2564
Sök

Världens billigaste bensin? Här finns den!

102 Inlägg
26 augusti 2008
#21
Fan ta me en tankbil med tanksläp o sen tankar man tanken på bilen o släpet sen kör man hem igen big_smile lol wink Får man gö så? smile wink  Eller så kan man ta en jävla massa 20liters dunkar i ett bilsläp som man kan fylla  roll


typ..eh..va?
582 Inlägg
26 augusti 2008
#22
Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

Så jävla sant. Är det nått som jag blir riktigt förbannad på så är det bensinpriset i sverige. Dom tror dom gör nått bra för miljön men undersökningar visar ju att folk inte kör mindre bil med dessa priser. Folk måste ta bilen vad det än kostar, det är inte alla som bor så att det finns tillgång till buss o tunnelbana etc. Stjäl våra pengar, det är vad dom gör!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Schwarz Funf
222 Inlägg
26 augusti 2008
#23
Vem menar du med dom? Araberna eller svenska skatten?
Om du syftar på skatten har du helt rätt ,men om du menar
Araberna då tycker jag att ni skyller på fel sida! Usa jävlarn
Är de enda som styr hela det här skitet .....

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

hej
291 Inlägg
26 augusti 2008
#24
Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

byta vårt vatten mot deras olja? smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

blacken
26 augusti 2008
#25
mah88 skrev:
Vem menar du med dom? Araberna eller svenska skatten?
Om du syftar på skatten har du helt rätt ,men om du menar
Araberna då tycker jag att ni skyller på fel sida! Usa jävlarn
Är de enda som styr hela det här skitet .....

Det är OPEC som bestämmer oljepriset, i och med att det är dom som bestämmer hur mycket olja som ska produceras..

2 283 Inlägg
26 augusti 2008
#26
Anubis skrev:
Hade vart gött med sånna priser tanka bilen igår gick på 641:- =/

Tanka min idag, stannar alltid på 800:- och den är inte ens hel-full

R.I.P. Michael Jackson!

N/A
141 Inlägg
26 augusti 2008
#27
det här kanske kan va nått? står lite info med. SKRIV PÅ!!

http://www.bensinskatteuppror.se/


Detta är taget från sajten:

Fakta om bensinpriset:
I april 2008 var bensinpriset i genomsnitt 12,79 kr.

Uppdelat i bensin och skatter:

Bensin 5,71 kr

Skatt och moms 7,58 kr

Skatten består av:

Energiskatt 2,80 kr

Koldioxidskatt 2,22 kr

Moms på bensin 1,30 kr

Moms på skatt 1,26 kr
Senast redigerat av xenopsy (26 augusti 2008)


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 augusti 2008
#28
Pikey skrev:
Anubis skrev:
Hade vart gött med sånna priser tanka bilen igår gick på 641:- =/

Tanka min idag, stannar alltid på 800:- och den är inte ens hel-full

vissa bensinstationer har spärrar.. ja vet att Uno-X har på 600.. shell har ingen o inte preem heller... inte här i stan iaf

Inspiration comes standard

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 augusti 2008
#29
Någon som är på att dra en pipeline? tongue

Rock'n Roll

N/A
141 Inlägg
26 augusti 2008
#30
javisst. ska vi börja eller? om vi börjar imorgon kanske vi är färdiga lagom till år 2030


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 augusti 2008
#31
xenopsy skrev:
javisst. ska vi börja eller? om vi börjar imorgon kanske vi är färdiga lagom till år 2030

Ja då, hyr in några polaker som jobbar 24/7 så ska du se att de snart gräver fram till uppfarten din cool

Rock'n Roll

N/A
141 Inlägg
27 augusti 2008
#32
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29


Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 augusti 2008
#33
xenopsy skrev:
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

de där verkar vara en redig snubbe som skrivet allt de där big_smile


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 augusti 2008
#34
xenopsy skrev:
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

Bra där, fick nu en ny synvinkel på det hela (det tackar vi för). Jag tvivlar dock på att det kommer hända någonting possetivt med soppapriset då i princip samtliga politiker är giriga galningar utan praktiskt tänkande. Snart får man väll gå tillbaka till att elda ved för att kunna komma fram i detta land...

