3247
Sök

Oldsmobile Delta 70-talare är ramsne!

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Hej. Jag känner en raggare som har haft en gammal oldsmobile delta från sent 70-tal. Han ska ha max 5000 kr för den. Motorn går jätre bra. det är en v8. lådan går bra. Bilen fungeara fint utom att den är ramsne för han köre ner i diket. Bilen är skabbig och luktar svett och är supen sönder. Jag tror att jag ska ge bara max 2000 kr för det är ingen som vill köpa den. Det har gåt ett år sen den var till salu.

Hur mycket kostar det att fixa så den blir inte ramsne. Den ser  jättesne ut. typ där framme så är den låg och bak hög och högre på höger sidan där bak, typ 10 cm och på vissa sidor är det 5 eller 3.

Är det lätt att fixa det? Stötdämpparen är också lite konstig så den ser sne ut som fan. Är det värt att köpa den?

Bilen's skärmar är lite bukliga men det går att fixa. Vad måste man göra om man ska fixa en bil som är ramsne. Dörrarna hänger men det är sådana grejer som går att fixa.
Senast redigerat av Volvo740-88 (26 augusti 2008)

5 198 Inlägg
26 augusti 2008
Skrota bilen ist skulle jag tro.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
den ser ut så här, fast det är inte den. Den har vara 2 lysen där fram isf 4:a
Oldsmobile

VA. skrota bilen. Du vet att det är en amerikanare. Den har en V8 . Det är inget man skrotar. Det finns dom som köper värre saker. Amerikanare skrotar men inte i svergie, det är dumt och oklokt. Det är ju en Raggarbil smile

Föresten så är det en 1980 och har 118 hk och haft 20 ägare. Det är som ett projekt. Bilen behöver lackas om och spacklas och sånt.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
26 augusti 2008
man kan ju fortfarande skrota den å behålla motorn

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
joo jag vet. Motorn,lådan och bakaxeln är bra men karossen är inte så fräch men det går att fixa den, men det är mycket jobb. Om jag tar motorn och lägger den i t.ex. en 240 så är det igen raggarbil. Raggarbilar är amerikanska bilar. Jag vill ha som den är fast fixa så att den inte blir inte ramsne. Hur gör man, hur mycket kostar det???? Men om jag ska lägga in den i en 240 så kommer den dra mindre soppa och det är ju bra, men jag kan inte ragga med den och ha raggarflaga där bak, för då tycker alla att jag är töntig. Men det är ovanligt med oldsmobile med v8 i dagen svenska trafik. Det är stil med v8 och raggarbil. Men kostar det mycket och det är mycket jobba tt flytta över en v8 till en 240 som bara ha en b23 eller en b20 eller b21? Man måste ha lådan också och bakaxel. Vad är bäst???

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
26 augusti 2008
kommer kosta bra många tusen att få den rak om de enns går  lät inte som om de vore värt

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
hur mycket tror du att det kan kosta? Bilen kan jag få för under 5. Kostar det ca 5-10 att få den rak. Jag måste också svrva den lite med lack och ta bort lite rost.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
26 augusti 2008
Volvo740-88 skrev:
hur mycket tror du att det kan kosta? Bilen kan jag få för under 5. Kostar det ca 5-10 att få den rak. Jag måste också svrva den lite med lack och ta bort lite rost.

För dom pengarna så kan du hitta en ny. Oldsmobile finns det sjukt många av. -.-

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
26 augusti 2008
de beror helt på hur ramsne den är sen äre inte bara att rikta för de är nog inte helt lätt att få dörrarna å sånna grejor att passa efter

4 506 Inlägg
26 augusti 2008
Mycket bättre att vänta tills rätt bil dyker upp.
Att fixa en ramsne bil är inte gratis.

Kan du andas kan du dö.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Mycket bättre att vänta tills rätt bil dyker upp.
Att fixa en ramsne bil är inte gratis.

