Nu i dagarna ska jag köpa hem en pysventil. http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=528 denna hittade jag, låter bra, ser bra ut och man kan ställa det från kupen vilken jag tycker är rätt coolt. Eller rekomenderar ni någon annan?
Har hört att det kan vara skadligt med pysventiler på en del bilar men är det så på 740 också? Eller är det på alla bilar med lmm?
Denna ska sitta på mina slöa Volvo 745 turbo 88- som är helt orginal förutom öppet filter. Troligen chipar jag bilen senare.
jag rekomderar att köpa ställbar tryckklocka (wastegate) du får ett stabiliare laddtryck och ingen risk för sken ladd som man kan få med pysventil. visst är ställbar tryckklocka är lite dyrare än pysventil men mycke skonsamare för motorn. men ska du börja höja laddet rekomderar jag att du köper chip oxå, så han får mer soppa.. chip kan du köpa från 1 000:- och ställbar tryck från 700:- lycka till
Så nu är delen från kl-racing här... Slangen var typ 30cm lång och jag undrar hur man gör för att dra in den i kupen hehe, får åka till mekonomen och köpa en längre. Snabb leverans dock
Okej. Kanske är lika bra att ha den i motor rummet. Farligt om man hamnar i race, då skulle det bara bli att man vrider upp den till max och spikar motorn
Hehe joo! Men grejjen e ju att man sliter ju ut delarna bra mycket. De flesta brukar pysa upp den mot 0.8 - 1 bar Har du Turbo mätare ? Också rätt bra o ha
Jag har turbomätare och jag har nya spridare sitter på (850R) samt att jag ska köpa ett chipp nu, tänkte först bara montera den utan att ställa trycket allt för mycket innen jag chippar den.