3058
Sök

Världens billigaste bensin? Här finns den!

huh?
10 427 Inlägg
27 augusti 2008
#41
Egentligen borde vi kunna köpa bensin för ~8kr/litern om man tog bort alla straffskatter på det
men behåller momsen smile


typ..eh..va?
582 Inlägg
27 augusti 2008
#42
mah88 skrev:
Vem menar du med dom? Araberna eller svenska skatten?
Om du syftar på skatten har du helt rätt ,men om du menar
Araberna då tycker jag att ni skyller på fel sida! Usa jävlarn
Är de enda som styr hela det här skitet .....
Asså jag menar att när staten, eller vilka de nu är som bestämmer över detta, sätter så jä*la hög skatt på bensinen så är det bara fel. Dom tror ju att folk ska köra mindre bil om bensinen kostar mer, men som ja sa innan så visar ju undersökningar att folk kör lika mycket som om de vore billigare. O detta är för att, som någon sa innan, Sverige är ett glesbyggd land o alla har inte tillgång till buss o liknande. Därför är det helt onödigt att ha så höga skatter på bensin, jag tycker bara dom stjäl våra pengar!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

N/A
141 Inlägg
27 augusti 2008
#43
synd att det inte kommer hända nått bara... snobbarna där uppe fattar tydligen inte våran situation.. dom bryr sig inte om andra dom.. dom går å tjatar om miljön ta mig f*n hela tiden.. men vakna.. vi finns med.. dom får väl tänka på den svenska befolkningen med..


Livsnjutare
362 Inlägg
27 augusti 2008
#44
de e sjukt vad fan ska man göra???!!!!
skall man köpa en tanklastbil och importera det själv och sälja det billigare så de blir lite konkurens !
och så dom fattar att skatten inte kan vara så hög !
fan man betalar alldeles förmycket skatt i detta landet !!
Senast redigerat av highway (27 augusti 2008)

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

typ..eh..va?
582 Inlägg
27 augusti 2008
#45
De finns inte så mycket vi kan göra. Har skrivit på protestlistor o rubbet, men inte tror jag de hjälper..vet inte riktigt varför jag skriver på, skadar ju inte iaf. Vi kan ju spamma sönder regeringens mail med "sänk bensinskatten-mail" xD

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

3 722 Inlägg
27 augusti 2008
#46
tror ni att bensinpriserna kommer att sjunka när det blir en ny regering? Kan ni glömma.

Mental retard :D
98 Inlägg
27 augusti 2008
#47
gillar det senaste förslaget skarpt, ordna en mejladress så börjar vi big_smile

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

typ..eh..va?
582 Inlägg
27 augusti 2008
#48
http://www.regeringen.se/sb/d/115
Där kan man kontakta...jag har redan skrivit till dom med mina åsikter...fick väl inte mer än ett "tack för din åsikt" tillbaka men. Spammar vi sönder deras mailbox så kanske dom FATTAR!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Mental retard :D
98 Inlägg
27 augusti 2008
#49
fanns ju nummer och allt så varför inte ringa konstant under normal kontorstid och prata med honom ?

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

typ..eh..va?
582 Inlägg
27 augusti 2008
#50
Jadu, de är väl frågan..varför inte? xD

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Stolt RHD Fjant
130 Inlägg
28 augusti 2008
#51
Ja någon blir ju rik på det hmm

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
29 augusti 2008
#52
Ja, tänk om det vore så i Sverige. Gråter varje gång jag tankar här. Det är nästan så dyrt i Sverige, så
man skulle nog fan tjäna på att hyra en stor pråm och åka ner dit och tanka upp några hundra tusen liter
och sedan åka hem igen.


119 Inlägg
29 augusti 2008
#53
Jag skulle ha 6-7km till bussen om jag bodde hos min mor!  Vad händer med protest listorna?  Ger mig fan på att dom slängs!  Enda vore att smuggla bensin istället för sprit!   Finns det någon som börjar med det så åker jag gärna en bra bit för det!    Hade bensinen kostat runt 8kr hade staten tjänat mer och miljön hade inte blivit sämre!  Tänk på alla andra länder som spyr ut avgaser och annan skit! Ett nr eller mejl så alla kan bomba dom med mejl eller tele är det enda tror jag! Om ingen börjar med smuggel!