Jag vet. Jag undrar hur mycket det kostar att göra den rak? Om det är inte värt att köpa bilen så sattsar jag styling på min 740 som är 100 % orginal och fräsh som *** . inget rost på volvo smile

Ta en titt på den hära bilen

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Men jänkare är så förbannat dyra. Dom vill ha minst 10.000 kr för en ratig jänkare som är fl som stryk som en valiant. Säj inte att jag ska skaffa en gammal volvo eller opel för det är inga riktiga raggarbilar. Det är mera som bonnraggarbilar. Det ända som är fel på bilen är att den är ramsne. Sen går den bra.

Men hur mycket kostar att dra till den rak och hur gör man?? Hur ser man att den är sne. Det kan ju vara stötdämpparna som är fel på.

4 506 Inlägg
26 augusti 2008
Du behöver en Riktbänk, Vilket du inte har råd att köpa en själv.
Och att lämna in bilen till en karroseri verkstad för att få det fixat
blir snordyrt, Och det är inte värt det för den bilen, då den inte är
så speciell...

Väääääääääääääänta tills rätt bil dyker upp, Förstår att du vill ha en
nu, Men det är inte alltid man kan få det man vill ha så snabbt.

Kan du andas kan du dö.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
26 augusti 2008
Volvo740-88 skrev:
Men jänkare är så förbannat dyra. Dom vill ha minst 10.000 kr för en ratig jänkare som är fl som stryk som en valiant.

http://www.blocket.se/vi/17722233.htm?ca=2_s

Då slipper du slänga ut pengar för att fixa den andra. Du lär tjäna på det i slutändan.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Du behöver en Riktbänk, Vilket du inte har råd att köpa en själv.
Och att lämna in bilen till en karroseri verkstad för att få det fixat
blir snordyrt, Och det är inte värt det för den bilen, då den inte är
så speciell...

Väääääääääääääänta tills rätt bil dyker upp, Förstår att du vill ha en
nu, Men det är inte alltid man kan få det man vill ha så snabbt.

Jag vet, du har rätt. Men hur mycket kostar det att göra den rak med en riktbänk. Jg vet att dom går på typ 100.000 kr . Men hur mycket kostar det att göra bilen rak???? Ett ca pris?

bilen är speciell, tror jag, den har en v8 och det finns inte så många i svergie och om jag hittar en så vill dom ha mins 30.000 kr för dom och då är dom ratig, supen sönder.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
26 augusti 2008
Volvo740-88 skrev:
bilen är speciell, tror jag, den har en v8 och det finns inte så många i svergie och om jag hittar en så vill dom ha mins 30.000 kr för dom och då är dom ratig, supen sönder.

Just Oldsmobile Delta är otroligt vanliga när man kollar sig omkring. Vänta på den rätta bilen istället.

1 418 Inlägg
26 augusti 2008
är väl bara att skrota, inte direkt en eftertraktad bil. lika snygg(?) som en volvo 740

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
alseryd skrev:
Köp dig en Malibu 78 eller 79. Bra väghållning och lätta att bygga om!
Billiga för ingen vill ha dom!
Mvh Eva.

Men är det billigare att köpa en från usa när dollarn är låg. I usa så är dom bilarna som 740 , typ.

Någon bra sida att köpa dessa bilar på.
Classiccars.se är dålig för då står det bara bud.

Men jag skulla gärna köpa en jättebillig jänkare som man kan fixa upp får en billiga peng. Jag behöver inte ha allt orginal.  Jag vill ha lite raggarbil som går bra.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Lindberg88 skrev:
är väl bara att skrota, inte direkt en eftertraktad bil. lika snygg(?) som en volvo 740

Dom raggarbilarna är inte snygga. Det är raggarstil i dom. Det är 50-talsbilar som är snygga med dom är dyrare. Det är stilen jag är ute efter och v8 muller smile

Dalarna
156 Inlägg
26 augusti 2008
Smedhult skrev:
köp bilen, sup sönder den ännu mer, sälj den i delar eller spara motor mm o bygg nåt roligt?? svårare än så är de inte;) BTW; du pratar om att du ska ut o ragga me den, inte speciellt många som räknare dej som raggare när du kör en jänkare som är nyare än senast 70. bara så du vet;)

kommer bli klassad som blöjjraggare...

Dalarna

Sök