mycket möjligt att du knäckt dom då... jag hade dock kollat upp alla sladdar så dom sitter där dom ska...slutsteget kanske inte får tillräckligt med ström...säkring som har gått?
Hade typ nyss satt ihop de!! De låter lite av dom när man ställer in en konstig inställning på stereon!
Jadu, jag har haft EXAKT identiskt samma problem. Mitt ljud funkade då jag kopplade på mitt fyrkanalssteg, men sen när jag fick monosteget och kopplade in blev det exakt som du beskrev, dom spelade 1 gång, sen när man la av för dagen så gav dom knappt ljud ifrån sig dagen efter. Trots att steget var på och kablarna i. Man kunde känna basarna lite, men inte höra dom. En hemsk känsla, fick ett nytt monoblock. Mer orkar jag inte gräva i det, jag blev bara så jävla glad att det inte var basarna det var fel på. Hellre att steget är nå fel på än basarna, hade det dock varit Rockfordsteget hade jag blivit galen. Men jag köpte mitt mono för 250 spänn eftersom att det var ett erbjudande ihop med basarna.
Alltså de lät kanon, sen fick vi slut på ström i bilen, sen starta vi den sen gick de inge mer, är ett alldeles nytt mutant mono block XXX å 2st mutant 12or XXX!!
Ett enkelt sätt att elda ett steg på är just att ha för lite ström, gör som folk sagt. Koppla fungerande högtalare på steget och se om dom spelar eller ej.
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Steget är igång men basarna låter inte..... Hjälp!!!
Kontrollera att din huvudenhet är inställd så signalen på lågnivån är aktiverad. T ex går ju Subwoofer utgången att stänga av på många huvudenheter. Kontrollera sedan att lågnivåkabeln verkligen är riktigt ansluten i båda ändar.
Kontrollera även att du inte har HPF aktiverat
Koppla loss högtalarna och mät resistansen över dina högtalarspolar först, 2 eller 4 ohm rör på konen och se att resistansen blir högre
Kolla spänningen över slutstegets strömanslutningar helst 14.2 volt med motorn igång
Avlutningsvis kan du kontrollmäta växelspänningen över slutstegets högtalarutgångar några volt bör du få fram
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?