3087
Sök

Världens billigaste bensin? Här finns den!

193 Inlägg
25 mars 2011
#61
WoozyDozz skrev:
Stennert skrev:
WoozyDozz skrev:

Deras bensin kommer väl inte att bli dyrare? Eller vad tror du?
Nej det kommer den inte, dom skiter i det mesta. Men jag förstår inte varför sverige på 9 miljoner invånare ska ha sån hög bensinskatt? När usa har över 300 miljoner invånare, de kan väl höja deras skatt med några ören så kan vi ta bort våran dumma skatt..
Skriker ju miljömuppar. Hade ju vart underbart om dom hade sänkt skatten men det lär vi inte få uppleva? smile
Nej nu ersätts allt med el istället, och vad gör dom då? tongue Höjer elpriserna..

Statens argument är att de behöver en inkomst för att underhålla vägarna, då tycker jag det är bättre att införa vägtullar så att dom som kör på de "dyra" vägarna får betala för det. Istället för att alla ska drabbas.

96 Inlägg
25 mars 2011
#62
Stennert skrev:
Deras bensin kommer väl inte att bli dyrare? Eller vad tror du?
Nej det kommer den inte, dom skiter i det mesta. Men jag förstår inte varför sverige på 9 miljoner invånare ska ha sån hög bensinskatt? När usa har över 300 miljoner invånare, de kan väl höja deras skatt med några ören så kan vi ta bort våran dumma skatt..
Ska länder med fler innevånare ha högre skatt / högre bensinpris..

Fö. är invånarna i Qatar de värsta miljösyndarna

Och Kina värsta landet totalt sett.

Edit:
källa http://www.globalis.se/Statistik/CO2-ut … r-inv#bars
Senast redigerat av sonab (25 mars 2011)

193 Inlägg
25 mars 2011
#63
sonab skrev:
Stennert skrev:
Deras bensin kommer väl inte att bli dyrare? Eller vad tror du?
Nej det kommer den inte, dom skiter i det mesta. Men jag förstår inte varför sverige på 9 miljoner invånare ska ha sån hög bensinskatt? När usa har över 300 miljoner invånare, de kan väl höja deras skatt med några ören så kan vi ta bort våran dumma skatt..
Ska länder med fler innevånare ha högre skatt / högre bensinpris..

Fö. är invånarna i Qatar de värsta miljösyndarna

Och Kina värsta landet totalt sett.

Edit:
källa http://www.globalis.se/Statistik/CO2-ut … r-inv#bars
Nej jag tycker alla ska ha lika.

252 Inlägg
25 mars 2011
#64
Var i Venezuela för ett par år sen, reseledaren sa att det var det enda landet i världen där bensinen var billigare än vattnet.



Sök