193 Inlägg
25 mars 2011
#54
xenopsy skrev:
synd att det inte kommer hända nått bara... snobbarna där uppe fattar tydligen inte våran situation.. dom bryr sig inte om andra dom.. dom går å tjatar om miljön ta mig f*n hela tiden.. men vakna.. vi finns med.. dom får väl tänka på den svenska befolkningen med..
Det är inte vi som förstör miljön, det är usa. Och dom har ca 7kr/l. rättvist?

96 Inlägg
25 mars 2011
#55
Stennert skrev:
Det är inte vi som förstör miljön, det är usa. Och dom har ca 7kr/l. rättvist?
What?

918 Inlägg
25 mars 2011
#56
Men för tusan, var du tvungen att skriva i en tråd från 2008? tongue


193 Inlägg
25 mars 2011
#57
WoozyDozz skrev:
Men för tusan, var du tvungen att skriva i en tråd från 2008? tongue
Jag kollar inte på datumen tongue Det spelar väl ingen roll? wink det har ju fortfarande inte förändrats. Usa står fortfarande för den största delen av jordens föroreningar.
"USA:s befolkning motsvarar bara en fjärdedel av Indiens, men USA:s koldioxidutsläpp är tre gånger större än Indiens. USA:s befolkningstillväxt, som ligger på 3 miljoner människor per år, har större global miljöpåverkan än Indiens årliga 16 miljoners tillväxt."

Deras bensinskatt borde vara hög tongue inte våran

918 Inlägg
25 mars 2011
#58
Stennert skrev:
WoozyDozz skrev:
Men för tusan, var du tvungen att skriva i en tråd från 2008? tongue
Jag kollar inte på datumen tongue Det spelar väl ingen roll? wink det har ju fortfarande inte förändrats. Usa står fortfarande för den största delen av jordens föroreningar.
"USA:s befolkning motsvarar bara en fjärdedel av Indiens, men USA:s koldioxidutsläpp är tre gånger större än Indiens. USA:s befolkningstillväxt, som ligger på 3 miljoner människor per år, har större global miljöpåverkan än Indiens årliga 16 miljoners tillväxt."

Deras bensinskatt borde vara hög tongue inte våran
Deras bensin kommer väl inte att bli dyrare? Eller vad tror du?


193 Inlägg
25 mars 2011
#59
WoozyDozz skrev:
Stennert skrev:
WoozyDozz skrev:
Men för tusan, var du tvungen att skriva i en tråd från 2008? tongue
Jag kollar inte på datumen tongue Det spelar väl ingen roll? wink det har ju fortfarande inte förändrats. Usa står fortfarande för den största delen av jordens föroreningar.
"USA:s befolkning motsvarar bara en fjärdedel av Indiens, men USA:s koldioxidutsläpp är tre gånger större än Indiens. USA:s befolkningstillväxt, som ligger på 3 miljoner människor per år, har större global miljöpåverkan än Indiens årliga 16 miljoners tillväxt."

Deras bensinskatt borde vara hög tongue inte våran
Deras bensin kommer väl inte att bli dyrare? Eller vad tror du?
Nej det kommer den inte, dom skiter i det mesta. Men jag förstår inte varför sverige på 9 miljoner invånare ska ha sån hög bensinskatt? När usa har över 300 miljoner invånare, de kan väl höja deras skatt med några ören så kan vi ta bort våran dumma skatt..

918 Inlägg
25 mars 2011
#60
Stennert skrev:
WoozyDozz skrev:
Stennert skrev:

Jag kollar inte på datumen tongue Det spelar väl ingen roll? wink det har ju fortfarande inte förändrats. Usa står fortfarande för den största delen av jordens föroreningar.
"USA:s befolkning motsvarar bara en fjärdedel av Indiens, men USA:s koldioxidutsläpp är tre gånger större än Indiens. USA:s befolkningstillväxt, som ligger på 3 miljoner människor per år, har större global miljöpåverkan än Indiens årliga 16 miljoners tillväxt."

Deras bensinskatt borde vara hög tongue inte våran
Deras bensin kommer väl inte att bli dyrare? Eller vad tror du?
Nej det kommer den inte, dom skiter i det mesta. Men jag förstår inte varför sverige på 9 miljoner invånare ska ha sån hög bensinskatt? När usa har över 300 miljoner invånare, de kan väl höja deras skatt med några ören så kan vi ta bort våran dumma skatt..
Skriker ju miljömuppar. Hade ju vart underbart om dom hade sänkt skatten men det lär vi inte få uppleva? smile



Sök