3724
Sök

problem med min 125cc fiddy HJÄLP!?

2 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
tjena! jag har en fiddy 125cc, jag har lite problem med att min bakbroms inte fungerar... alltså jag trycker ner bromsen men ingenting händer? vad ska jag göra?

jag har samt problem med kopplingen... jag vet inte vad problemet är men hantaget är löst och kopplingen tar inte när jag ska växla, elr t.ex ifall jag kör och jag kansske växel 3 i och håller in kopplingen så händer ingenting utan man kan gasa som vanligt och ingenting händer + att när man startar moppen så hoppar den på första växlen,  Hjäääääääääääälp meeej!!!  sad

Neerd
1 596 Inlägg
27 augusti 2008
1 kolla så du har bromsvätska o lufta systemet...
2 kolla så kopplingvajern är hel är den det så leta vidare.. kolla lameller mm

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

4 682 Inlägg
27 augusti 2008
alex_side svarade bra på frågorna ,men ja skulle vilja tilläga lite.
att kopplingshantaget känns löst å kopplingen inte tar kan helt enkelt bero på att du har för mycke frispel på kopplingen,prova att justera kopplingen spändare.
i värre fal kan de hända att lamellfjädrarna har blivit uttnötta å förlorat spänsten. bara att byta isåfall.
Senast redigerat av Moparboy440 (27 augusti 2008)

Neerd
1 596 Inlägg
27 augusti 2008
Moparboy440 skrev:
alex_side svarade bra på frågorna ,men ja skulle vilja tilläga lite.
att kopplingshantaget känns löst å kopplingen inte tar kan helt enkelt bero på att du har för mycke frispel på kopplingen,prova att justera kopplingen spändare.
i värre fal kan de hända att lamellfjädrarna har blivit uttnötta å förlorat spänsten. bara att byta isåfall.

finnarna kan allt=D haha älska finland

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Sök