gick rakt in i min vänstra tumme på ovansidan. åkte till läkaren som grävde i mitt lilla, men djupa sår. han sa att inget fanns kvar i tummen och plåstrade om mig. 2½ vecka senare fick jag en svart böld på tummen som lixom flyttade sig beroende hur man tryckte. ringde läkarn som kollade mig på olycksdagen och han vågade inte skära upp tummen pga nerver osv. ble skickad till akuten i uppsala som röntagde mig och mycket riktigt, där satt metallbiten under huden. som skar upp och slet o skar mer o slet ännu mer i biten som vägra lossna. efter mycket om o men lossnade den och nu idag har jag ett 1½ cm fult ärr som går inått och ser ut som ett L. något o fiska pengar från?

Betongare? big_smile

51 Inlägg
27 augusti 2008
camaro67: japp, vardag 5 dagar i veckan...

Sök