Rock'n Roll

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 augusti 2008
#35
TenZer skrev:
xenopsy skrev:
Detta kanske e intressant att läsa med:

Sänkt bensinskatt en rättvisefråga
Kenneth Winsborg svarar Lucas Carlsson och Samuel Christiansson
Det finns en rad orätt­visor och orimligheter med den för höga svenska bensin- och dieselskatten. Sverige är (tillsammans med Finland) EU:s verkliga glesbygd. Vi borde ha betydligt lägre drivmedelsbeskattning än tätbefolkade centraleuropeiska länder. Vi har större resebehov. En lika hög skatt på bränsle i Sverige som i Belgien/Holland ger både medborgare och företag konkurrensnackdelar.
Om man i ett glesbygdssamhälle tar ut en stor del av samhällets allmänna skatteintäkter på specialbeskattning av biltransporter, missgynnas låginkomsttagare.
Den lilla minskning (under 1 procent) av resandet som eventuellt kan sammankopplas med skattehöjningarna gör större social skada än mätbar miljönytta eftersom det är ”fel” grupper och ”fel” resor som drabbas av neddragningarna.

Sverige är ett litet land. Vår samlade bilpark motsvarar siffran för vad som årligen nyregistreras i Kina. Ytmässigt är Sverige stort och glesbefolkat. Vi behöver köra bil mycket mer än många andra världsmedborgare.
Vi i bensinskatteupproret kräver kraftigt sänkt bensin- och dieselskatt. Inga rabatter på bensinpriset.
Jätteekonomier, som Kina, Indien och Indo­nesien med flera, säljer bensin och diesel med rabatt till företag och medborgare för att få fart på utvecklingen. I USA med 140 miljoner bilar erbjuder samhället bensin för under sex kronor litern. I glesbygdslandet Sverige med fyra miljoner bilar är bara skatten över åtta kronor. FN:s klimatpanel (IPCC) förordar en global koldioxidskatt på högst 70 öre kilot.

En hög bensin- och dieselskatt slår mycket ojämlikt i samhället. Låg­inkomsttagare får betala en orimligt hög del av sin inkomst för sin nödvändiga förflyttning. För höginkomsttagarna kvittar det nästan om bensinen kostar bara världsmarknadspriset fem kronor eller 13 efter svensk skatt.
Det finns inte några citat någonstans i Bibeln som kan tolkas så att just låginkomsttagare i svensk glesbygd skall betala 1 000 procent högre koldioxidskatt än alla andra grupper! Att sänka bensin- och dieselskatten i Sverige är en rättvisefråga.


källa: http://www.varldenidag.se/index.php?opt … ;Itemid=29

Bra där, fick nu en ny synvinkel på det hela (det tackar vi för). Jag tvivlar dock på att det kommer hända någonting possetivt med soppapriset då i princip samtliga politiker är giriga galningar utan praktiskt tänkande. Snart får man väll gå tillbaka till att elda ved för att kunna komma fram i detta land...

om man ska börja med ved igen så är det bra att man är skogsägare wink
för politikerna skulle höja vedpriset till 15kr halvkilot


smurfidunder
327 Inlägg
27 augusti 2008
#36
mmm, en polare snackade om att bygga om sin bil med gengasaggregat.... inte race kanske men... giriga jävla politiker.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
27 augusti 2008
#37
mah88 skrev:
Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

Då skulle bensin priset vara uppe på 50-100kr /l
:-D Åk buss om ni inte har råd med bensin :-D

förstår inte riktigt hur du tänkte där för när jag räkna på det så blir det ca 6kr/L
ett fat = 202 liter
en dollar = ca 6 kr
Senast redigerat av _Butcher_ (27 augusti 2008)

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

804 Inlägg
27 augusti 2008
#38
_Butcher_ skrev:
mah88 skrev:
Mortalis skrev:
Vi borde sälja vårt dricksvatten till dom för 200 dollar per fat så får dom känna på hur de e

Då skulle bensin priset vara uppe på 50-100kr /l
:-D Åk buss om ni inte har råd med bensin :-D

förstår inte riktigt hur du tänkte där för när jag räkna på det så blir det ca 6kr/L
ett fat = 202 liter
en dollar = ca 6 kr

Sälja dricksvatten för 200dollar/fat
De ökar bensinpriset som svar till 50-100kr/liter
och du börjar räkna på literpriset på vattnet? lol

1 062 Inlägg
27 augusti 2008
#39
Konstigt att ingen ännu börjat med organiserad bensinsmuggling.....?  Marknaden finns helt klart!

"You Go, we go!"

9 108 Inlägg
27 augusti 2008
#40
ironhead skrev:
vill också ha billig soppa tanka i måndags 670 spänn asså

Det var väl inte så farligt, i Finland kostade det lite över 1000 spänn att tanka Omegan full lol



Sök